Eczacıbaşı Grubu, VitrA markasıyla dünya şirketleri arasında zirveyi zorluyor. Halen banyo ve seramik malzemeleri alanında dünyanın yedinci, Avrupa'nın ise beşinci büyük şirketi arasında yer alan VitrA, ay sonunda Alman Villeroy&Boch'un (V&B) karo bölümünün çoğunluk hisselerini de bünyesine katmaya hazırlanıyor.
Geçen yıl Alman Engers firmasını da satın alan Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Grubu, mart sonuna kadar V&B ile imzalanacak anlaşmayla dünyadaki yerini daha da güçlendirecek. Bu durum, bir süre önce Eczacıbaşı Sağlık Ürünleri'yle Eczacıbaşı Özgün Kimya'daki ortaklık payının yüzde 75'ini, eşdeğer ilaç alanında Avrupa'nın önde gelen şirketlerinden Zentiva'ya devir kararı alan Eczacıbaşı'nda, Yapı Grubu'nu topluluğun 'yeni lokomotifi' haline getirecek.
Eczacıbaşı Topluluğu Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, VitrA'yı uluslararası pazarlardaki en büyük üç oyuncudan biri haline getirmeye kararlı olduklarını ifade ederken, topluluğun İcra Kurulu Başkanı Erdal Karamercan da, 'şirket satın alma yoluyla bu alanda büyümeyi sürdüreceklerine' dikkat çekiyor.
100 ülkeden 2 bin 400 üretici firmanın katıldığı Uluslararası Yapı Gereçleri Fuarı ISH Almanya'nın Frankfurt kentinde ziyarete açıldı. İki yılda bir düzenlenen fuar katılımcılarının yüzde 55'inin, ziyaretçilerinin de yüzde 24'ü yabancı olması fuarı dünya devlerinin boy gösterdiği önemli bir arenaya dönüştürüyor. 250 bin metrekarelik bu arenadaki fuarın bu yılki teması 'yenilenebilir enerjiler' olarak belirlenmiş .
| Ross Lovegrove |
Ödül yağdı
İki yıl önce VitrA'ya yenilikçi yol çizdiklerini belirten Eczacıbaşı Topluluğu Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, bu amaçla VitrA'yı uluslararası tasarımcılarla buluşturduklarını belirtti. İcra Kurulu Başkanı Erdal Karamercan da, bu çerçevede, dünyanın ilk beş tasarımcısı arasında yer alan Ross Lovegrove, Matteo Thun'un yanı sıra Defne Koz, İnci Mutlu, NOA, Pilots Design gibi isimlerle çalıştıklarına dikkat çekti.
Karamercan, tasarım alanındaki saygın dergilerden Wallpaper'ın, Ross Lovegrove'un VitrA için tasarladığı İstanbul koleksiyonunu geçen yıl 'En İyi Banyo' ödülüne layık gördüğünü, yine Lovegrove tarafından tasarlanan İstanbul koleksiyonuyla Defne Koz imzalı İznik Serisi Karolarının, kalitenin üstün ve öncü tasarımlarla birleştiği ürünlere verilen, dünya çapındaki 'Red Dot' ödülünü kazandığını belirtti.
Son iki yılda yapı grubundaki satışlarını yüzde 40 artırarak 833 milyon dolara yükselttiklerini belirten Karamercan şunları söyledi:
"Bu önemli büyümenin ardında, markamızın dünya çapındaki etkinliğini pekiştirmek amacıyla yaptığımız kararlı yatırımlar bulunuyor. Geçtiğimiz yıl, Alman seramik üreticisi Engers'i satın alarak karo üretim kapasitemizi 25 milyon metrekareye çıkardık. Rusya'da yeni bir fabrika kurmak üzere yatırımlarımıza başladık. 2008'de üretime geçecek fabrika, dünyanın en büyük seramik üreticilerinden biri haline gelmemizde önemli bir rol oynayacak. Yıl sonunda, Villeroy&Boch ile karo seramik alanında işbirliği olanaklarını görüşmeye başladık. Önümüzdeki günlerde tamamlanacak görüşmelerin sonucunda, dünyanın en eski ve bilinen markalarından biri olan V&B'yi portföyümüze kazandıracağız. Önümüzdeki dönemde de, özellikle banyo ürünleri alanında, yeni satın almalarla büyümeyi sürdüreceğiz."
Seramikte ciro katlandı
Avrupa'daki ilk beşin İdeal Standart, Sanitec, Roca, Villeroy Boch ve VitrA tarafından paylaşıldığını belirten Yapı Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç, VitrA'yı gelecek üç yılda bu tablonun üçüncü sırasına taşımayı hedeflediklerini, bunu stratejik öncelikli pazarlarda satınalma ve birleşme yoluyla gerçekleştirileceklerini belirtti. Olgaç, Villeroy&Boch karo grubuyla birleştikten sonra bu alanda 150 milyon dolar olan satışlarının 290 milyon dolara yükseleceğine de vurgu yaptı.
