Galataport'a Yürütmeyi Durdurma Kararı
Karaköy’de Tescilli Binalar Otel Oluyor
Galataport Meclise Taşındı!
Galataport'ta Sona Gelindi!
Galataport için Son 10 Gün
Galataport İhalesine Girme...
Galataport'ta Tarihi Binalar...
Galataport İhalesi, Emlak...
Galataport’ta İhale Süreci...
Galataport Şimdi de 'Marka'...
Galataport İhalesi Yıl Sonunda
Global, Galataport için Şartname Aldı
Global Liman İşletmeleri, 8 yıl sonra "Salıpazarı Liman Sahası" adıyla tekrar ihaleye çıkarılan Galataport için şartname aldı.
Mehmet Kutman'ın sahibi olduğu Global Yatırım Holding, İsrailli Sami Ofer ortaklığı ile 2005'te kazandığı ancak ihalesi 2006'da Danıştay tarafından iptal edilen Galataport'a olan ilgisini sürdürüyor.
Galataport, "Salıpazarı Liman Sahası" olarak 30 yıl süreyle tekrar ihaleye çıkarıldı. "İşletme hakkının devri" yöntemiyle özelleştirilecek Salıpazarı Liman Sahası'na yerli ve yabancı çok sayıda yatırımcı ve fonun ilgi göstermesi bekleniyor. Pazarlık usulü ile gerçekleştirilecek ihale için son teklif verme süresi 30 Nisan 2013 olarak belirlenirken, Global Yatırım Holding de ihale şartnamesini aldı. Global Liman İşletmeleri CEO'su Saygın Narin, Dünya gazetesine yaptığı açıklamada, "içinde liman olan gayrimenkul ve kentsel dönüşüm projesi" olarak nitelendirdiği Salıpazarı Liman Sahası ihalesi ile ilgilendiklerini ifade ederken, ortaklarla görüşme aşamasında olduklarını söyledi. Narin, "İhaleye holding olarak tek başımıza da, teklifimize değer katacağını düşündüğümüz, kentsel dönüşüm konusunda tecrübesi olan yerli veya yabancı ortaklarla da girebiliriz. Bu ortak inşaatçı değil, gayrimenkul fonu ya da firması olabilir" dedi. İmar planının çıktığını, kültürel ve turistik olan bölgede çoğu binanın koruma altında bulunduğunu ifade eden Narin, projenin, Karaköy'deki Türkiye Denizcilik İşletmeleri binasında başlayıp Mimar Sinan Üniversitesi'nde bittiğini, proje içerisinde yapılacak binaların yükseklik olarak Mimar Sinan Üniversitesi'ni geçmeyeceğini anlattı. Cruise açısından büyük bir potansiyeli bulunan İstanbul'da altyapının daha fazla gemi çekmeye uygun olmadığını, ancak kentin daha fazla cruise gemisi hak ettiğini belirten Narin, "İstanbul'a sadece Galataport yetmez" dedi. İstanbul'a birden çok cruise limanı yapılması gerektiğini savunan Narin, "Çünkü burası (Salıpazarı Liman Sahası) bin 200 metrelik bir sahildir. Gemiler paralel yanaşmak zorunda. Bir günde en fazla 3-4 tane gemi alabilir. Kuşadası'na gün oluyor 6 tane gemi alıyor. İstanbul'un minimum bir tane daha limana ihtiyacı var. Yine o limanın bu bölgeye yakın olması gerekir" diye konuştu. 'Yeni limanlara bakıyoruz' Cruise limanı olarak Haydarpaşa'yı çok doğru bir destinasyon olarak görmediğini ifade eden Narin, Haydarpaşa'nın tarihi yarımadaya uzak kaldığını savundu. Son bir yıldır aktif olarak yeni limanlara baktıklarını, İskenderun ve İDO ihalesine girdiklerini anlatan Narin, Türkiye'de özelleşen ya da el değiştiren limanlarla ilgilendiklerini, bu ilgilerinin devam edeceğini söyledi. Konteynırda Derince Limanı'nın bu yıl özelleştirilmesini beklediklerini, Türkiye'de yakın gündemlerinde bu ihalenin bulunduğunu ifade eden Narin, Çandarlı ve İzmir limanları özelleştirmelerini de yakından takip edeceklerini kaydetti. Projede ciddi bir yapılaşma yok Global Liman İşletmeleri CEO'su Saygın Narin, Galataport'un ilk ihalesinin ardından Türkiye'de çok sayıda özelleştirme olduğunu, hem Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'nın daha fazla tecrübe edindiğini hem de sivil toplum kuruluşları ve vatandaşların "özelleştirmenin o kadar öcü birşey olmadığını" gördüğünü söyledi. Narin, "8 yıllık süreç içerisinde buranın (Galataport'un bulunduğu alan) planlaması da yapıldı. Özelleştirme İdaresi bu süreçte çalıştı, planını yaptı. İnceledeğim kadarıyla imar planında bir yoğunlaşma, ciddi bir yapılaşma yok. Şu anda burada sahil ile bütünleşemiyoruz. Proje, İstanbul ile en güzel sahili bütünleştirecek. Galataport hizmete girdiğinde övgü alacak. Bu sahil, İstanbul'un en güzel sahili olacak" şeklinde konuştu. Narin, ihaleye büyük ilgi olacağını düşündüğünü de söyledi. |