Fakro ve Wabis Çatıda İşbirliğine Gidiyor
Çatı Pencereleri markası Fakro ve çatı aksesuarları ve örtüleri üreticisi Wabis, Türkiye pazarı için işbirliğine gidiyor. Her iki firmanın yöneticileriyle bu işbirliğini konuştuk.
Dünya’nın önde gelen çatı pencereleri üreticilerinden Fakro; Wabis Çatı Aksesuarları ve Climateq Çatı/Cephe Örtüleri olmak üzere iki markayla Türkiye pazarına hizmet veren Wabis ile işbirliğine gidiyor. Fakro Türkiye Ülke Müdürü Tolga Sarıca ve Wabis Türkiye Ülke Müdürü Alpago Polat bu işbirliğiyle ilgili sorularımızı yanıtladı… Fakro ve ürünleriyle ilgili bilgi verebilir misiniz? Tolga Sarıca: Fakro Çatı Pencereleri sektörde 30 yılını devirmiş Dünya’nın önde gelen üreticileri arasında yer almaktadır. Görece olarak ülkemizde yeni yeni gelişim göstermeye başlayan çatı alanlarının yaşam alanı olarak kurgulanması Fakro’nun asıl misyonudur. Bu bağlamda kullanıcılara en modern yöntemlerle aydınlık ve ferah mahaller yaratımı konusunda çözümler sunar. İnovasyonu gerçek anlamda yaşam felsefesi olarak benimsemiş olan Fakro Çatı Pencereleri bu bağlamda geliştirdiği topSafe güvenlik sistemi ve proSky modeliyle üstlendiği misyonu hayata geçirmeyi başarmış bir firmadır. Kısaca değinmek gerekirse; proSky modeli mimari görünüme odaklanan ve çatı penceresi uygulamasında uzun açıklıklarda kullanım avantajı sağlayan bir model olarak ön plana çıkmaktadır. Fakro’nun üzerinde önemle durduğu topSafe sistemiyse, pencere yapısını sağlamlaştırmaya yönelik olarak geliştirilmiş bir sistemdir. Temel olarak pencereyi dışarıdan açma girişimlerine karşı daha dirençli kılan bu sistem bir yandan da pencerenin üzerinde yürünmesi durumunda oluşabilecek ayak basıncı ile açılma ihtimaline karşı da koruma sağlar. Fakro Türkiye Ülke Müdürü Tolga Sarıca Firmanın Türkiye yapılanması ile ilgili bilgi alabilir miyiz? Tolga Sarıca: Firma 2018 yılı ile birlikte Türkiye pazarında yeni yapılanmaya giderek sektörün öncü firmalarından Yıldırım Yalıtım ile iş birliğine başlamıştır. Yıllar sonra sektör profesyoneli bir firma ile güçlerini birleştirmenin avantajıyla, pazarda tekrar söz sahibi bir konuma ulaşmıştır. Wabis işbirliği ile ilgili neler söyleyebilirsiniz. Bu işbirliği neleri kapsıyor? Alpago Polat: Türkiye’de çatı kültürü her gün daha fazla gelişiyor. Ama çoğu çatı atıl duran bir boş alan ve çatı katı ise sorunları nedeniyle çok tercih edilmeyen bir mekan. Halbuki Avrupa’da en potansiyeli olan yerler çatı katları. Biz Wabis olarak ürünlerimizi modern çatı aksesuarları olarak tanıtıyoruz. Ürünlerimizin amacı çatıdaki suya yön vermek ve çatı içerisindeki yoğuşma ile oluşabilecek su buharını tahliye etmek. Yani çatıyı hem sudan koruyoruz, hem nefes aldırıyoruz. Fakro ürünleri ise hem çatı katının aydınlık olmasını hem de doğru havalandırılması, çatı katına güvenli çıkışı sağlaması açısından bizim ürünlerimiz ile birebir uyumlu. Yani aslında birbirini tamamlayan kardeş ürünler. Tolga Sarıca: Wabis ile işbirliği konusu gündeme geldiği ilk günden bu yana asıl odaklandığımız nokta, sektörümüzde Türkiye özelinde gerçek anlamda stratejik işbirliğinin ne kadar zayıf olduğu ve rekabetin bu eksikliğin nasıl önüne geçtiği gerçeğiydi. Bu bağlamda öncelikli hedefimiz maddi beklentilerin ötesinde kullanıcılara doğru uygulama yöntemleriyle oluşturulmuş ideal yaşam alanları yaratılması bilinci oluşturmak. Bu işbirliğinin hem her iki firmaya hem de sektöre ne gibi katkıları olacak? Alpago Polat: Wabis Çatı Aksesuarları, Climateq Çatı ve Cephe Örtüleri ve Fakro Çatı Pencereleri kaliteli çatılar için vazgeçilmez ürünler. Bu ürünleri satan, uygulayan ve alan müşteriler