Fi Yapı tavuklu, balıklı reklamlarıyla sempati toplarken,
Ağaoğlu bizzat Ali Ağaoğlu ile iletişimini
güçlendirdi. Tamam, bundan da ötesi olmaz derken Necati Şaşmaz
namı diğer Polat Alemdar önce bir meraklandırıcı reklamla çıktı
ekrana. Ardından da reklamvereninin Ukra İnşaat olduğunu
öğrendiğimiz büyük bir kampanyayla son projeleri Ukra City'nin
lansmanını yaptı. Medyada, Polat Alemdar karakterini canlandıran Necati Şaşmaz
ile ilgili pek çok yorum yazıldıysa da mesele tamamıyla bir inşaat firmasının
pazarlama projesiydi. İş reklam kampanyasıyla bitmedi elbette. Basın ilanları
ile devam eden süreç daha önce açıkhava mecrası olarak hiç kullanılmayan
duvarlarda devasa ve de çarpıcı Necati Şaşmaz görselleriyle yer almaya başladı.
Ayrıca firma doğru sponsorluklarla da iletişimini güçlendirdi. Hiçbir inşaat
firmasının öngörmediği gündüz kuşağında yer alan Müge Anlı'nın
'reality programına' sponsor oldu. Diğer yandan ülkemizde bir fenomen olarak
kabul edilen Kurtlar Vadisi Pusu'da da ana sponsor olarak
gördük şirketi. Ahmet Hakan Coşkun'un CNN'deki
'Tarafsız Bölge' programının da sponsoruydular artık. Bütün bu
ataklarla Ukra İnşaat bilinirliğini hızla artırdı.
Polat Alemdar değil, Necati Şaşmaz
Kurtlar Vadisi dizisinin aktörü Necati Şaşmaz başarılı oyunu sayesinde Polat
Alemdar olarak izleyenlerinin hayranlığını hak ediyorken, kendisini herhangi bir
markanın reklam yüzü olarak bugüne değin pek görmemiştik. Ancak Ukra İnşaat
Yönetim Kurulu Başkanı Atila Yavuz yıllar önce Şaşmaz'ın
Siemens için bir kampanya yaptığını, ürün hızlıca tükenince de kampanyanın
durdurulduğunu söylüyor. Yani Necati Şaşmaz'ın yüzü diğer pek çok dizi oyuncusu
gibi çok sayıda marka ile aynı anda eşleşmemiş, eskimemişti.
Çok geçmedi ilginç bir yerde ilginç bir sponsorlukla daha karşımıza çıktı
inşaat firması. Ünlü yönetmen Yavuz Turgul'un Av
Mevsimi filminin ana sponsoru olmuşlardı. Filmde Şener Şen, yıllar
sonra bir filmde hem de Cem Yılmaz ile birlikte oynuyordu. Tabii medya bu
ikiliye müthiş ilgi gösterdi. Necati Şaşmaz, Av Mevsimi, çarpıcı açıkhava
uygulamaları ve cesur sponsorluk çıkışlarıyla herkesin dikkatini çekerken, ben
daha düne kadar pek kimsenin bilmediği Ukra İnşaat'ın iletişimine onay veren
yönetimi merak ettim ve Esenyurt'un yolunu tutup Yönetim Kurulu Başkanı Atila
Yavuz'u ziyaret ettim.
Çok eski değil ama çalışkan bir şirket
Çok değil 2003 yılında, 36 dairelik bir kooperatifle inşaat sektörüne adım
atmış Atila Yavuz. 'Peki, daha önceleri ne işler yaptınız?' diyorum, "Ben
Niğdeliyim ve pek çok Niğdeli gibi alıp satarak ticaret yapıyordum." diye
cevaplıyor. 'Neden bu değişim?' diye sorduğumda da, "Daha kalıcı işler yapmak
istedim. Müşterileriniz beyaz eşya sattığınızda size teşekkür bile etmiyor ama
bir ev sattığınızda kendi paralarıyla satın almalarına rağmen, 'Allah razı
olsun' diyorlar. Sanırım bu bana daha cazip geldi." diyor. Firma, 36 dairelik
ilk yatırımdan sonra geçen 7 yıl boyunca daire sayısını 3 bin 920'ye çıkarırken,
kendini yenileyip geliştirmeyi de ihmal etmemiş. 'Sadece Türkiye'de değil
dünyada örnek gösterilecek bir şirket olma hedefiyle' yoluna devam etmiş. Bu
sebeple de ülke çapında saygın firmalarla çalışmayı tercih ederken, profesyonel
kadrosundan beklentilerini yüksek tutmuş. Ukra İnşaat'ın tamamlanan projeleri
Öykü Evleri, Şelale Plaza, Sedai Plus iken, devam edenleri Hanplus ve Haneplus.
Ukra İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Atilla Yavuz, iddialı
olduklarını, sadece inşaat değil, insanların içinde rahat ve keyifle yaşayacağı
konseptler üzerinde çalıştıklarını söylüyor. Birkaç gün önce kaybettiğimiz ünlü
Japon mimar Tatsuya Yamamoto'nun imzasını taşıyan Hanplus da bunlardan biri.
Hanplus, çehresi giderek değişen ve modern bir görünüme kavuşan Esenyurt'un çok
fonksiyonlu ilk projesi olma özelliğine sahip. Başkan Yavuz, son dönemde çok
fazla inşaat firmasının ortaya çıktığını ancak bazılarının verdiği sözleri
tutamadığını, bundan dolayı da ilerleyen zamanda birçoğunun piyasadan
silineceğini söylüyor.
