Geçici İskelede Güvenlik Riski
Kabataş’taki “Martı Projesi” nedeniyle BUDO seferleri Eminönü’ndeki Kadıköy iskelesine kaydırılınca, Eminönü-Kadıköy vapur seferleri de Galata Köprüsü’nün yanı başındaki seyyar iskeleden yapılmaya başlandı.
Kabataş’ta yapımı devam eden ve kanatları açık martı şeklinde tasarlandığı için kamuoyunda “Martı” projesi olarak bilinen, “Kabataş Transfer Merkezi” projesi üzerindeki tartışmalar devam ediyor. Söz konusu projeden en çok etkilenen yerlerin başında Eminönü’ndeki Kadıköy Şehir Hatları Vapur İskelesi geliyor. Eski Kabataş İskelesi’nin de içerisinde olduğu 90 bin metrekarelik “Martı Projesi” nedeniyle BUDO seferleri Eminönü’ndeki Kadıköy iskelesine kaydırılınca, Eminönü-Kadıköy vapur seferleri de Galata Köprüsü’nün yanı başındaki seyyar iskeleden yapılmaya başlandı. Ancak ortaya çıkan görüntü vatandaşlar arasında güvenlik endişesi yaratıyor. Milliyet'te yer alan habere göre; Şehir Plancıları Odası İstanbul Şube Başkanı Tayfun Kahraman, ortaya çıkan manzarayı eleştirirken, “Şehircilik anlamında Martı projesinin gereksiz olduğunu söyledik. Kabataş ve çevresinde alternatif aktarma merkezi yapmak başka sorun ve sıkıntılara yol açar. Karaköy İskelesi de uzun süredir geçici olarak kullanılıyor. Martı projesi, İstanbul için teknik bir zorunluluk değildi. Geçici çözüm için seyyar iskele yapmak insanların güvenliğine riske atmaktır. Daha önce birçok insan vapur veya arabalı vapur seferinde denize düştü. Seyyar iskele şiddetli dalga ve çarpmalarda ciddi yaralanma hatta ölümlü kazalara yol açabilir. Beklenmedik bir durum olursa bunun hesabını kim verecek? Martı projesi nedeniyle vapura binecek vatandaşların güvenliği riske atılmış durumda. Turizm bölgesine yakışmayan bir görüntü de oluştu” diye konuştu. Geçici hizmet |