Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

''Galataport ve İzmir Limanı Projeleri de Bizim Radar Ekranımızda Yer Alıyor''

Akfen Holding Üst Yöneticisi (CEO) Süha Güçsav, 2012 yılında da stratejik anlamda bütünsel veya kısmi asetlerden çıkış fırsatlarını değerlendireceklerini, yeni aset yaratma alanında ağırlıklı olarak altyapı fırsatlarına bakacaklarını, otoyol projelerinin yanı sıra Galataport, İzmir Limanı, Başkent Doğalgaz gibi özelleştirme fırsatlarının söz

yapi.com.tr / AA
''Galataport ve İzmir Limanı Projeleri de Bizim Radar Ekranımızda Yer Alıyor''

STRONG>Akfen Holding Üst Yöneticisi (CEO) Süha Güçsav, tahvil halka arzına ilişkin düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada, TAV Havalimanları, TAV İnşaat, Mersin Uluslararası Limanı, Akfen Enerji, Akfen Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı (GYO), Akfen Su ve İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) olmak üzere 7 ana iş kolunda faaliyet gösterdiklerini hatırlattı.

Güçsav, 2012 hedeflerine değindiği konuşmasında, ''2012 yılı da birtakım asetlerden çıkış imkanlarına bakma yılı olacak. Fırsatları değerlendireceğiz. Stratejik anlamda, bütünsel veya kısmi asetlerden çıkış fırsatlarını değerlendireceğiz. Yeni aset yaratma alanında ağırlıklı olarak altyapı fırsatlara bakacağız. Otoyol projeleri var. Bunun dışında Galataport, İzmir Limanı, Başkent Doğalgaz dağıtım gibi özelleştirme fırsatları da söz konusu'' şeklinde konuştu.

Yatırımcı tabanını da geliştireceklerini vurgulayan Güçsav, Mersin Limanı'nın verimliliğini artıracaklarını, İDO genelinde yeni gelir kaynakları oluşturma yönünde çalışmalar yaptıklarını anlattı.

Akfen GYO'nun faaliyetlerine de değinen Güçsav, bu yıl yatırımı devam eden Beylikdüzü ve Adana otellerini işletmeye alacaklarını, Rusya'da üçüncü yatırımın devam ettiğini, İzmir projesini de 2013 başına yetiştirmeyi planladıklarını söyledi.

TAV İnşaat'ın, yeni projelerle ilgili çalışmalarını sürdürdüğünü belirten Güçsav, ''Ortadoğu'da çıkabilecek bütün havalimanı fırsatlarına talip. Libya hükümetiyle ilgili görüşmelerimiz devam ediyor'' dedi.

Santral yatırımları

Enerji alanındaki faaliyetleri de anlatan Güçsav, HES-1 portföyünde 1 adet, HES-2 portföyünde ise inşaatı devam eden 6 projenin inşaatının tamamlanmasını planladıklarını kaydetti.

Süha Güçsav, 9 santrali kademeli olarak devreye aldıklarını, 125 megavat ve 554 milyon kilovatsaat kurulu güce ulaştıklarını, inşaat halindeki santrallerin önemli kısmının bu sene tamamlanacağını, bunların kademeli olarak işletmeye alınmasıyla beraber Akfen Hidroelektrik Santralleri'ndeki toplam üretebilir enerjinin 972 milyon kilovatsaate, kurulu gücün de yaklaşık 225 megavata ulaşacağını belirtti.

Mersin Doğalgaz Santrali ile ilgili hukuki çalışmaların son aşamaya geldiğini, arsanın ihalede kazanıldığını ve sözleşmesinin yapıldığını anımsatan Güçsav, lisans için ön uygunluk belgesinin alındığını, önümüzdeki bir iki hafta içinde lisansın alınmasını planladıklarını bildirdi.

''Dördüncü pist, Atatürk Havalimanı'na yapılmalı''

Konuşmasının ardından soruları da yanıtlayan Akfen Holding Üst Yöneticisi Güçsav, hangi iştiraklerden çıkış olacağı yönündeki soruyu, ''Bugün itibarıyla TAV Havalimanları Holding'de, enerji şirketimizde stratejik bir çalışmamız var. Bunlar sonuçlandığında zaten kamuoyuyla paylaşılacak'' diye yanıtladı.

Üçüncü havalimanıyla ilgili bir soru üzerine de Güçsav, hava trafiğindeki büyüme göz önüne alındığında İstanbul'a mutlaka bir gün üçüncü, dördüncü, beşinci havalimanının yapılacağını söyledi.

Yeni bir havalimanı yapmanın uzun bir planlama gerektirdiğine dikkati çeken Güçsav, konuşmasını şöyle sürdürdü:

''Tek bir terminal binası ve pist yapmakla olmuyor. Altyapıyı da götürmek gerekiyor. Dolayısıyla bu tip bir çalışmayla TAV Havalimanları Holding bilgi ve becerisiyle ilgilenecektir, içinde de olacaktır. Ama mevcut havalimanının imtiyazı 2021 yılına kadar devam edecek. Yeni bir havalimanı planlaması önümüzdeki 3, 5, 7, 10 yıl içinde olabilir. Bununla ilgili TAV Havalimanları Holding, mutlaka ilgi gösterir. Ama ortada başka bir sorun var. Yeni havalimanından önce, İstanbul'da artan trafiğin halledilebilmesi için birtakım daha hızlı çözümler gerekiyor. 2-3 senede bir havalimanı yapmak mümkün değil. İzinlerini dahi alamazsınız. İstanbul Havalimanı'ndaki sıkışıklığın ana sebebi terminal değil. Terminal binası, şu anda yüzde 100 kapasiteyle kullanılmıyor. Ama havalimanındaki kapasite sıkıntısı, hava trafiği ve pistlerle ilgili. Pistlerin zamanında öyle konumlanmasından dolayı... 3 pist var, bu 3 pistin toplamı 1.3 ediyor. Bunun giderilmesi açısından hem hava trafik kontrolde birtakım iyileştirmeler yapılması gerekiyor, hem de mümkünse dördüncü pistin Atatürk Havalimanı'na yapılması lazım. Bununla ilgili görüşmelerimiz devam ediyor. Dolayısıyla sorun, önümüzdeki sene, bundan sonraki sene ne olacağı sorunudur.''

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2
ETİKETLER: firma
http://www.yapi.com.tr/haberler/galataport-ve-izmir-limani-projeleri-de-bizim-radar-ekranimizda-yer-aliyor_91035.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!