Göbeklitepe Yakınında 11 Tepe...
Göbeklitepe Balonla Havadan...
Göbekli Tepe'de Gizli Geometrik...
Boncuklu Tarla, Göbeklitepe'den...
Latmos, Dünyaya Tanıtılacak
Şanlıurfa'da Göbeklitepe Benzeri...
CerModern “Tarihin Sıfır Noktasına”...
Göbeklitepe'yi Dünyaya Tanıtan...
'Tarihin Sıfır Noktası' Bayramda...
Şanlıurfa Müzesi'nden Göbeklitepe'ye...
Hırvatistan'da 'Göbeklitepe:...
Göbeklitepe Yatırımcıları Bekliyor
Göbeklitepe Turizmine Müze Dopingi
Uluslararası Göbeklitepe Film...
Göbeklitepe’de Hedef; 2 Milyon Turist
Göbeklitepe Maketi Cannes’da
Göbeklitepe Ziyaretçi Merkezi...
Göbeklitepe Yılı Turist Akınıyla Başladı
Göbeklitepe'ye Ziyaretçi Akını
"Göbeklitepe Türkiye'nin Tanıtım Yüzlerinden Biri Olacak"
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, "Göbeklitepe Türkiye'nin tanıtım yüzlerinden biri olacak. Bunda da en önemli etken tarihin sıfır noktası olması. Tanıtımı keyifli organizasyonlarla yaptığınız zaman etkisi de çok büyük oluyor" dedi.
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, dünyada tanınmış organizasyonlardan "Europa-Orient/Doğu-Batı Dostluk ve Barış Rallisi" kapsamında sporcularla Göbeklitepe turuna katıldı. Bakan Ersoy, Türkiye etabının startı İstanbul Sultanahmet'te verilen ve önceki gün 2019'un Göbeklitepe Yılı ilan edilmesi dolayısıyla Şanlıurfa'ya gelen "Europa-Orient/Doğu-Batı Dostluk ve Barış Rallisi" ekibini, 11 Nisan Spor Salonu yanındaki kamp alanında ziyaret etti. "Algıları değiştirmek istiyoruz" Europa-Orient/Doğu-Batı Dostluk ve Barış Rallisi'nin de bu anlamda çok önemli olduğunu vurgulayan Ersoy, "Açıkçası bu tür organizasyonların Türkiye'nin tanıtımı açısından farkındalık yaratması açısından çok büyük faydası var. Biz Türkiye'yi bundan sonra reklam ağırlıklı tanıtmak istemiyoruz. Bu tür organizasyonlarla ve çeşitli grupların farklı yaşam tarzlarıyla algıları değiştirmek istiyoruz" dedi. "Gastronomi gelirlerini arttırmamız gerekiyor" "Göbeklitepe tarihin başlangıç noktası. Bu özelliğiyle bundan sonraki yıllarda da Göbeklitepe odaklı tanıtımlar yapacağız. Göbeklitepe Türkiye'nin tanıtım yüzlerinden biri olacak. Bunda da en önemli etken tarihin sıfır noktası olması. Tabii tanıtımı keyifli, eğlenceli organizasyonlarla yaptığınız zaman etkisi de çok büyük oluyor." Türkiye'yi bundan sonra daha çok kültür ağırlıklı tanıtmak istediklerinin altını çizen Ersoy, şunları kaydetti: "Özellikle bu yıldan itibaren biz artık Türkiye'yi deniz, kum, güneş olarak tanıtmayacağız. Konaklama dışında gastronomiyi de vurgulayarak, tarihi ve kültürel yapıları da vurgulayarak tanıtacağız. Gastronomi bundan sonra tanıtımlarda öncelik tanıyacağımız noktalardan biri olacak. Hedeflediğimiz 70 milyar dolarlık 2023 gelir hedefine erişmek istiyorsak, mutlaka gastronomi gelirlerini de arttırmamız gerekiyor. Bu bağlamda da ciddi çalışmalar yapacağız. Amacımız, 2023'e geldiğimizde 70 milyar dolarlık turizm gelirini Türkiye'ye kazandırmış olmak." |