Üretimin yüzde 65'ini ihrac ettiklerini belirten Yapı Malzemeleri Genel Müdürü Hüseyin Bayraktar ise Almanya'da yüzde 13, Avusturya'da yüzde 10, İngiltere'de yüzde 6, ABD ve Fransa'da yüzde 3, İtalya'da yüzde 2, İsrail ve İskandinavya'da yüzde 8 ve Yeni Zelanda'da yüzde 10'luk payları olduğunu 75'ten fazla ülkeye satış yaptıklarını söyledi.
VitrA'nın yarattığı ilkler
- Türkiye'deki ilk seramik sağlık gereçleri üretimi
- İlk 6 litrelik klozetler
- Bedensel engelliler için ilk ürünler
- İlk kolay temizlenebilen yüzey
- İlk antibakteriyel yüzey
- İlk kokusuz klozet
- İlk sıçratmayan pisuvar
- Sektöründeki ilk ihracat
- Sektöründeki ilk İSO 9001
- Sektöründe ilk İSO 14001
- Sektöründeki ilk yetkili servis
- Sektöründeki ilk garanti belgesi
Sektörde ilk ihracat VitrA'nın
- Türkiye'nin uluslararası markalarından biri olan VitrA, ilk dışsatımını 1983'te Almanya'ya yaptı. Uluslararası pazarlardaki 24. yılını gururla kutlayan grup, bugün sektöründeki toplam ihracatın yüzde 50'den fazlasını gerçekleştiriyor.
- Türkiye'de yüzde 25 pazar payı ile lider olan VitrA, Almanya'da yüzde 13, Avusturya'da yüzde 10, İngiltere'de yüzde 6, ABD ve Fransa'da yüzde 3, İtalya'da yüzde 2, İsrail ve İskandinavya'da yüzde 8 ve Yeni Zelanda'da yüzde 10'luk pazar paylarına sahip.
- 75'ten fazla ülkeye ihracat yapan Eczacıbaşı Yapı Grubu, yurtdışında, VitrA Bad ile Almanya, Avusturya, Fransa, Çek Cumhuriyeti, Hırvatistan, Hollanda, İsviçre, Polonya. Benelux ülkelerine, VitrA UK-VitrA Ireland ile Britanya Adaları, İrlanda, Orta Avrupa, Kuzey Amerika, Kanada'ya, VitrA USA ile ABD, Kanada, Güney Amerika ülkelerine, VitrA Bath and Tiles ile Rusya ve BDT'ye dağıtım yaparken İtalya, Dubai, Çin'de de satış ofisleri bulunuyor.
- Yıllık üretim kapasitesi 6.2 milyon seramik sağlık gereci, 550 bin klozet kapağı, 150 bin gömme rezervuar, 350 bin küvet, 120 bin modül banyo mobilyası, 25 milyon m2 seramik kaplama malzemesi, 6 milyon armatür, 2.5 milyon banyo aksesuvarı ve 100 bin ton yapı kimyasalından oluşan grubun ikisi yurtdışında olmak üzere dokuz üretim tesisi bulunuyor.
Sıcak su ayarını kişiye özel ayarlayıp hatırlayan duş
Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Genel Müdürü Haluk Bayraktar, dünyaca ünlü İngiliz tasarımcı Ross Lovegrove'un VitrA için tasarladığı İstanbul adlı serisinin altı aylık cirosunun 3.5 milyon avroyu bulduğunu söyledi. Bayraktar, Lovegrove'un Frankfurt'taki ISH Fuarı'nda ilk kez vitrine çıkan MOD adlı serisiyle birlikte VitrA'ya büyük katkı yaptığını vurguladı.
Eczacıbaşı Yapı Grubu, Hollanda merkezli Pilots Design adlı kuruluşa VitrA için tasarlattığı Smart Electronik Mikser (SEM) akıllı armatürü fuarda vitrine çıkardı.
Eczacıbaşı Yapı Genel Müdürü Haluk Bayraktar, "SEM, kişiye özel. Dört kişilik bir ailede herkes istediği sıcak su ayarını yükleyip, tek tuşla her seferinde aynı sıcaklıkta duşunu alacak. Sıcaklık ayarı için boşa su akıtmak gerekmeyecek. Ayrıca, sıcak suyun borularda kalmasıyla oluşan lejyoner hastalığı riski de SEM'le ortadan kalkacak" dedi.
|