Köprülerin Günlük Garanti...
Garanti Sayısı için Türkiye’deki...
8 Garantili Projede Büyük Zarar
45 Bin Araç Geçiş Garantisi...
‘Hesap Vermenin’ Yolunu Kapattılar
Avrasya Tüneli’nden Garanti...
Garanti Sayısı 8 Milyon, Yolcu...
Açılmayan Yol için Geçiş Garantisi...
2022’de Garanti Ödemelerine...
Zafer Havalimanı’na 9 Ay için...
2020’de Yollara 1.7 Milyar...
Satılık Havalimanı için 46...
Ankara Garı Yolcu Garantisinde...
Kuzey Marmara Otoyolu için...
Çanakkale Köprüsü'ne Kaç Araç...
Garantili Projelere Portekiz Formülü Önerildi
Türkiye gibi hazineye yük olan projelerin ağına düşen Portekiz yeniden müzakere yoluyla yükünü hafifletti. Benzer formül Türkiye’ye de önerildi.
Geçmediği köprüye, tünele, otoyola, gitmediği havalimanına, tren garına, tüketmediği elektriğe milyarlarca dolar para ödemek zorunda kalan vatandaşın, Portekiz modeliyle Deli Dumrul projelerinden kurtulabileceği bildirildi. TEPAV'ın yayımladığı ve kamu-özel-işbirliğiyle (KÖİ) yapılan aşırı pahalı projelerin ülkeye zararını ortaya çıkaran raporda, Portekiz'in de Türkiye gibi benzer şekilde KÖİ projelerinin ağır yükü altına girdiği, ancak şirketlerle yapılan yeniden müzakere sonucunda yükü hafiflettiği belirtildi. Sözcü’den Erdoğan Süzer’in haberine göre; raporda, Türkiye'nin de Portekiz'i örnek alıp projelerde indirime gitmesi önerildi. ‘Cebimizden tek kuruş çıkmayacak' denilerek önerilen KÖİ modeli Portekiz için de kabus oldu. KÖİ modelini ilk kez 1993 yılında Vasca da Gama köprüsünün yapımında kullanan Portekiz, ilk etapta bütçeden para çıkmadığı için otoyollar başta olmak üzere çok sayıda işi KÖİ modeliyle yaptırdı. Ancak geri ödeme günü gelip bütçeye 20 milyar Euro'luk yük binince vahim gerçekle karşılaşıldı. Zayıf ekonomisiyle iflasın eşiğine sürüklenen Portekiz'e 2011 yılında Avrupa Komisyonu, Avrupa Merkez Bankası ve IMF 78 milyar Euro'luk kurtarma paketi açtı. Paketin bir şartı da bir daha asla KÖİ projesine onay vermemesi ve mevcut KÖİ projelerinin yeniden müzakere edilip düzeltilmesi oldu. İşletme ücretleri düşürüldü, kâr oranı azaltıldı Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |