Anakent Belediye Başkanı Melih
Gökçek’in, ODTÜ’nün içinden geçmesini planladığı yolun
bir benzerini, Yüce Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün mirası Atatürk Orman
Çiftliği’nden (AOÇ) de geçirmek istediği ortaya çıktı. Gökçek’in son
icraatı “başkentin batı koridorundaki trafik yükünü azaltacağı” gerekçesiyle
yapacağı “Yeni Çiftlik Bulvarı”nın bağlantı geçitleri projesi.
Gökçek, Devlet Demiryolları’nın (DDY) geçen hafta banliyö tren hatlarını
bakıma almasını fırsat bildi. Celal Bayar Bulvarı’ndan başlayarak Etimesgut’a
kadar demiryoluna paralel uzanacak 8 şeritli bulvar üzerinde gerçekleştirilecek
6 büyük geçit için çalışmalara başladı. Gökçek, hafta başında yaptığı basın
toplantısında projeyi anlatırken de, AOÇ içindeki hemzemin geçidin “Ankaralıları
çileden çıkardığını ve geçidin bulunduğu yere yapılacak üstgeçit olacağını”
söyledi.
Gökçek, Anakent Belediyesi tarafından daha önce plan çalışmaları yapılan
ancak ilgili kamu kurum ve kuruluşlarıyla yapılacak protokol çalışmaları ve
mahkeme sorunları nedeniyle yapımına başlanamayan “Yeni Çiftlik Bulvarı”
bağlantı geçitlerinin yapımı için DDY ile imzaladığı protokolün ardından hemen
çalışmaların başladığını dile getirdi.
İnşaat AOÇ’den geçecek
Anakent Belediyesi ile AOÇ arasında varılan mutabakatın ardından açımına
başlayacakları “Yeni Çiftlik Bulvarı” için TCDD tarafından yenilenen Yüksek
Hızlı Tren (YHT) hattıyla ortak inşaat sahası oluşturulacak. “Yurttaşların
mağduriyetinin en aza indirilmesi” gerekçesiyle amacıyla ortak protokol
imzalandığını iddia eden Gökçek, İstanbul ve Eskişehir yollarındaki trafik
yoğunluğunu gidereceğini ileri sürdü.
Yeni Çiftlik Bulvarı inşaat çalışmaları Celal Bayar Bulvarı’ndan başlayıp,
banliyö tren hattına paralel olarak AOÇ arazisinden devam ederek, Etimesgut
Zırhlı Birlikleri’nin önünde son bulacak. Gökçek, bu bulvar ve bağlantı
geçitlerinin Ankara’nın batı ilçelerinin (Sincan, Etimesgut, Yenimahalle)
merkeze ulaşımını kolaylıkla sağlayacağını ve trafiğini rahatlatacağını
savundu.
Gökçek daha önce de Atatürk Bulvarı’nda yapılan Kuğulu Altgeçitleri’nin
Ankara’nın trafiğini rahatlatacağını dile getirmişti. Ancak Kuğulu
Altgeçitleri’nin tamamlanmasının ardından 3 yıl gibi bir süre geçti. Bu süre
içinde Atatürk Bulvarı üzerindeki trafik yoğunluğu rahatlamadığı gibi, özellikle
okulların açık olduğu dönemde, sabah ve akşam saatlerinde bulvarda trafik tam
bir keşmekeş görüntü arz ediyor.
Proje
neleri kapsıyor?
“Celal Bayar Bulvarı’nın bağlantısı için yapılacak altgeçit inşaatı:
Altgeçit, Celal Bayar Bulvarı’ndaki trafiği Eti Köprüsü’nün altında açılacak ve
demiryoluna paralel olarak Etimesgut’a kadar uzanacak.
AOÇ hemzemin geçişi için yapılacak olan üstgeçit inşaatı: Yapılacak bu
üstgeçit, AOÇ içindeki hemzemin geçidin üstten geçmesini sağlayacak. Üstgeçit
aynı zamanda yeni açılacak Yeni Çiftlik Bulvarı’nın yanı sıra şimdiki gibi
İstanbul Yolu Çiftlik Kavşağı’na bağlantılı olacak.
Şaşmaz Sanayi’yi Eskişehir yolu ile zırhlı birliklere bağlayacak bulvarda
üstgeçit inşaatı: Bulvarın demiryolu hattıyla kesiştiği noktada banliyö
hatlarının yenilenmesi ve tren sefer sayılarının azaltılması nedeniyle bir üst
geçit inşaatı gerçekleştirilecek.”
Projenin teknik detayları
Yeni Çiftlik Bulvarı’nın uzunluğu 12 kilometre olacak. 4’ü gidiş, 4’ü geliş
olmak üzere toplam 8 şerit yol yapılacak. 3 büyük köprülü kavşak ve 10 adet yan
yol bağlantısı, 23 adet yaya geçidi ve menfez ile tamamlanacak bu proje
sayesinde, Şaşmaz Sanayi Sitesi’nin Eskişehir yolu ile bağlantısı sağlanacak.
Proje kapsamında yaklaşık 1 milyon metreküp dolgu, 650 bin metreküp kazı
yapılacak. Harcanacak sıcak karışım asfalt miktarı 300 bin tonu
bulacak.
|