Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
SONRAKİ HABER: Depremin Artçısı Heyelan

Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu'nun Sermayesi VitrA İnovasyon Merkezi

VitrA İnovasyon Merkezi, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün ile Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı'nın da katıldığı bir törenle 17 Kasım Perşembe günü düzenlenen bir törenle hizmete girdi. Banyo ve seramik alanında dünyanın lider üreticileri arasında yer alamayı hedefleyen Grubun, hedefine daha fazla üreterek

yapi.com.tr
1 Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu'nun Sermayesi VitrA İnovasyon Merkezi

Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu'nun Bilecik Bozüyük'teki üretim kampüsünde hayata geçirdiği VitrA İnovasyon Merkezi, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün ile Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı'nın da katıldığı bir törenle 17 Kasım Perşembe günü düzenlenen bir törenle hizmete girdi. Banyo ve seramik alanında dünyanın lider üreticileri arasında yer alamayı hedefleyen Grubun, hedefine daha fazla üreterek değil, tüketicileri şaşırtan ve mutlu eden yeni, özgün, yaratıcı fikirler geliştirerek ulaşacağı inancıyla uygulamaya aldığı VitrA İnovasyon Merkezi, 15 milyon TL'lik bir yatırımla inşa edildi.


Eczacıbaşı'nın Bilecik-Bozüyük'teki üretim kampüsü

Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, uzun yıllardır sürdürdüğü çalışmaları, VitrA İnovasyon Merkezi'nde kurumsal bir çatı altında yeniden yapılandırıyor. Faydaları ölçülebilen ve rekabet avantajı yaratacak inovasyonu bir kurum kültürüne dönüştürmeyi amaçlayan Grup, çevre dostu üretim kampusunun yer aldığı Bilecik - Bozüyük’te, tüm ar-ge ekiplerini buluşturuyor. Banyo ve kaplama çözümleri ile seramik uygulamalarında yeni nesil çözümler üretecek Merkez, çalışanların kendini özgürce ifade edebileceği bir platform oluşturarak inovasyon kültürünü yaygınlaştırmayı hedefliyor. Tüm Eczacıbaşı kuruluşları için yaratıcılığı, ortak aklı ve ekip çalışmasını teşvik eden bir kültür geliştirmeyi amaçlayan Merkezin sunduğu ortam, açık iletişime, bilgi, deneyim ve fikir paylaşımına olanak tanıyor.


VitrA İnovasyon Merkezi'nin laboratuarı

'Hayal edilen' ürünleri gerçeğe dönüştürecek ortam

VitrA İnovasyon Merkezi’nin ana hedefi, mimar ve tasarımcıların yaratıcılığını sınırlamadan, 'hayal edilen' ürünlerin gerçeğe dönüştürülmesine ortam sağlamak. Dünyadaki gelişmeleri ve kurum içi önerileri takip ederek inovatif fikirleri zenginleştirmeyi ve artırmayı hedefleyen Merkezde, Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun tüm markalarının rekabet gücünü artıracak yeni ürün, malzeme, süreç ve teknolojiler araştırılıp hayata geçirilecek. Nano teknoloji, elektronik, su ve enerji, sensör teknolojisi, akustik, ergonomi ve kompozit malzemeler gibi alanlar incelenecek. Pazar ve teknoloji odaklı inovasyon çalışmalarına öncelik verilecek, mevcut inovasyonların hayata geçirilmesi de desteklenecek. Eskişehir-Bilecik-Kütahya üçgenindeki seramik kümelenmesinin rekabet gücünün artırılmasına da katkıda bulunacak Merkezde; Türkiye’den ve dünyadan sektörel kuruluşlarla, enstitü ve üniversitelerle ortak çalışmalar yürütülecek.


VitrA İnovasyon Merkezi'nin laboratuarı

Bozüyük’te Bir Sosyal Yaşam Alanı

Mimar, tasarımcı, araştırmacı, akademisyen ve sektörün teknik kadrolarını buluşturan etkinlikler düzenlenecek VitrA İnovasyon Merkezi, aynı zamanda bir sosyal yaşam alanı olarak kurgulanmış. 5.000 metrekarelik 3 katlı bir binada faaliyet gösterecek Merkez, konuklarını bir sergi alanıyla karşılıyor. Çalışanların da aralarında bulunduğu farklı hedef kitlelerle iletişim kurmayı ve yeni fikirlere ilham kaynağı olmayı amaçlayan giriş bölümünde; sergi alanının yanı sıra, eğitim atölyesi ve seminer salonu yer alıyor.