aslında aynı. Bunun için stratejik bir ortaklıkla bir sinerji yakalamak istedik, hem markalar hem de ürünler konusunda daha verimli ve başarılı işler için bir araya gelmeye karar verdik. Wabis Türkiye Ülke Müdürü Alpago Polat Ayrıca Wabis olarak baştan beri savunduğumuz, ‘ustanın ustalığının ürün kalitesi kadar önemli olduğunu’ ve ‘malzeme kalitesi ne kadar iyi olursa olsun esas kaliteyi uygulamanın belirlemekte olduğu’ düşüncesindeyiz. Bunun için özellikle ustalar ile daha sıkı iletişim içerisinde olmak istiyoruz. Tolga Sarıca: Aslında bir önceki sorunuzda özetle değinmeye çalıştığım nokta; sektöre katacağımız en önemli yeniliğin sektör paydaşları olan bizlerin birlikte hareket etme kabiliyetimizi her gün geliştirmeye yönelik çalışmalarımız olacaktır. Ve bunun neticesinde nihai amacımız olan yaşanılası mekânlar yaratımı noktasında hayallerimizi hep bir adım ötesine taşıyor olacağız. Fakro proSky Bu işbirliği ile ilgili hedefiniz nedir? Nasıl bir pazar payı hedefliyorsunuz? Alpago Polat: Türkiye’de markaların ortak hareket ettiklerini görmek çok mümkün değil. Rekabet etme üzerine bir algılayış ve işleyiş var. Hem Fakro’nun Hem de Wabis’in ana düşüncesi ve ortak görüşü pastayı büyütmek. Amacımız beraberce mümkün olduğunca fazla kişiye ulaşmak. Bunun için ustalara, uygulama yapanlara firmalara, bayilere ürünlerimizi anlatmak müşterileri aydınlatmak için ortak bir iş birliğine girdik. Büyüme ancak pazarı büyütmek ile pazardaki kaliteyi yükseltmek ile olur. Bunu başarabilirsek büyüme düzgün ve verimli olur. Tüm sektör kazanır. Fakro Preselect Max Tolga Sarıca: Söz konusu işbirliğinde öncelikli hedefimiz ülkemizde çatı kültürünün gelişimine katkı sağlamak. Malumunuz olan ve daha önce tecrübe etmediğimiz dönem nedeniyle net bir öngörüde bulunmam bir hayli zor. Bunun yanında daha önce ifade etmiş olduğum üzere işbirliğimizin öncelikli hedefi gerçek anlamda stratejik işbirliği geliştirilmesi olacak. Wabis ürünleriyle ilgili bilgi verebilir misiniz? Alpago Polat: Global bir marka olan Wabis 2016’dan beri Türkiye piyasasında. Wabis Çatı Sistemleri olarak iki kategoride iki marka ile Türkiye piyasasındayız. Wabis – Çatı Aksesuarları kiremit ile kullanılan su yönlendirme ve çatının havalandırmasını sağlayan ürünlerden oluşan sistemlerdir. Climateq – Çephe ve Çatı Örtüleri ise hem cephelerde hem de çatıda su yalıtımı yapan nefes alan örtü ürünlerimizin olduğu gruptur. Özellikle Wabis çatı aksesuarları ürünlerimizin çoğu, Türkiye piyasası için, Türk çatı ustalarının yönlendirilmesi ile Türkiye’ye uygun olarak yapılmıştır. Bu açıdan sektörde bu konuda tek ve lider olduğumuzu düşünüyoruz. Sektörün her yıl büyüdüğünü görüyoruz. Buda bizim iyi bir yolda olduğumuzu gösteriyor. Fakro işbirliği ile bu gelişimin daha da iyi sonuçlar vereceğinden eminiz. Geleceğe yönelik plan ve projelerinizden bahsedebilir misiniz? Alpago Polat: Pandemi şartlarında toplantılar yapmamız ve birebir ilişkiler kurmamız zor. Teknolojiyi kullanarak zoom toplantıları yaparak bayiler bazında tanıtımlara ağırlık verdik. Mümkün olduğunca teknoloji ve sosyal medyayı kullanarak tanıtımlar yapmak istiyoruz. Tolga Sarıca: Pandemi döneminin bize öğrettiği şeylerden biri uzaktan iş yapabilme yetimizin geliştirilmesi oldu. Her ne kadar yeniden bir arada olabileceğimiz günlerin özlemini duyumsuyor olsak da mevcut koşullarda sosyal mecralar üzerinden kullanıcılarımız ve sektör profesyonelleriyle bir araya gelme gayreti gösteriyoruz. En yakın dönem planlarımız arasındaysa her iki firmanın çözümleri sayesinde kendi alanında ödül alan bir projenin paydaşı olarak yer almak bulunmakta. |