Körfez Köprüsü’ne Halatlar Çekiliyor
İnşaatların Yüzde 40'ı Kusurlu
İnşaata Cezalar Yumuşamaya Hazırlanıyor
Euro Bölgesi'nde İnşaat Üretimi Geriledi
Körfez Geçişine Jeolojik Ayar
"İzmit Körfez Geçiş Köprüsü...
İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'ne...
Haliç Metro Geçiş Köprüsü...
Haliç Metro Geçiş Köprüsü...
Metro Geçiş Köprüsü Açılıyor
Geçiş Köprüsü İnşaatında Sona Yaklaşıldı
İstanbul –İzmir arasını 3,5 saatte indirecek olan Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü İzmir Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında köprü ayaklarını oluşturan deniz üzerinde yükselen kuleler tamamlandı.
DHA'nın haberine göre, dünyanın 4. büyük köprüsünün kule yüksekliği 254 metre. Araçların geçeceği tabliyeleri taşıyacak olan ana kablo için kılavuz kablo çekimine başlanırken iki yaka ilk defa birleşiyor. Ana kablo, montajı tamamlandığında 330 bin metre ince kablodan oluşacak. Ana kablonun tamamlanmasının ardından önümüzdeki mayıs ayında tabliyelerin döşenmesine başlanacak. Köprünün bu yıl sonunda tamamlanması planlanıyor.
Deniz üzerinde 254 metrelik kuleler tamamlandı Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor. Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde 12 adet, Kemalpaşa Ayrımı-İzmir kesiminde ise 2 adet olmak üzere toplam 14 adet betonarme viyadükte çalışmaların devam ettiği projede, Gebze-Bursa arasındaki 6 adet viyadük tamamlandı. Bu projenin en önemli ayaklarından biri olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında çalışmalar aralıksız sürüyor. Karada imal edildikten sonra denize batırılan 38 bin 404 ton ağırlığında Keson temelleri üzerinde 2014 temmuz ayından imal edilmeye başlanan köprü kulelerinin imalatı tamamlandı. Türkiye’de benzer köprülerden farklı olarak çelik olarak Gemlik’te imal edilerek inşaat sahasına getirilen yüksekliği 254 metreye ulaşan köprü kuleleri 88 çelik bloğun birbirine kaynaklanmasıyla yapıldı. Bu parçaların her birinin 350 tonla 170 ton arasında değişen ağırlıkta olduğu belirtildi. İki yaka önce kılavuz kablo ile birleşiyor Köprü kulelerinin tamamlanmasının ardından iki yaka arasında ana kablo döşenmesi için çalışmalar başlandı. Tabliyeleri taşıyacak olan ana kablo için kılavuz kablo çekilmesi işlemi büyük bir dikkatle yapılıyor. Özel römorkörler tarafından çekilen kılavuz kablo köprü hattı boyunca önce denizin altına çekiliyor. Kılavuz kablonun karşı kıyıya ulaşmasının ardından 254 metrelik dev köprü kulelerinin üzerindeki vinçler tarafından kaldırılacak. Bu sırada İzmit körfezinin gemi geçiş trafiğine kapatılacağı belirtildi. Tabliyeler mayıs ayında döşenmeye başlanacak Kılavuz kablonun tamamlanmasının ardından iki yaka arasında araçların geçiş yapacağı tabliyeleri taşıyacak olan ana kablonun imalatına geçilecek. Ana kablo toplam 330 bin metre uzunluğunda ince kablodan oluşuyor. Kılavuz kablo üzerinde harekete eden bir robot tarafından döşenecek ana kablonun şubat ayı içinde tamamlanması bekleniyor. 2015 mayıs ayı içinde ise ilk tabiyelerin döşenmesine başlanacak. Dünyanın 4. büyük köprüsü olacak Toplam’da 2 bin 682 metre olarak planlanan köprünün orta açıklığının 1500 metre olacağı ve dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü köprü olacağı belirtildi. Köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere 6 şerit olarak hizmet verecek. Köprüde ayrıca bir de hizmet şeridi olacak. İnşaat şantiyesinde şu anda 1350 kişi çalışırken çalışmalar 24 saat aralıksız devam ediliyor. Körfez Geçiş köprüsü tamamlandığında, şu anda körfezi dolaşarak 70 dakika, feribot ile bir saat olan körfez geçiş süresi ortalama 6 dakikaya inecek. 1.1 milyar dolarlık yatırımla gerçekleştirilen İzmit Körfezi Geçiş Köprüsünden geçiş bedeli ise 35 dolar artı KDV olacak. |