Her yıl yenilenecek bir yapıda tasarlanan sergi alanında, Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun geliştirdikleri dahil tüm yaratıcı fikirler, tasarım, kültür, sanat ve yaşam tarzı gibi unsurlarla harmanlanarak sunulacak. Türkiye’den ve dünyadan mimar ve tasarımcılar, kendilerine ayrılan bölümlerde yaratıcılıklarını özgürce sergileyecek. Profesyoneller, VitrA ürünleri de kullanarak, geleceğin trendlerine uygun yaşam alanlarına ışık tutacak enstalasyonlar gerçekleştirecek. Merkez bünyesinde geliştirilen inovasyonları temel alarak düzenlenecek sergiler belli aralıklarla yenilenirken, 6 ayda bir yeni profesyonellerin çalışmalarına ev sahipliği yapılacak. Merkezin eğitim atölyesi ise interaktif ve üretken buluşmalara imkan tanıyan bir mekan olarak işlev görüyor.

Sergi alanı



'Geleceğin Banyoları'

Şu anda Atilla Kuzu, Özge Ayaz, Seyhan Özdemir - Sefer Çağlar, Bilge Yakupoğlu, Brigitte Weber, Erdem Akan ve Defne Koz'un tasarımlarının sergilendiği 'Geleceğin Banyoları' bölümü, her yıl yenilenmeye uygun bir yapıda tasarlanmış ve dünyadan mimar ve tasarımcıların yaratıcılıklarını özgürce sergileyebilmeleri hedeflenmiş. Yaratıcı fikirlerin tasarım, kültür, sanat ve yaşam tarzı gibi unsurlarla harmanlanarak sunulduğu bölümde, profesyoneller VitrA ürünleri kullanarak geleceğin yaşam alanlarına ışık tutacak enstalasyonlar gerçekleştirecek.



'En Yeniler'

En Yeniler bölümünde ise, VitrA ve Artema'nın yeni ve akıllı teknolojiler içeren, müşterilerin ihtiyacı öngörülerek ek fonksiyonlarla zenginleştirilmiş, kaynakların tasarruflu kullanımına yönelik çözümler sunan en yeni ürünleri sergileniyor.



'İnovatif Ürünler'

İnovatif Ürünler başlığı altında da banyoları ayrıcalıklı yaşam alanlarına dönüştürecek çözüm önerileri, yeni malzemeler, yeni süreçler, konfor ve ergonomi sunan yeni fikirler, sürdürülebilirliğe katkı yapan yenilikler yer alacak.



'Yeni Malzemeler ve Üretim Süreçleri Sergi Alanı'

VitrA İnovasyon Merkezi çatısı altında geliştirilen projelerin tüm aşamalarıyla yer alacağı bu sergi alanaında, karo, seramik sağlık gereçleri, akrilik banyo ürünleri ve armatür gruplarından seçilen üretim süreçleri üç boyutlu olarak görülebilecek. Belirli periyotlarda yenilecek alanda, tasarımcılara ve ürün geliştirme ekiplerine ilham verecek son teknoloji ürünü malzemeler de sergilenecek.





Bakan Ergün: Bu merkezin açılışı, işaret ettiği bazı gerçekler açısından çok önemli

VitrA İnovasyon Merkezi'nin açılışında konuşan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, pazar lideri bir firmanın inovasyon merkezi kurmasının işaret ettiği bazı gerçekler açısından önemini vurgulayarak, "İstisnasız bütün şirketler, bir yandan faaliyet alanlarında kendilerini geliştirirken, bir yandan da yeni fırsatlar peşinde olmalı" dedi. Bir ülkenin küresel bir güç olabilmesi için güçlü markalarının ve şirketlerinin olması gerekliliğinin altını çizen Ergün, firmalar için Türkiye pazarında lider olmanın yeterli olamayacağını kaydetti. "Artık küresel ekonominin kuralları çok farklı" diyen Ergün, bu anlamda ar-ge ve inovasyonun önemine işaret etti. Ergün, Türkiye'nin enerji, ucuz emek ve ucuz hammadde rekabetinde kendine bir avantaj sağlayamayacağını, rekabet gücünü inovasyon ve markalaşmaktan alaması gerektiğini vurguladı.


