Elazığ Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) Başkanı Ali Şekerdağ, Elazığ
Mermerciler ve Madenciler Derneği (EMMAD) tarafından yürütülen ve
odanın da desteklediği 'İhracata artı kar' projesinin odada
düzenlenen tanıtım toplantısında, Elazığ'ın kendini ifade etme ve
tanıtım konusunda çok büyük bir eksikliği olduğunu söyledi. Şekerdağ,
bu nedenle de mevcut potansiyelin ekonomiye kazandırılmasında bir
sıkıntı yaşandığını her toplantıda dile getirdiklerini kaydetti.
Dünya mermer rezervinin yüzde 40'ının Türkiye'de, bu yüzde 40'ın yüzde 8'nin
Elazığ'da olmasına rağmen, bu potansiyelin farkında olunmadığını ifade eden
Şekerdağ, şöyle devam etti:
''Bu değerin farkında olup, bu tür projelerle dünyada görücüye çıkmak ve
kendimizi ifade etmenin çok önemli olduğuna inanıyoruz. Oda olarak uluslararası
rekabetçiliğin geliştirilmesi programı kapsamında 'Elazığ işletmeleri kümeleme
odaklı büyüyor' başlığıyla sunmuş olduğumuz 5 tane projemiz vardı. Bu
projelerimiz gıda, mobilya, makine plastik maden ve mermer sektörlerinin rekabet
üstünlüğünü öngören ve ihracat odaklı bu firmaların kurumsallaşma noktasında
kendilerini yenilemeleri sağlamaktı. Bu sektörlerden biri olan madencilik
başlığı için Dış Ticaret Müsteşarlığı bize EMMAD'a destek olmamızı istedi. Biz
de bu yönde çalıştık.''
Müsteşarlıkla yaptıkları görüşme neticesinde kentte gıda, mobilya, makine
döküm ve pvc sektörüne yönelik olarak projelerinin uygulamaya başlanması
aşamasında 80 firmaya yönelik ihtiyaç analiz çalışması yaptıklarını anlatan
Şekerdağ, şunları kaydetti:
''Bu proje ile birlikte ilimizde diğer sektörler de dış ticaret ve ihracat
konusunda çok önemli bir mesafe alacaktır. Önemli bir potansiyelin ve
üretimimizin olmasına rağmen ihracatta bugün istenilen noktada maalesef değiliz.
Biz oda olarak Elazığ'da önümüzdeki 5 yıl içerisinde ihracat rakamımızın en az 1
milyar dolara çıkmasını hedefleyecek şekilde projeler üreterek, bunları hayata
geçireceğiz.''
"Mermer üreticisi firmaların rekabet koşulları giderek
güçleşiyor"
EMMAD yönetim kurulu üyesi ve proje koordinatörü Oğuzhan Arslan da bir
danışmanlık firması ile birlikte yaklaşık 8 aydır üzerinde titizlikle
çalıştıkları 1 milyon 877 bin dolar bütçeli 'İhracata artı kar' projesinin
hayata geçtiğini söyledi.
Arslan, mermer üreticisi firmaların rekabet koşullarının giderek güçleştiği
uluslararası piyasalarda tek başlarına mücadele etmek yerine, bir araya gelerek
daha güçlü pazarlama stratejileri doğrultusunda sinerji yaratmak ve böylece
gerçek piyasa değerinin çok altında yapabildikleri ihracat fiyatlarını
yükseltebilme beklentileri olduğunu ifade etti.
Projenin sektördeki katılımcı firmaların, ''sektörün hedeflenen ihracat
pazarlarında rekabet gücünün artırılması, kentin hedeflenen ihraç pazarlarında
'Mermer üretim üssü' olarak tanınırlığını sağlanması ve artırılması, katılan
firmaların ihracat yapabilme kapasitelerinin geliştirilmesi, ihraç pazarlarının
çeşitlendirilerek yeni hedef pazarlara girişlerinin sağlanması ve
karlılıklarının artırılması''nı amaçladığını anlatan Arslan, konuşmasını şöyle
tamamladı:
''Projenin ilk adımında yer alan firma bazında eğitim ve danışmanlık ihtiyaç
analizi, projeye katılmak isteyen firmaların ortak ve yöneticileriyle yapılacak
yönetim performansı check-up uygulaması ve birebir görüşmeler şeklinde
gerçekleştirilecektir. Firma bazında ve ayrıca grup için eğitim ve danışmanlık
ihtiyaçları analiz raporları hazırlanacaktır. Böylece ihracatta pazarlama
hedeflerinin önündeki tüm yönetsel engeller tarafsız ve doğru bir şekilde tespit
edilerek, bu engellerin nasıl aşılacağı öncelikle ihtiyaçlara uygun olarak
hazırlanmış bir eğitim programıyla katılımcılara aktarılacaktır. Eğitim
aşamasında hazırlanacak iş planının uygulaması sırasında firma ve grup bazında
ihracat pazarlama danışmanlık programı uygulanacaktır. Projenin katılımcısı
firmalardan oluşan proje grubuyla birlikte uygulanacak yurt dışı pazarlama
programıyla da fiilen firmaların hedefledikleri pazarlarla ve bu pazarlardaki
müşterilerle eşleştirmeleri yapılarak ihracatlarını artırmaları
sağlanacaktır.''
|