Fotoğraf: Ozan Yıldırım
Nata Grup'un Ankara'da inşa ettiği
Nata Vega Alışveriş Merkezi (AVM), 500 bin metrekareyi bulan
kapalı alanıyla Türkiye'nin en büyük AVM'si olmasıyla birlikte,
Mamak çöplüğünün yanı başında inşa edilmesiyle de dikkati
çekiyor.
Nata Grup Gayrimenkul Proje Geliştirme Uzmanı Gül Şenol, AA
muhabirine yaptığı açıklamada, sürekli batıya gelişen Ankara'da merkeze yakın
yer kalmadığını belirterek, bundan dolayı merkeze hem yakın hem de gelişmeye
müsait yatırım bölgesi olarak Çankaya ile Mamak'ın kesiştiği bölgeyi
seçtiklerini söyledi.
Çöplükle özdeşleşen Mamak algısının ancak çok
büyük bir yatırımla kırılabileceğinin farkında olduklarını aktaran Şenol, şu
bilgileri verdi:
''Bu aks, şehrin genişlemeye en müsait yeri olmasına
rağmen sürekli çöplükle anılıyordu. Bunun için IKEA gibi güçlü bir marka da
projeye dahil edildi. 1 Haziran'da temeli atılarak 500 bin metrekareye yaklaşan
kapalı alanıyla Türkiye'nin en büyük AVM'sinin inşasına başlandı. Dört etaptan
oluşan projenin, birinci etabını Metro Grossmarket oluşturmakta. Planlamaya
göre, içinde İKEA'nın da olduğu ikinci etap haziran 2011'de, üçüncü etaptaki
AVM'ler Eylül 2011'de, dördüncü etapta yer alan konutların ise 2012'de
tamamlanacak''.
Hedef Orta Asya sosyetesi
Projeyi daha cazip kılmak için konsept çalışmalara da yer verdiklerini
belirten Şenol, şunları kaydetti:
''Konseptlerden biri, 360 derecelik
akvaryum içinde bir restoran. Bu restorana asansörle inilecek. Akvaryum
Türkiye'nin en büyüğü, Avrupa'nın ise ikinci büyüğü olacak. Ayrıca tam olarak
kesinleşmemekle birlikte 365 gün kayak yapılabilecek bir pist düşünüyoruz.
Kesinleşmesi için yurt dışındaki firmalarla görüşmelerimiz devam
ediyor''.
Şenol, kendilerini sadece Ankara'nın değil, İç Anadolu
Bölgesinin alışveriş merkezi olarak gördüklerini ifade ederek, ''IKEA'nın
şehirlerarası çekiminden faydalanmanın yanında, dünyaca ünlü bazı markaları da
ilk kez Türkiye'ye getirerek cazibemizi artıracağız. Tüm bunlarla Nata Vega AVM
sadece ülkemizin değil, Orta Asya ve Orta Doğu'nun da alışveriş merkezi olacak.
Zaten şimdiden kendimize Türk Cumhuriyetlerindeki A plus tüketicileri hedef
seçtik'' diye konuştu.
Fotoğraf: AA
Ankaralılar İstanbullulardan farklı
Ankara'nın kişi
başına düşen AVM metrekaresiyle Türkiye'de ilk sırada yer aldığını dile getiren
Şenol, şu bilgileri verdi:
''Ankara'da bin kişiye 215 metrekare AVM
düşerken, bu İstanbul'da 201 metrekare. Buna rağmen Ankara hala kişi başına
düşen AVM metrekaresinde Avrupa ortalamasının altında. Bunun dışında zaten
tüketici eğilimleri üzerine yapılan araştırmalar Ankaralıların AVM'leri sadece
alışveriş olarak görmediğini bize gösteriyor. Ankara'da pazar günleri ailece AVM
gezmesine çıkanlar var. İstanbul'da insanlar sadece alışveriş için AVM'ye
giderken, Ankara'da AVM'ler alışverişin yanında sosyal bir faaliyet olarak
görülüyor''.
Dezavantaj avantaja
dönüşecek
Projenin Mamak Çöplüğünün yanında uygulanmasının
tedirginliklerini yaşamadıklarını ifade eden Şenol, çöplüğün kendileri için
dezavantaj olmayıp aksine avantaj olduğunu söyledi.
AVM'nin ısıtılmasında
ve soğutulmasında çöplükten çıkacak metan gazını kullanacaklarını vurgulayan
Şenol, ''Biz bu gazı AVM'nin ısıtılmasında kullanıp soğutarak çöplüğe geri
gönderiyoruz. Böylece onların soğutma, bizim ise ısıtma masrafımız ortadan
kalkacak. Yüzde 80'i ıslah edilen çöplükte, bugün artık seralarda organik
besinler üretiliyor. Önümüzdeki yıl ise koku tamamen sıfır seviyesine
indirilecek olup bununla ilgili her türlü çalışma süratle devam
etmekte''.
|