VitrA İnovasyon Merkezi ofis katı 

Bülent Eczacıbaşı: Eczacıbaşı, bütüncül bir felsefeyle hareket ediyor

Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı da, söz konusu tesisin Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu'nun ar-ge çalışmalarına uzun yıllardır yaptığı yatırımların vardığı en ileri noktayı simgelediğini kaydetti ve inovasyonun itici gücünü sürdürülebilirliğin oluşturduğunu söyledi. Atııkları adımlarla sadece ekonomiyi değil, çevreyi ve sürdürülebilirliği de göz önünde bulundurararak faaliyetlerini şekillendirdiklerini ifade eden Eczacıbaşı, bütüncül bir felsefeyle hareket ettiklerini, ar-ge çalışmalarıyla hammaddeyi bilinçli kullanmayı hedefkediklerini sözlerine ekledi. AB'nin gelecek öngörülerinin merkezinde inovasyonun yer aldığına değinen Eczacıbaşı, "'Vizyon 2023 Türkiye' hedefimize ulaşma yolunda stratejik bir araç olarak konumlandırdığımız inovasyon için, açık ve net hedefler doğrultusunda sağlıklı bir yol haritası çizmemiz gerekiyor'' şeklinde konuştu.


VitrA İnovasyon Merkezi ofis katı 

Hüsamettin Onanç: Stratejimizin ana unsurlarını inovasyon, tasarım ve sürdürülebilirlik oluşturuyor

Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç ise Avrupa'da önümüzdeki üç yıl içinde ilk üç firma arasında yer almayı hedeflediklerini, stratejilerinin ana unsurlarını ise inovasyon, tasarım ve sürdürülebilirliğin oluşturduğunu söyledi. Artı değer katan, farklılık yaratan her türlü ürün ve hizmeti inovasyon olarak değerlendirdiklerini aktaran Onanç, bir süreç olarak gördükleri inovasyon faaliyetleri için yıllık 30 milyon TL'lik bir bütçe ayırdıklarını, VitrA İnovasyon Merkezi'nde 75 ar-ge uzmanının çalışacağını sözlerine ekledi.

''Grubumuzun patent, endüstriyel tasarım ve faydalı model olmak üzere toplam 856 tescil belgesi bulunuyor. Bu konudaki öncü kuruluşlarımızdan EYAP Eczacıbaşı Yapı Gereçleri, 2009 yılında Türk Patent Enstitüsü'nden 'en fazla endüstriyel tasarım başvurusu yapan kuruluş' ödülünü aldı. İnovasyon merkezinde yaratılacak yeni teknoloji, süreç ve ürünlerin, bu ivmeyi artırarak sürdüreceğine inanıyoruz''





İnovatif Eczacıbaşı ürünleri

Ilık hissi veren karo

Ilık hissi veren karo Warmtouch, seramiğin sağladığı hijyen ve bakım kolaylığı gibi üstünlükleri ahşabın sıcaklığıyla birleştirerek, yepyeni bir konfor sunuyor. Isıl iletkenlik katsayısı düşürülen karolar, dokunulduğunda insanda ılık bir yüzeyle temas edildiği duygusunu uyandırıyor. Yerden ısı kaybını da azaltan Warmtouch, yalnız ıslak mekanlarda değil, evin her bölümünde keyifle kullanılabiliyor.

Su kullanmadan hijyen sağlayan pisuvar

Yeni nesil susuz pisuvar, günde 100 kere kullanılan standart bir pisuvarın yılda yaklaşık 150 ton olan su tüketimini sıfıra indirerek, su tasarrufuna önemli bir katkı sağlıyor. Tasarım ve montaj detaylarındaki yenilikler sayesinde, önceden montajı yapılmış standart pisuvarlar, ek bir işleme gerek olmadan susuz pisuvarla değiştirilebiliyor. Sıvı akışını algılayarak sistemde bulunan manyetik elemanların birbirini etkilemesiyle açılan valf, sıvı girişi bittikten sonra tekrar kapanarak tesisattan gelen kokuyu engelliyor, su kullanmaksızın hijyen sağlıyor. İstendiğinde temiz su girişiyle de kullanılabilen ürün, kartuş ve temizlik jeli gerektirmiyor, 2 adet lityum pille 5 yıl süreyle çalışıyor.

Dünyanın ilk “şekil değiştiren” lavabosu

Uzaktan bakınca banyo tezgahı gibi gözüken yüzeyin elastik malzemesi, suyu açınca çukurlaşarak lavaboya dönüşüyor. Akan su, duvardaki giderden boşalıyor. Yıkama işlemi bitip su kapatıldığında, Transform lavabo yeniden tezgaha dönüşüyor. Duvarın içinde gizlenen silgeç, tezgahı temizliyor. Elastik bir malzemeden tasarlanan ürün, akan suyun hızını keserek sıçramayı azaltıyor.

