Tesla, Türkiye'de 10 İle Hızlı...
Elektrikli Araçlar, Yüzde...
Dünyada Satılan Her 100 Araçtan...
TOGG Gemlik Fabrikasının İnşası Sürüyor
Benzinli ve Dizele 2040’ta Elveda
Türk Şirketi Elektrikli Araçlar...
Elektrikli Araçların Şarj...
Elektrikli Araçlar, 2020'de...
Elektrikli Araç Satışları...
Elektrikli Araçlarda ÖTV Oranları...
Pandemi, "Elektrikli Ulaşım"...
2045'e Kadar Araçların Yüzde...
Adalar'da Elektrikli Araçlara...
Elektrikli ve Hibrit Araçların...
Elektrikli Araçlar Toplu Ulaşıma...
Elektrikli Otomobile Elveda mı?
Elektrik Mühendisleri Odası, elektrikli araçlar Özel Tüketim Vergisi’ne yapılan zamla ilgili basın açıklamasında, sektörün gelişimine ket vuracak bu kararın geleceğimiz için çok büyük fırsatın kaçırılmasına yol açacağı uyarısında bulundu.
Elektrik Mühendisleri Odası, elektrikli araçlar Özel Tüketim Vergisi’ne yapılan zamla ilgili bir basın açıklaması yaptı. “Elektrikli Otomobile Elveda mı?” başlıklı açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Elektrikli araçlar için uygulanan Özel Tüketim Vergisi (ÖTV), Resmi Gazete’de 2 Şubat 2021 tarihinde yayımlanan Cumhurbaşkanı Kararı ile yüzde 3 ila15 aralığından, yüzde 10 ila 60 aralığına yükseltilmiştir. Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre, elektrikli araç satışları 2020 yılında, bir önceki yıla göre yüzde 280 oranında artmıştır. Pazar payının artması siyasi iktidarın iştahını kabartmış olmalı ki, ÖTV oranına yüzde 400’lere varan oranda zam yapılmıştır. Gelişmiş ülkeler başta olmak üzere tüm dünyada iklim krizinin bilinciyle çevre dostu teknolojilerin kullanımına yönelik olağanüstü teşvikler uygulanırken gelen bu zam kararı, Türkiye’de bu alandaki söylemlerin de gerçekçilikten uzak olduğunu göstermiştir. Tüketicinin karbon emisyonu düşük araç tercih etmesinin önü kesilerek, “Bizim iklim kriziyle sorunumuz yok” mu denilmek istenmektedir? Siyasi iktidarın gösterişli törenlerle kamuoyuna sunduğu Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) ve yürütülen projeler de göz boyamadan mı ibaret? Petrol konusundaki dışa bağımlılık gözönüne alındığında, elektrikli araçların Türkiye için yaratabileceği fırsatlar daha net biçimde görülebilecektir. İçinde bulunduğumuz koşullarda sektörün daha fazla teşvik edilmesi gerekirken, gelişime ket vurulmasını anlamak mümkün değildir. Zam kararı Türkiye’nin yaşadığı ekonomik darboğaz nedeniyle alınmış olsa bile sağlayacağı küçük getirinin yanında, geleceğimiz için çok daha büyük bir fırsatın kaçırılmasına yol açacağı asla unutulmamalıdır. Dünyada çok hızlı bir enerji dönüşümü yaşanmaya başlamıştır. Bu dönüşüm devasa merkezi enerji santralları yerine, enerjinin tüketildiği noktada yurtaşın kendi enerjisini sağlaması yönündedir. Yurttaşlar kendi yaşam alanlarını korumak, sürdürülebilir kılmak ve ekonomik yapılarını güçlendirmek için tercihlerini değiştirmektedirler. Teknolojik gelişmeler ve buna bağlı maliyet düşüşleri de bu tercihlerin hayata geçmesini hızlandırdığı gibi yaygınlaşmasını da sağlamıştır. Yakın geleceğin en basit enerji senaryosu; yurttaşın kendi evinin çatısında panellerden ürettiği elektrikle bahçesindeki elektrikli aracını şarj etmesi, fazladan ürettiği enerjiyi de komşusu ile paylaşması şeklinde olacaktır. Ve bu gelecek senaryosunda araçlar için benzin istasyonu aramak yoktur. Elektrikli "yerli ve milli" otomobil TOGG’un üretim sürecini baştan baltalamak olan bu kararname, aslında ülkemizi biraz daha fosil yakıt bağımlısı yapacaktır. Dünyadaki gelişmelere sırt dönmek anlamına gelen bu karardan en kısa zamanda vazgeçilmesini ve enerji dönüşümüne gereken desteğin verilmesini diliyoruz.” |