Necati Şaşmaz'ın marka yüzü olduğu Ukra City'nin en büyük projelerinden biri
olduğunu vurgulayan Yavuz, İstanbul'un siluetini değiştirecek, Osmanlı
mimarisinden esinlenerek hazırlanacak olan konutları hayata geçireceklerini
aktarıyor. 500-600 dönüm üzerine konumlandırılması planlanan bu proje için
Osmanlı dönemine ait arşiv taraması ve araştırma yapılıyor. Ukra İnşaat ayrıca
2017 yılında GYO (gayrimenkul yatırım ortaklığı) olmak ve Borsa'ya açılmak için
bir de hedef koymuş.
"Kurtlar Vadisi Pusu'ya sponsor olmuştuk. Necati Şaşmaz ile tanıştığımızda
birbirimizden karşılıklı enerji almıştık. O dönemde de Şaşmaz'ın bilinirliğimize
katkısı olduğunu gördük. Kurtlar Vadisi Filistin'e tekrar sponsor olmayı
düşünürken reklamlarımızda oynayabileceğine de karar verdik. Pazarlamadan
Sorumlu Genel Müdür Yardımcımız Didem Diptaş da bizi yönlendirdi ve projeye
girdik. Çekim sonrası reklamı ilk kez izlediğimde, reklamdaki ışığı fark
etmiştim. Ancak dostların tebrik telefonlarını alınca 'Bu iş oldu!' dedim. İpsos
verilerine göre Ocak 2010'da yüzde 2 olan bilinirliğimiz bugün yüzde 52'lere
çıktı. Yıl sonuna kadar bu oranın yüzde 68'lere çıkacağını düşünüyoruz. Bunun
bir firmanın bir yıl içinde gelebileceği en iyi skor olduğunu düşünüyorum.
Elbette reklam sonrası bilinilirliğin devamlılığı esastır. Bu anlamda
yatırımlarımıza devam ederken profesyonellerimizi yetkilendiriyor ve sorumluluk
veriyoruz." diyen Atila Yavuz, Ukra City projesinin reklam kampanyasında medya
kullanımı için yıllık 8 milyon dolar bütçe ayırmış. Kime ne kadar
ödediğini kalem kalem vermese de firmanın ilk çıkış projesi olduğu için toplam
bütçelerinin yüzde 15'ini işin iletişimine ayırdıklarını kaydediyor. Süreç
içinde bu rakamı, diğer projelerinin öngördüğü iletişim yatırımı ne kadar
gerektiriyorsa yapmayı öngörüyorlar ve reklam bütçelerini toplam cironun yüzde
4-5 oranına çekmeyi düşünüyorlar. "Ben evcil bir patronum. İşim bitince eve
gider ve televizyonda neler var, hangisi daha çok izlenir takip ederim.
Öngördüğüm diziler de tutar. Bu sebeple reklamlarımızın planlamasını yaparken
görüş beyan ederim." diyen Atila Yavuz bugüne değin bu tahminlerinde de hiç
yanılmamış.
"Babam Ankara'da bayan terzisiydi. 40'lı yaşlara ulaştığında arkadaşlarının
da desteğiyle İstanbul'a gelerek bir markanın bayisi olarak ticarete atılmış.
2003 yılına gelindiğinde ise girdiği kimyasal üretiminden de vazgeçerek inşaat
işine girmiş." Atila Yavuz hayata pozitif bakanlardan. Hayırda şer, şerde hayır
arayan bir hayat görüşüne sahip olan işadamı, topluma karşı sorumluluk duyuyor
ve önemli kurumlarda görevler üstleniyor. Yavuz, "Esenyurt Belediyesini
Güçlendirme Derneği başkanı ve İnsan Hakları İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu
başkanı olarak görev yapıyorum. AB kriterleri çerçevesinde işin sürdürülmesi
için çaba sarf ediyorum. Kent konseyinde de üyeyim." diyor.
Yaptığı işin kalitesini çok önemseyen Atila Yavuz'un ev alacaklara küçük bir
uyarısı var, "Konut almak isteyenler önce inşaatın kalitesine baksın, bankalara
inşaat firmasını sorsun, internetten araştırsın ve söylenen güzel sözlere de
kanmasın. 2011-2012 döneminde günü kurtarmaya çalışan bazı şirketler ardı ardına
patlayacak ve sektörde bir duraklama yaşanacak. Ancak sonra aynı hızla güvenilir
şirketlerle konut yapımı devam edecek. İnşaat sektörü 200 başka sektörü de
harekete geçiriyor. Bu nedenle de sektördeki herkes dikkat etmeli." uyarısını
yapıyor.
Nereden nereye?
Atila Yavuz kendisine ve şirketine hedef koyan bir işadamı. "5 yıl sonra
inşaat sektöründe ilk beşteyim." iddiasında bulunacak kadar kendine güveniyor.
Zaman ne gösterir bilmem ama pazarlama süreçlerini doğru kullanarak yaptığı
hızlı çıkış onun ne kadar cesur olduğunu gösteriyor. Her şey iyi güzel ve doğru
gözüküyorken küçük bir not düşmeden geçemeyeceğim. Marka olmak uzun zaman ister.
Pazarlama ise nankör bir yatırımdır. Böylesine hızlı çıkışlar sonrasında
iletişimin mutlaka sürdürülmesi gerekiyor, çünkü tüketici bir anda her şeyi
unutuyor.
|