Işığı geçiren karo

VitrA Ceraluce karolar, üretim aşamasında içine eklenen özel maddeler sayesinde yarı ışık geçirgen hale dönüşüyor ve ışığı diğer tarafa geçiriyor. Standart karolara oranla daha ince ve hafif olan ürün, demonte profil sistemiyle kolayca sökülüp takılabiliyor. Döşenmeden önce karonun arkasına yapıştırılan desen şablonları istenildiğinde değiştirilerek, mekanda yenilik yapmaya olanak tanıyor. Arka yüzeye opsiyonel olarak yerleştirilen LED ışık sistemi ise duvardan yansıyan değişken desen ve renklerle, mekana görsel bir zenginlik katıyor.

Kolay döşenen karo

Geleneksel karo döşeme yöntemine farklı bir boyut kazandıran VitrA Click, 100 m2'lik bir evin zeminini bir günde döşemeyi mümkün kılıyor. Döşenir döşenmez kullanılmaya başlanan karolar, arka yüzeyine yapıştırılan mekanik tutunma aparatları sayesinde, istenildiğinde takılıp çıkartılabiliyor. Zamandan ve bütçeden tasarruf sağlayan, kolayca kesilebilen derz dolgusuna sahip VitrA Click serisi, evini ve işyerini  yenilemek isteyenlere hem yer, hem de duvarda büyük kolaylık sunuyor. Click Floor Lift ise yükseltilmiş döşeme plakaları üzerine aynı yöntemle uygulanıyor, ancak derz aralıkları boş bırakılıyor.

Yüzeyleri koruyan teknolojiler

VitrA Protect: Üretim aşamasında uygulanan VitrA Protect teknolojisiyle yüzeyindeki gözenekleri kapatılan parlak porselen karolar, lekelenmeye karşı korunmuş oluyor, yeniden uygulamaya gerek olmadan uzun yıllar aynı kalitede kullanılabiliyor.

VitrA Clean: Su lekeleri ve kireç artıkları, çoğu banyo için önemli bir sorun. VitrA Clean teknolojisi, lavabolar, klozetler, bideler ve seramik duvar karolarına, özel solüsyon ve sırlama yöntemiyle su damlasının temas açısı arttırılarak hidrofobik yüzey özelliği kazandırılıyor. Bu teknoloji sayesinde seramik ürünler uzun süre lekesiz ve temiz kalıyor.

VitrA Hygiene / Antibacterial: Seramik sağlık gereçleri ve sırlı seramik karolarda uygulanan VitrA Hygiene sırlama teknolojisi, içerisindeki Gümüş (Ag+) iyonları sayesinde nemli ortamlarda bile bakterilerin yayılmasına karşı %100’e yakın koruma sağlanıyor.

Dünyanın ilk PVD kaplı seramik lavabosu

Water Jewels serisindeki platin renkli çanak lavabo, PVD yüzey kaplama teknolojisi uygulanan ilk seramik lavabo olma özelliğini taşıyor. Bu kaplama teknolojisi ile mevcut teknolojilere oranla çizilme ve aşınma direnci önemli ölçüde yükseltilmiş bulunuyor.

Çift renkli lavabo

Ahşap dolapla aynı renkte üretilen dış yüzeyi ve beyaz renkli iç yüzeyi ile G1 Lavabo  banyoya yepyeni bir kimlik kazandırıyor. Lavabo ve geniş depolama alanı yaratan dolap, ışıklı aynalarla tamamlanıyor.

Sonsuzluğa uzanan lavabo

Yüksek kaliteli gözeneksiz yüzeyiyle Burgbad tezgah lavabo, kolayca temizlenebiliyor. Dayanıklı ve parlak kalması için cilalanabiliyor.  Döküm malzemeyle üretilen bu lavabo, ince ve keskin hatlar ile düz çizgilere sahip. İstenirse lavabo ve tezgah 2800 mm'ye kadar yekpare olarak üretilebiliyor.

Dünyanın ilk 'tek parça' lavabosu

İstanbul Koleksiyonu’nda yer alan dünyanın ayakla entegre üretilen ilk lavabosudur. Metal yerine seramik tapalı sifon kullanılarak formda bütünlük sağlanıyor. Lavabo, yüzeylerin uzun süre lekesiz ve temiz kalmasını sağlayan VitrA Clean teknolojisine sahip.

