br />
Gökçek’in metro projeleri çöktü
* Raylı sistem projeleri: Gökçek’in 16 yılı dolduran
başlanlık döneminde kendisinden önce planlananların dışında bir metro hattını
bir metre dahi ileriye götüremediğini savunan Çatak; Sincan, Çayyolu, Keçiören
hatlarının arka arkaya, eşzamanlı olarak başlatıldığını ve bu hatların tümünde
kazı-tünel ve inşaat dışında “eletro mekanik sistem, ray, vagon, itici” gibi
metro için çok önemli araçların sağlanamadığını kaydetti. Metro hatlarının
temelleri atılırken, bitiriliş tarihi olarak 2004 ile 2007 yılları aralığının
gösterildiğini anımsatan Çatak, “Bu tarihler hep geride kaldı. Ortada biten bir
metro hattı halen yok” dedi. Gökçek’in yeterli kaynağı bulamadığı gerekçesiyle
hatların merkezi yönetim tarafından yapılmasını istediğini kaydeden Çatak,
Başbakan ve Ulaştırma Bakanı’nın zaman zaman bu konuda açıklamalar yaptığını
ifade etti. Bugüne kadar konuya ilişkin atılmış hiçbir somut olmadığını ifade
eden Çatak, “Metro projelerine Sincan-Keçiören ve Çayyolu ana hatlarında
eşzamanlı olarak başlamak büyük hata olmuştur. Biri bittikten sonra ötekine
başlanmış olsa idi bazı hatlarda şimdi metro çalışıyor olabilirdi. Metrolara
ilişkin Melih Gökçek projesi çökmüştür” dedi.
‘Gökçek’ten yeni bir fantezi’
* Tramvay: Çatak, Gökçek’in son olarak Ankaray’ın Siteler’e
kadar uzatılması yerine tramvay projesini gündeme getirdiğini söyledi. Gökçek’in
Strazburg gezisinden dönüşte Tramvay güzergâhını değiştirdiğini ifade eden
Çatak, “Gökçek’in Tramvay projesi, geçmişte dile getirdiği beton kazıklar
üzerinde çalışacak Monoray ve 2006’da Etimesgut-Kızılay-Çankaya güzergâhında
çalışacağını belirttiği metrobüsün akıbetine uğrayacak yeni bir fantezi gibi
gözüküyor” dedi.
Gerede - Işıklı Sistemi tamamlanamadı
* Gerede sistemi: Çatak, yılda 230 milyon metreküp kaliteli
su sağlanacağı düşünülen Gerede Sistemi’nin Ankara için çok önemli olduğuna
dikkat çekti. Projenin Devlet Su İşleri (DSİ) tarafından 2004 yılında yapımının
Gökçek tarafından reddedildiğini kaydeden Çatak, Gökçek’in projeyi ASKİ’nin
yapacağını açıkladığını kaydetti. Bu proje uygulamaya geçirilemediği için 2007
yılında su sıkıntısı yaşandığını anımsattı. Gökçek’in seçim bildirgesinde Gerede
Projesi’nin 2009 yılının ilk yarısında yapım ihalesine çıkarılacağının
belirtildiğini kaydeden Çatak, “Belediye projenin yapım ihalesine bu sürede
çıkamadı. Tam tersine projeyi de DSİ’ye geri devretti. DSİ ise, 6 yıl öncesine
dönerek yine Japon kredisi ile (yaklaşık 330 milyon dolar) projeyi ihale
edeceğini açıkladı. Gerede-Işıklı sistemi Melih Gökçek için tam bir
başarısızlıkla sonuçlanan öyküdür” diye konuştu.
‘Zamanında yetiştirilen tek proje’
* Ankara Arena Kapalı Spor Salonu: Anakent Belediyesi’nin
söz konusu projeyi Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Gençlik Spor Genel Müdürlüğü
ile birlikte gerçekleştirdiğini ifade eden Çatak, projenin Ağustos 2010’daki
Dünya Basketbol Şampiyonası için yapıldığını kaydetti. Çatak, “Projenin yapımı
devam etmektedir. Zaman zaman bazı aksamaların olduğu söylense de belki de 2010
için vaat edilip, zamanında yetiştirilebilen tek proje olmaya adaydır. Bu
durumda biz de memnuniyetimizi belirtmekten elbette kaçınmayacağız” diye
konuştu.
* 19 Mayıs Stadı’nın yenilenmesi: 19 Mayıs Stadı bir
zamanlar Türkiye’nin en görkemli spor tesisi durumundayken, bugün eskidiğini
ifade eden Çatak, son teknolojiler kullanılarak stadın yenilenmesinin uygun
olduğunu ifade etti. Sahadaki çöküntülerin ardından stadın yenileneceğinin
açıklandığını belirten Çatak, “Ancak, son haberler Ankaragücü’nün de maçlarını
19 Mayıs’ta oynamak istediği doğrultusundadır. Bu durumda 19 Mayıs stadının
yenilenmesi de ötelenmiş görülüyor” dedi.
|