Isıtma ve soğutma sektörü firmalarından
Ferroli’nin Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü
Çetin Çakmakçı, Ferroli Türkiye olarak 2010
yılı başından itibaren kombi üretimine başlayacaklarını ifade ederek,
Ferroli’nin dünyadaki yeni bir modelinin Türkiye’de üretilip ihraç edileceğini
bildirdi. Çetin Çakmakçı, Ferroli Türkiye’nin yeni dönem stratejileri ve
sektördeki gelişmelere ilişkin düzenlediği toplantıda, Türkiye’de yaklaşık 1
milyar dolar büyüklüğündeki ısıtma pazarının krizden en çok etkilenen
sektörlerden biri olduğunu ve geçen yıla göre 2009’da pazarda yüzde 25 daralma
beklediklerini kaydetti.
Çakmakçı, “Sektörde yılın ilk yarısında ise yüzde 30-35 daralma yaşandı.
Isınma, insanların en temel ihtiyacı. Sektörümüz temel zorunlu ihtiyaçlara cevap
veren bir pazar olmasına rağmen, içinde bulunduğumuz koşullarda pazarın
hareketlenebilmesi için desteğe ihtiyacımız var. Geçtiğimiz aylarda birçok
sektöre uygulanan KDV indiriminin ısıtma sektörüne de acilen uygulanması
gerekiyor. Biz bu indirimin hemen başlamasını ve yıl sonuna kadar devam etmesini
istiyoruz” dedi.
‘En ucuz doğalgaz’
Doğalgazın her şeye karşın hala en ucuz ve en temiz yakıt olduğunu belirten
Çakmakçı, “Eğer söz konusu indirim uygulanabilirse bu yılın sonunda sektör
olarak beklediğimiz yüzde 25’lik daralmanın daha az olacağını düşünüyoruz.
Ferroli olarak, mayıs ayında yüzde 18’lik KDV indirim kampanyasını kendi
imkanlarımızla uyguladık ve gerçekten kayda değer sonuçlar aldık. Devletin
desteğiyle uzun soluklu düzenlenecek bir kampanya, böyle bir kriz ortamında
ihtiyacı olan tüketiciyi satın almaya yöneltecektir. Bu durumun ısıtma sektörüne
rahat bir nefes aldıracağını düşünüyorum” şeklinde konuştu. Şirket açısından
yılın ilk 6 ayını değerlendirdiğinde kombi satışlarıyla ilgili bir miktar düşüş,
ancak kazan satışlarında, özellikle de yoğuşmalı kazan satışlarında yüzde
40’lara varan artışların söz konusu olduğunu bildiren Çakmakçı, buna ek olarak
Düzce fabrikalarında üretimini yapmakta oldukları radyatör ve havlupan
ürünlerinin satışında geçen yıla göre yüzde 25 artış olduğunu söyledi.
Ferroli Türkiye’nin, Düzce’deki fabrikasında üretime son sürat devam ettiğini
belirten Çakmakçı, konuşmasını şöyle sürdürdü: “2009 hedefimiz geçtiğimiz yılki
72 milyon avroluk ciromuzu korumak. Fabrikada şu anda radyatör ve havlupan
üretimine devam ediyoruz. 30 ülkeye ihracat yapıyoruz. Toplam üretimimizin
yüzde 40’ını ihraç ediyor, yüzde 60’ını ise iç pazarda satıyoruz. Yıl sonuna
kadar 10 milyon avroluk bir ihracat hedefliyoruz.” Yıllık 500 bin adet
radyatör ürettiklerini, havlupan üretimlerinin ise bu yıl 100 bin adet olacağını
bildiren Çakmakçı, Ferroli Türkiye olarak 2010 yılından itibaren kombi üretimine
başlayacaklarını, Ferroli’nın dünyadaki yeni modelini Türkiye’de üretip buradan
bütün dünyaya ihraç edeceklerini kaydetti. Çakmakçı, klima üretimi
düşünmediklerini söyledi.
Tüketicinin tercihi verimlilikten yana
Tüketicinin artık verimi yüksek cihazları tercih ettiğini, pazardaki talepte
bu yönde ciddi bir değişiklik olduğunu ifade eden Çakmakçı, enerji verimliliği
yüksek olan yoğuşmalı ürünlerin 2007’deki yaklaşık satış adedi 47-48 bin
civarındayken 2008’de bu rakamın 70 bin olarak gerçekleştiğini tahmin
ettiklerini kaydetti. Çakmakçı, “Şu ana kadar gerçekleşen satışlar üzerinden
tahminimiz yoğuşmalı ürün satışlarının 2009’da da kayda değer bir oranda
yükseleceği yönünde. Pazarın daralması dışında artış gösteriyor. Biz bu
gelişmeyi öngörerek 2009-2010 sezonu için yoğuşmalı ürün gamımızı yeniledik. Bu
yıl pazara sunduğumuz yedi yeni farklı modelle şu anda Türkiye’de yoğuşmalı
ürünlerde en geniş gama sahip olan firmayız” dedi. Ferroli Türkiye Genel Müdürü
Çetin Çakmakçı, Ferroli’de yoğuşmalı ürünlerin payının yüzde 15-20’ye geldiğini,
yoğuşmalı ürün satışlarının ise 2007’den 2008’e yüzde 40’lar seviyesinde
arttığını, bu yıl da benzer bir gelişme olduğunu anlattı.
|