Ford Otosan, 8 Ekim 2010 günü Antalya’da,
10 yeni model ile satış hedefini iki katına çıkarttığı ‘Yeni Cargo
İnşaat Serisi’nin özelliklerini basın mensuplarının da katılımıyla
gerçekleştirilen test sürüşleri ve performans gösterileri ile tanıttığı
bir basın toplantısı gerçekleştirdi.
Ford Cargo Yeni İnşaat
Serisi’nin tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, 50 yıllık ağır ticari araç
deneyimlerini yeni ürünlerine aktardıklarını belirten Ford Otosan Genel Müdürü
Nuri Otay, yeni inşaat serisine yapılan yatırımın Ford Otosan tarihinde bu
segment için yapılan en büyük yatırım olduğunu ve 1 milyon kilometreyi aşan
zorlu testlerin maden yatakları ve şantiye koşullarında tamamlandığını,
kamyonların müşteri gereksinim ve beklentileri doğrultusunda geliştirildiğini
söyledi. Otay ayrıca, Yeni İnşaat Serisi’nin Ford Otosan Gebze Ürün Geliştirme
Merkezinde Türk mühendisleri tarafından tasarlandığını, Ford Otosan’ın İnönü
fabrikasında üretildiğini ve Türkiye’nin en geniş bayi ağı ile pazara
sunulduğunu belirtti. Türkiye pazarında olduğu gibi ihraç pazarlarda da yüksek
olduğunu ifade eden Otay; Doğu Avrupa, Rusya, Ukrayna, Türki Cumhuriyetler,
Kuzey Afrika, Orta Doğu, Körfez ve Orta Afrika ülkelerine kadar geniş bir pazara
hitap ettiklerini belirtti. Nuri Otay, Ağır vasıta pazarına odaklanma
stratejilerinin bir göstergesi olarak yeni bir organizasyonel yapılanmaya da
gittiklerinin, buna göre ürün geliştirme, üretim, satın alma, satış ve pazarlama
bölümlerini aynı çatı altında toplandıklarının da altını çizdi.
Toplantıda konuşma yapan, Kamyon İş Biriminden Sorumlu Genel Müdür
Yardımcısı Ahmet Kınay da inşaat sınıfının özellikle x4 serilerindeki büyüme ile
16 ton üstü kamyon pazarının %30’unu oluşturduğunu, Yeni İnşaat Serisi ile
sektörden yüzde 25 pay almayı hedeflediklerini söyledi.
Ford Cargo inşaat araçları, 360 PS / 1400 Nm’lik çevreci E5 motoru ile
optimum performans ve yakıt tüketimi değerlerini sağlarken, özel yarı sentetik
motor yağı ile sunulan 20.000 km bakım aralıkları ile de rekabetçi bir servis
maliyetine sahip. ‘Z/Cam fren sisteminin sağladığı üstün fren performansı ve
düşük bakım giderleri, aracın performansını ve ekonomisini tamamlayan önemli
etkenlerden biri. Yeni İnşaat Serisi’nde yenilenmiş 10 mm kalınlığında, 500 Mpa
dayanımındaki şasi; sağlamlığının yanısıra üstyapı uygulamalarına uygun
yapısıyla güç ve esnekliği bir arada sunuyor. Yeni ön tekerlek modülü ile ön aks
kapasitesi artarken, zorlu inşaat sahalarında araçların rahatça çalışabilmesi
için yeni tasarlanan ön tampon ve dingil, kısa radyatör ve radyatör koruyucu ile
sektörün en rekabetçi yerden yüksekliğine ve yaklaşma açılarına ulaşılıyor. 100
mm’ye çıkarılan yeni yaprak yaylar, yeni denge çubuğu ve yeni direksiyon
kinematiği, sağladığı üstün araç dinamiği ile zorlu koşullarda dahi sürücülerin
konsantrasyonunu garanti altına alıyor.
Yeni İnşaat Serisinin öne
çıkan özellikleri
9.0 L 360 PS&1400 Nm Euro5 motor 10 mm,
500 Mpa Şasi Arttırılmış Yerden Yükseklik 20K bakım aralıkları Z-Cam
Frenler Üstyapı Bağlantı Braketleri 430 mm tek disk
debriyaj
|