Gebze 3’üncü Köprüye YHT ile Bağlanacak!
3. Köprü'de Hisse Satmayı Planlıyorlar
"10’dan Fazla Kaçak İmam Hatip...
Köprü ve Otoyollardan Saniyede 43,66 TL
Ekonomiye Güven Azaldı
Köprülerin ‘Bayram Harçlığı’ Yurttaştan
Vatandaşın Köprü Yapacak Hali Yok
Köprü'de 2.5 Ay Sürecek Çalışmalar...
15 Temmuz Şehitler Köprüsü Yenileniyor
"Enerji Tasarruflu Çözümlere...
Türkler Afrika'ya Enerji Verecek
Prestijli Yapılarda Enerji...
Enerji İthalatı Yüzde 39 Arttı
Öğrenciler Enerjilerini 'Elektriğe'...
Türkiye'nin Enerji İthalatı Martta Arttı
Enerjisa Elektrik, Enerjisa...
Enerji kimlik Belgesi Zorunluluğu...
Enerjide Destek Çağrısı
Enerji Kimlik Belgesi'nde...
Elektrikli Otobüslerin Enerjisi...
Ekonomide 'Kaçak' 3. Köprü Değerinde
Enerji Petrol Gaz İkmal İstasyonları İşveren Sendikası (EPGS) Başkanı Fesih Aktaş, maliyet altında akaryakıt satışı nedeniyle ortaya çıkan vergi kaybının üç köprü yapımına bedel olduğunu söyledi.
Hürriyet'ten Neşe Karanfil'n haberine göre, motorinin çıkış fiyatının 3.35 lira olduğunu, buna kâr ve vergi eklendiğinde satış fiyatının 4.53’ü bulduğunu belirten Aktaş, “Ama 3.69 liraya satanlar var. Nasıl maliyet altı satıyorsa bize de öğretsinler” dedi. Aktaş, bir grup gazeteci ile sohbetinde, maliyetin altında satışı yapılan akaryakıtın kaçak olup olmadığını gösteren “Marker”ın gösterdiğini belirterek, değişik yöntemlerle vergi kaçarıldığını anlattı. Aktaş, irsaliyeli akaryakıt satışının yasaklanmasını talep ederek, “Önce irsaliyeli ürün, bir hafta sonra da faturası geliyor. Akaryakıtı boşaltan firma, aynı irsaliyeyi getirip bu sefer başka firmaya mal boşaltıyor. Yüzde 18 oradan kazanıyor. EPDK’nın kıstası marker olduğu için ‘Maliye baksın’ deniyor. Ama bu ülkenin sorunu. Topu Maliye’ye atıyor, olan devlete oluyor” açıklamasını yaptı.
Maliye’ye gönderilsin Bazı bayilerdeki plakaların yer aldığı yazarkasaların hafızasının akşamları silindiğini ve otomasyonları ile oynandığını belirten Aktaş, “O gün satış yapılmamış gibi görünüyor. Bir tane de paravan şirket kuruluyor. Akaryakıtı A şirketi satıyor, kredi kartını bankadan da B şirketi tahsil ediyor. Bir sene sonra da bu firmalar kapatılıyor. Devlet takip edemiyor” dedi. Aktaş, çözüm olarak EPDK’ya giden günlük akaryakıt satış bilgilerinin Maliye’ye de online olarak gitmesini önerdi. Aktaş, bazı otogaz firmalarının da LPG’de çıkış fiyatı 2.99 lira ve satış fiyatı 3.01 lira olmasına rağmen, 1.99 liraya LPG sattığını bildirdi. Sektörde yüzde 30 civarında maliyetin altında satış yapan istasyon olduğunu belirten Aktaş, “Yıllık 23 milyon ton akaryakıt satışı yapılıyor. 7 milyon tonu kaçak demek. Burada devletin ÖTV kaybı 16 milyar lira. Bu rakama LGP’deki kayıp ile KDV’yi de ekleyince devletin yıllık 20 milyar liralık kaybı oluşuyor” dedi. |