İstanbul’a, Atatürk Havalimanı ve
Sabiha Göçken’in ardından inşa edilecek üçüncü
havalimanında, konvansiyonel boyutlarda aynı anda operasyonlara yanıt
verecek, birbirine paralel bağımsız 3500x60 metre boyutlarında iki pist
yapılacak. Üçüncü havalimanı, bölgesel ihtiyaçlara göre
planlanacak. Havalimanı, uluslararası nitelikte üstyapı
tesislerine sahip olacak. Başbakan Erdoğan, bir süre önce Türk Hava
Yolları filosuna yeni katılan uçakların teslim töreninde, “İnşallah yakında
İstanbul’umuzda üçüncü bir havaalanını da görürseniz buna da şaşmayın. Çünkü şu
anda iki tane havalimanı, ihtiyaca cevap vermiyor” diyerek, inşa edilecek
havalimanıyla ilgili çalışmalara işaret etti.
Habertürk, Atatürk ve Sabiha Göçken’in ardından 3’üncü havalimanının proje
özelliklerine ilişkin ayrıntılara ulaştı.
Yeri için kesin karar verilmedi
Üçüncü havalimanının Silivri’ye inşa edilmesi öngörülüyor. Ancak, bu konuda
net bir karar verilmedi. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları, yer seçimi için
(alternatifler dahil) mahallinde ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden temin
edilen 1/ 5000 ve 1/ 25000 ölçekli haritalar üzerinde çalışmalar yapıyor. Bu
çalışmalar ışığında uygun alternatifler ortaya konulacak ve Ulaştırma Bakanı
Binali Yıldırım’a sunulacak. Yer için son kararı Başbakan Erdoğan’ın vermesi
bekleniyor
Atatürk Havalimanı
- 3000x35 metre boyutlarında iki adet, beton kaplı pist var. Ayrıca, 2600x60
metre boyutunda, beton kaplı bir pist bulunuyor.
- Atatürk’te, değişik boyutlarda ve çok sayıda taksirut (taksiyolu)
bulunuyor. Havalimanında, bir adet 2825x23. 2370x23, 1528x23 ve 2146x23 metre
boyutlarında taksiyolu hizmet veriyor.
Sabiha Gökçen Havalimanı
- Sabiha Gökçen Havalimanı’nda, 06/24 yönünde konumlandırılmış 3000x45 metre
boyutunda, beton kaplama pist bulunuyor.
- Bu pistin kuzey bölgesinde 3000x45 metre genişliğinde paralel taksirut
var. Pistin orta merkez hattı ile paralel taksirut merkez hattı arasındaki
mesafe 210 metre.
Atatürk Havalimanı pisti yetmediği için uzatılmıştı
Taksirut yolu ‘acil pist’ de olabilecek. Yeni havalimanın özellikleri şöyle:
- Birbirine paralel iki pist, aynı anda operasyonlara yanıt verecek biçimde
inşa edilecek. Her bir pist, 3500x60 metre planlanıyor.
- İki paralel taksirut inşa edilecek. Taksirut, 3500x45 metre boyutlarında
inşa edilecek. Taksirutların, “acil pist” niteliği bulunacak. Buna bağlantılı,
küçük boyutlu taksirutlar da inşa edilecek.
- Gelişime açık ve izleyen dönemlerin de ihtiyaçları dikkate alınacak olan
havalimanında, bu çerçevede yolcu ve yük profilini taşıyacak yeterli boyutta
apron inşa edilecek.
Havacılık uzmanları, taksirutların genişliğinin önemine işaret ederek,
“Airbus A 380 gibi büyük gövdeli uçakların inişleri için genişlik çok önemli.
Atatürk Havalimanı’ndaki taksiyolları daha dar. Üçüncü havalimanında, bunun
geniş tutuluyor olması bu tür büyük gövdeli uçakların iniş ve kalkışını da
kolaylaştıracaktır” dedi.
|