Yapı kimyasalları
sektörünün lider markaları arasında yer alan Kalekim,
‘Daima en iyi’ stratejisi doğrultusunda sektöre kazandırdığı
tüm ürünlerinin ambalajlarını yenilerken sektörde bir ilke imza
attı. Bu değişim ile markasının güçlü, canlı, dinamik ve yenilikçi yönünü
vurgulayan Kalekim, sektörde ilk kez yapılan ‘Etiket Okuyucu’
uygulamasıyla kullanıcılara, ürünlerin uygulama filmleri, TDS, Kalite
Belgeleri ve ürün katalog bilgilerine dijital ortamda erişim imkânı
sağlıyor.
Kalekim’in yenilikçi yaklaşımıyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Kalekim
Pazar Araştırma ve Müşteri İlişkileri Müdürü Ömer Küçük “Kale Grubu’nun
yenilenen kurumsal kimliği doğrultusunda tüm grup şirketleri gibi biz de Kalekim
olarak, ambalajlarımızı, logomuzu ve kurumsal kimliğimizi özümüzden ve
değerlerimizden kopmadan yeniledik. Ambalajlarımızın ebadı, logo, ikon ve dil
kullanımı ve ürün açıklamalarını da içeren gerçekleştirdiğimiz bu değişimle
beraber; ürün ve markamızın güçlü, canlı, dinamik ve yenilikçi yönünü
vurgulamayı hedefledik” dedi.
Kalekim’in hedefinin ‘Bölgesel Liderlik’ olduğunu belirten Küçük,
“Globalleşen dünyayı ve bu hedefimizi düşündüğümüzde, her coğrafyada aynı
kalitede ürünler üreten bir şirket olmakla birlikte bununla yetinmememiz
gerektiğini düşündük ve tüm Kalekim ambalajlarımızı aynı düşünceyle farklı
coğrafyalara da hitap edecek şekilde yurtdışından ünlü bir tasarımcı ile dünya
standartlarına uygun şekilde yeniledik” dedi.
Kalekim ambalajlarının değişiminde yabancı tasarımcıyla çalıştıklarını
ekleyen Küçük, yeni ambalajın üzerine ‘Etkiket Okuyucu’ uygulaması sayesinde
kullanıcılara, ürünlerin uygulama filmleri, TDS, Kalite Belgeleri ve ürün
katalog bilgilerine dijital ortamda erişim imkânı sağladıklarını söyledi.
Kalekim’in yeni ambalajlarına tasarımcı eli değdi
Ambalaj değişikliğiyle ilgili ustalar, profesyoneller ve bayiler arasında
araştırmalar gerçekleştirildi. Araştırma sonuçlarına göre, usta ve
profesyoneller için ambalaj tasarımında en önemli nokta markanın ve ürünün rahat
okunacak biçimde ön planda olması şeklinde belirlendi. Ürün kullanıcılarının
görüşlerinin önemini her zaman vurgulayan Kalekim, ürün ambalajlarını bu
araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda tasarladı.
Yeni ambalaj görünümü için yurt dışından bir tasarımcı ile çalışan Kalekim,
yeni ambalajlarıyla kaliteli ve teknik ürünlerinin algısını daha iyi anlatmayı
hedefliyor. Yeni ambalajlarda ürünle ilgili uygulama bilgileri ve açıklamalar
daha detaylı ve net mesajlarla veriliyor.
Ustalardan gelen
öneriler doğrultusunda eski ambalajda yer alan usta sembolünü de yenileyen
Kalekim, ürün isimlerini daha büyük ve diğer ürünlerden ayrıştırılabilecek
şekilde tasarlıyor.
Tasarımın yanı sıra yeni ambalajların
ebadını da değiştiren Kalekim, her ürün grubu için farklı yeni renkler,
piktogramlar ve ambalajın arkasında yer alan yazılar ile teknik tablolar yer
alıyor. Her ürün için daha canlı renklere sahip ambalaj tasarımı yapan Kalekim,
derz dolgular için yeşil, teknik yapıştırıcılar için lacivert, yüzey hazırlık
malzemeleri için turuncu ve su izolasyon malzemeleri için de turkuaz rengini
kullanıyor.
Bu hizmet için kullanıcılar cep telefonları ile http://www.gettag.mobi/ adresine girip
‘Etiket Okuyucu’ adlı uygulamayı indiriyor. Daha sonra cep telefonu kamerasıyla
ambalajdaki etiketin fotoğrafını çekiyor ve ürünlerle ilgili tüm bilgilere
kolayca ulaşabiliyor.
Yeni ambalajlarını Nisan ayında tüketicilere sunmayı planlayan Kalekim, bu
değişimi ustalar, profesyoneller, ve bayilere yönelik toplantılar, eğitimler ve
farklı iletişim faaliyetleriyle tanıtmayı hedefliyor.
|