İlk olarak ocak ayında Davos'ta
gerçekleştirilen Dünya Ekonomik Forumu'nda duyurulan
Windmade'nin Türkiye'deki tanıtımı, 17. Uluslararası
Enerji ve Çevre Fuarı ve Konferansı sırasında Enerji ve Tabii Kaynaklar
Bakanı Taner Yıldız ve WindMade kurucu ortaklarının katılımıyla
gerçekleştirildi. Vestas Rüzgar Sistemleri'nin öncülük
ettiği WindMade girişimi, iklim değişimin önlenmesine ve enerji
güvenliğinin artırılmasına katkıda bulunan sürdürülebilir ürünler ve
yenilenebilir enerji kullanımına yönelik tüketici talebinin yükseltilmesini
amaçlıyor. Tanıtım toplantısında konuşan
Bakan Yıldız, çevre bilincinin oluşmasında yerli ve
yenilenebilir enerji kaynaklarına verilen öneme dikkati çekti. Bunun bir
kültür ve bilinç olduğunu ifade eden Yıldız, bu bilincin toplumun her
kademesinde benimsenmesi gerektiğini söyledi. Yerli kaynaklarla ilgili
yapılan kanuni çalışmaların sürdüğünü hatırlatan Yıldız, şöyle devam etti:
''8,5 yıl önce sembolik bir rüzgar santralı vardı. Şu anda bin 500
megavatlardan bahsediyoruz. Aldığımız izinler, lisans başvuruları ve yürütülen
çalışmalarla birlikte, 5-6 bin megavatlara, daha sonra da 13 bin megavatlara
çıkacağına inanıyoruz. 2023 yılı hedeflerimiz malum 20 bin megavat civarında
rüzgar santralı kurmuş olmak. Ürünlerin üzerinde böyle bir marka
oluşması ilk anlarda yadırganabilir. Ancak bu değişimin yönetilebilmesi doğru
bir iş. Bu marka ilk anda çok az mamul üzerinde yer alabilir ama kesinlikle
yılmamak lazım. Bu doğru bir hedef. Bu hedefe doğru, kamu sektör temsilcileri
olarak nerede bulunmamız gerekiyorsa orada bulunmaya hazır olduğumuzu, hatta bir
reklam filminde dahi oynayabileceğimizi söyleyebilirim. Çünkü faydalı bir iş.
Her zaman böyle bir yapınını yanında olduğumuzu söyleyebilirim.''
"Rüzgar enerjisinin gelişimini hızlandıracak güçlü bir tüketici
unsuru olmasını ümit ediyoruz"
WindMade girişimine öncülük eden Vestas Rüzgar Sistemleri Global Pazarlama ve
Müşteri İlişkileri Kıdemli Başkan Yardımcısı Morten Albaek de
Vestas olarak tüketiciler ve temiz enerjiye kendini adamış olan şirketler
arasında bir köprü kurmak ve tüketicilere daha fazla sürdürülebilir ürünleri
seçme şansı vermek istediklerini belirterek, ''Bunun, Türkiye'de ve dünyada
rüzgar enerjisinin gelişimini hızlandıracak güçlü bir tüketici unsuru olmasını
ümit ediyoruz'' dedi. Vestas Türkiye Genel
Müdürü Ali Neyzi ise girişimin, tüm rüzgar enerjisi sektörü
tarafından desteklendiğini ve etiketin tüketiciler ve kendilerini temiz enerjiye
adamış olan şirketler arasında bir köprü kuracağını söyledi. Halkın
geniş katılımını görmeyi beklediklerini ifade eden Neyzi, Türkiye'deki tüm
ilgili tarafları standardı incelemeye ve yorum yapmaya davet
etti. GWEC, WWF, Vestas, LEGO, BM Küresel
İlkeler Sözleşmesi, PwC arasında gerçekleştirilen işbirliğiyle kurulan WindMade,
''tüketicilerin şirketlerin rüzgar enerjisi kullanımı hakkında bilgilendirilmesi
ve yenilenebilir enerji kaynağını kullanan ürünlere yönelik talebin
yükseltilmesiyle, rüzgar enerjisine yapılan kurumsal yatırımların artırılmasına
kendini adamış olan bağımsız, kar amacı gütmeyen bir örgüt'' olarak
yönetiliyor.
|