STRONG>Akfen Holding Üst Yöneticisi (CEO) Süha Güçsav, tahvil
halka arzına ilişkin düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada,
TAV Havalimanları, TAV İnşaat,
Mersin Uluslararası Limanı, Akfen Enerji, Akfen Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı
(GYO), Akfen Su ve İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) olmak üzere 7 ana iş kolunda
faaliyet gösterdiklerini hatırlattı.
Güçsav, 2012 hedeflerine değindiği konuşmasında, ''2012 yılı da birtakım
asetlerden çıkış imkanlarına bakma yılı olacak. Fırsatları değerlendireceğiz.
Stratejik anlamda, bütünsel veya kısmi asetlerden çıkış fırsatlarını
değerlendireceğiz. Yeni aset yaratma alanında ağırlıklı olarak altyapı
fırsatlara bakacağız. Otoyol projeleri var. Bunun dışında Galataport, İzmir
Limanı, Başkent Doğalgaz dağıtım gibi özelleştirme fırsatları da söz konusu''
şeklinde konuştu.
Yatırımcı tabanını da geliştireceklerini vurgulayan Güçsav, Mersin Limanı'nın
verimliliğini artıracaklarını, İDO genelinde yeni gelir kaynakları oluşturma
yönünde çalışmalar yaptıklarını anlattı.
Akfen GYO'nun faaliyetlerine de değinen Güçsav, bu yıl yatırımı devam eden
Beylikdüzü ve Adana otellerini işletmeye alacaklarını, Rusya'da üçüncü yatırımın
devam ettiğini, İzmir projesini de 2013 başına yetiştirmeyi planladıklarını
söyledi.
TAV İnşaat'ın, yeni projelerle ilgili çalışmalarını sürdürdüğünü belirten
Güçsav, ''Ortadoğu'da çıkabilecek bütün havalimanı fırsatlarına talip. Libya
hükümetiyle ilgili görüşmelerimiz devam ediyor'' dedi.
Santral yatırımları
Enerji alanındaki faaliyetleri de anlatan Güçsav, HES-1 portföyünde 1 adet,
HES-2 portföyünde ise inşaatı devam eden 6 projenin inşaatının tamamlanmasını
planladıklarını kaydetti.
Süha Güçsav, 9 santrali kademeli olarak devreye aldıklarını, 125 megavat ve
554 milyon kilovatsaat kurulu güce ulaştıklarını, inşaat halindeki santrallerin
önemli kısmının bu sene tamamlanacağını, bunların kademeli olarak işletmeye
alınmasıyla beraber Akfen Hidroelektrik Santralleri'ndeki toplam üretebilir
enerjinin 972 milyon kilovatsaate, kurulu gücün de yaklaşık 225 megavata
ulaşacağını belirtti.
Mersin Doğalgaz Santrali ile ilgili hukuki çalışmaların son aşamaya
geldiğini, arsanın ihalede kazanıldığını ve sözleşmesinin yapıldığını anımsatan
Güçsav, lisans için ön uygunluk belgesinin alındığını, önümüzdeki bir iki hafta
içinde lisansın alınmasını planladıklarını bildirdi.
''Dördüncü pist, Atatürk Havalimanı'na yapılmalı''
Konuşmasının ardından soruları da yanıtlayan Akfen Holding Üst Yöneticisi
Güçsav, hangi iştiraklerden çıkış olacağı yönündeki soruyu, ''Bugün itibarıyla
TAV Havalimanları Holding'de, enerji şirketimizde stratejik bir çalışmamız var.
Bunlar sonuçlandığında zaten kamuoyuyla paylaşılacak'' diye yanıtladı.
Üçüncü havalimanıyla ilgili bir soru üzerine de Güçsav, hava trafiğindeki
büyüme göz önüne alındığında İstanbul'a mutlaka bir gün üçüncü, dördüncü,
beşinci havalimanının yapılacağını söyledi.
Yeni bir havalimanı yapmanın uzun bir planlama gerektirdiğine dikkati çeken
Güçsav, konuşmasını şöyle sürdürdü:
''Tek bir terminal binası ve pist yapmakla olmuyor. Altyapıyı da götürmek
gerekiyor. Dolayısıyla bu tip bir çalışmayla TAV Havalimanları Holding bilgi ve
becerisiyle ilgilenecektir, içinde de olacaktır. Ama mevcut havalimanının
imtiyazı 2021 yılına kadar devam edecek. Yeni bir havalimanı planlaması
önümüzdeki 3, 5, 7, 10 yıl içinde olabilir. Bununla ilgili TAV Havalimanları
Holding, mutlaka ilgi gösterir. Ama ortada başka bir sorun var. Yeni
havalimanından önce, İstanbul'da artan trafiğin halledilebilmesi için birtakım
daha hızlı çözümler gerekiyor. 2-3 senede bir havalimanı yapmak mümkün değil.
İzinlerini dahi alamazsınız. İstanbul Havalimanı'ndaki sıkışıklığın ana sebebi
terminal değil. Terminal binası, şu anda yüzde 100 kapasiteyle kullanılmıyor.
Ama havalimanındaki kapasite sıkıntısı, hava trafiği ve pistlerle ilgili.
Pistlerin zamanında öyle konumlanmasından dolayı... 3 pist var, bu 3 pistin
toplamı 1.3 ediyor. Bunun giderilmesi açısından hem hava trafik kontrolde
birtakım iyileştirmeler yapılması gerekiyor, hem de mümkünse dördüncü pistin
Atatürk Havalimanı'na yapılması lazım. Bununla ilgili görüşmelerimiz devam
ediyor. Dolayısıyla sorun, önümüzdeki sene, bundan sonraki sene ne olacağı
sorunudur.''
|