Galata Kulesi’ne Rant Yolu Açılıyor
İstanbul'un Simgeleri Yeşile Büründü
Tarihi Divanhane'nin Duvarları Kırıldı
Galata Kulesi Ziyarete Açıldı
Bakanlık Hıdiv Kasrı için Devrede
Türkiye'nin İlk Atatürk Anıtı...
Koruma Kurulu, Galata Kulesi’ndeki...
“Galata Kulesi'nde Yapılan İşlem Doğru”
Hilti'den Galata Kulesi Açıklaması
İBB'den Galata Kulesi Yıkımı...
Galata’daki Restorasyonun...
Vakıflar Genel Müdürlüğü'nden...
“Galata Kulesi Restorasyonu...
Galata Kulesi'nde 'Restorasyon'...
Galata Kulesi’ndeki Alçı Rölyefe Ne Oldu?
Galata Kulesi’ndeki skandal restorasyonun ardından kulenin içinden çekilen bir görüntüde, giriş katında yer alan Türkiye heykel sanatının en önemli temsilcilerinden Tankut Öktem ve Haluk Tezonar tarafından yapılan alçı panonun yerinde olmadığı görünüyor.
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın, işletmesini İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden (İBB) alarak kendi bünyesine geçirdiği Galata Kulesi’ndeki restorasyon skandalının ardından kulenin içerisinden çekilen görüntüler dikkat çekti. Görüntülerde, asansörlerin bulunduğu giriş katında yer alan Türkiye heykel sanatının en önemli temsilcilerinden Tankut Öktem ve Haluk Tezonar'a ait alçı panonun yerinde olmadığı gözüküyor. Alçı panonun neden kaldırıldığı ise henüz bilinmiyor. BirGün’den Uğur Şahin’in haberine göre; alçı pano, Osmanlı minyatür geleneğinin en önemli temsilcilerinden olan Matrakçı Nasuh tarafından Kanuni Sultan Süleyman'ın 1534-35 tarihli Irak Seferi'ne atfen hazırlanan “Menazil-i Seferi Irakeyn” isimli minyatür albümünde bulunan İstanbul sahnesindeki Galata bölgesinin rölyef olarak tasviri. Tankut Öktem ve Haluk Tezonar tarafından yapılan eser, güzel sanatlar ve gelenek arasındaki ilişkiye dair önemli üretimlerden biri olarak değerlendiriliyor. 16.yüzyıla ait bir minyatürün 20. yüzyıl ortalarında tekrar yorumlanması olarak tarif edilen alçı rölyef, belgelenerek mi söküldü? Şu an ne durumda? Belgelenerek söküldüyse tekrar yerine yerleştirilecek mi gibi sorular şu an yanıtsız. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |