Avrupa Komisyonu, yayınladığı ''Gelecekte Ulaşım
Yakıtları Raporu''nda elektrik, hidrojen, metan, bio
ve sentetik yakıtlar gibi LPG'nin de geleceğin yakıt
alternatifleri içinde giderek daha önem kazanacağını vurguladı. Avrupa
Komisyonu, yayınladığı ''Gelecekte Ulaşım Yakıtları Raporu'' ile 2050
yılına kadar petrole alternatif yakıtlar üzerine öngörülerini
kamuoyuyla paylaştı.
Çeşitli sektörlerin temsilcileri, sivil toplum kuruluşları, akademisyenler ve
AB Komisyonu yetkililerinin işbirliği ile hazırlanan rapor, kanıtlanmış
kaynaklara göre 40 yıllık ömrü kalan petrole karşı, sürdürülebilir
alternatifleri, nedenleriyle sıralıyor.
Kara, demiryolu, deniz ve hava ulaşımının ayrıntılı olarak incelendiği rapor,
karbon emisyonlarını 2050 yılına kadar yüzde 80 ile yüzde 95 oranında azaltmayı
hedefleyen Avrupa ülkeleri için bir yol haritası niteliğini taşıyor.
Düşük karbonlu ve karbonsuz alternatif yakıt türlerinin kısa, orta ve uzun
vadede daha fazla kullanılması için inisiyatif alınması çağrısında bulunan
rapora göre LPG, karayolu yolcu ve yük taşımacılığı ile kısa mesafeli deniz
taşımacılığında etkili bir alternatif yakıt olarak tanımlanıyor.
Hali hazırda dünyada en fazla kullanılan alternatif yakıt olan LPG'nin,
geleceğin ulaşım yakıtları arasında, iklim değişikliği ile mücadele de dahil
olmak üzere pekçok avantaj sunduğu dile getiriliyor.
Avrupa Komisyonu'nun hazırlattığı rapor, elektrik, hidrojen, metan, bio ve
sentetik yakıtlar gibi LPG'nin de geleceğin yakıt alternatifleri içinde giderek
daha önem kazanacağını vurguluyor. Rapora göre, petrole alternatif olacak
yakıtların kolay ulaşılır, hesaplı ve güvenilir olması gerekiyor.
Avrupa Komisyonu Raporu, karbon salımlarının azaltılmasıyla ilgili hedeflere
ulaşabilmek için, hem siyasi, hem de düzenleyici kurumların alternatif
yakıtların geliştirilmesi ve piyasaya sunulmalarında destek ve yönlendirmesinin
önemini de vurguluyor.
Gelecek on yılda, sıvı hidrokarbon yakıtların piyasalarda ağırlığını
koruyacağı öngörüsüne yer veren rapor, elektrik, hidrojen, metan, bio ve
sentetik yakıtlar ile LPG kullanımının istikrarlı bir şekilde artacağını
belirtiyor.
Türkiye LPG Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Yağız Eyüboğlu, rapora ilişkin
değerlendirmesinde, alternatif yakıtların pekçoğunun halen geleneksel yakıtlara
kıyasla pahalı olduğunu, ancak maliyet hesaplamalarına çevresel etkilerden doğan
kayıpların da eklenerek bir kıyaslama yapılması gerektiğinin altını çizdi.
Gelecekte özellikle ulaşımda yakıt ihtiyacını karşılamak için tek bir
kaynağın yeterli olmayacağını anımsatan Eyüboğlu, şunları kaydetti:
''Kullanabileceğimiz her türlü enerji kaynağını, çevresel etkilerini hesaba
katarak ve en verimli şekilde tüketicilere sunmak durumundayız. Bu açıdan Avrupa
Komisyonu'nun 'Gelecekte Ulaşım Yakıtları Raporu'nu memnuniyetle karşılıyoruz.
Rapor hem mevcut kaynaklarımızı, hem de önceden düşünülmemiş kaynakları
kullanarak çözümler üretmemiz gerektiğini söylüyor. LPG'nin Avrupa'da geleceğin
alternatif yakıtları arasında ilan edilmesi, aslında Türkiye'de LPG sektörünün
ne kadar öngörülü olduğunu bir kez daha ortaya koyuyor. Dünyanın ikinci,
Avrupa'nın en büyük otogaz pazarına sahibiz. Birçok ülkenin 2020 yılı için hedef
olarak belirlediği otogaz kullanım miktarlarına çoktan ulaştık. Hedefimiz,
çevreci ve ekonomik bir alternatif yakıt olan LPG'nin kullanımının ve
tüketicilere sunulan faydanın daha da arttırılmasıdır.''
|