Kendi kendini temizleyen batarya

Style X banyo bataryası, özel silikon perlatörüyle çıkış ucunda biriken kireci kendi kendine temizleyerek, her kullanımda aynı kusursuz akışı sunuyor. El duşu çıkışına entegre olarak tasarlanan duş kumandası özelliği ile kullanıcıya ayrıcalık sunarken, ısı ve debi ayarlı özel kartuşu, su ve enerji tasarrufu sağlıyor.

Yüzey koruması

Parlak ve rölyefli karoların yüzeyindeki özel koruyucu, paketleme ve döşeme sırasında ürünlerin çizilmesini önlüyor. Derz dolgusunun karonun yüzeyine bulaşmasını engelleyerek, döşeme sonrasında kimyasal maddeyle temizlenmesi ihtiyacını ortadan kaldırıyor. Paketlemede karoların arasına yerleştirilen straforun kullanılmasına gerek bırakmayan ürün, paketlerin daha küçük yapılmasına ve çevrenin korunmasına yardımcı oluyor.

Her banyoya uygun çözümler

System Fit, her mekana uyum sağlayan, farklı işlevler için geliştirilmiş, birbiriyle eşleştirilebilen değişik boyutlarda dolap ve üniteleriyle; keyifli, kullanışlı ve kişiye özel banyolar yaratma olanağı sunuyor. 28 seramik lavabo ve üç solid lavaboyla uyumlu dolaplar; iki yükseklik, üç derinlik, dört kulp, beş genişlik ve dört renk seçeneğiyle her türlü beğeniye hitap ediyor.

Sahibini tanıyan armatür

Isı ve debi ayarını elektronik olarak kontrol eden SEM termostatik banyo bataryası, dört kullanıcıya kadar kaydedilen kişisel tercihleri bir sonraki banyoda hatırlayarak, tek tuşla uygulamaya geçiriyor. Böylece, istenilen sıcaklığa ulaşıncaya kadar sudan tasarruf etme olanağı sunuyor. Ayarlanan sıcaklık değerine 10 saniyeden kısa sürede +/- 0,5° hassasiyetle ulaşılabiliyor ve tek dokunuşla suyun akışı durdurulup yeniden başlatılabiliyor. Armatür çıkış ucu, el duşu, su jeti veya duş başlığından suyun akmasına imkan sağlayan SEM; sıcaklık kilidiyle, çocuk ve yaşlıları, su sıcaklığındaki ani değişimlerden ve ayar hatası sonucu oluşabilecek kazalardan koruyor.

Akıllı armatür

Özel elektronik kartuşuyla suyun sıcaklık ve debisini kontrol eden akıllı Freedom lavabo bataryası, gizli perlatörüyle suyun yumuşak, dolgun ve sıçramadan akmasını sağlıyor. Dakikada en fazla sekiz litre su akışına izin vererek tasarruf sağlayan batarya, maviden kırmızıya renk değiştiren ışıklı kumdanda düğmesi ile, suyun sıcaklığını görsel olarak anlama imkanı sunuyor. Debisi arttıkça ışığı parlaklaşan Freedom bataryada suyun sıcaklığı, kumanda düğmesiyle kolayca ayarlanabiliyor. Özel poliüretan malzemeden üretilen gövdesiyle pirinç armatürlerden yedi kat daha hafif olan ürün, üç kullanıcının tercih ettiği ısı ve debi ayarlarını kaydedebiliyor, "temizlik modu" sayesinde, temizlik sırasında su tasarrufu sağlıyor.

Sıçratmayan pisuvar

Ağaç kovuğundan esinlenilerek tasarlanan sıçratmayan yüzey teknolojisine sahip pisuvar, gizli elektronik sensörü sayesinde kişiyi sadece kullanım anında algılayarak yıkama yapıyor, gereksiz su tüketimini engelliyor. Yabancı maddelerin hazneyi tıkamasına izin vermeyen küçük bir süzgece sahip ürün, özellikle yoğun trafiği olan alanlarda, çok daha az deterjan ve su kullanımı ile hijyenik bir ortam sağlıyor.

Dünyanın en az su harcayan ilk klozeti

Alman Standartları Enstitüsü LGA'dan dünyada ilk kez onay alan su tasarruflu klozet, isteğe göre 2,5 ya da 4 litre suyla fonksiyon yaparak %60'a varan su tasarrufu sağlıyor.

Kombi dostu armatür

C-Line lavabo bataryası, 90° sola hareket edebilen özel kartuşu sayesinde, orta konumda açıldığında bile kombi, şofben gibi ısıtıcıları çalıştırmıyor, enerji tasarrufu sağlıyor ve cihazların ömrünü uzatıyor. Suyun ısı ve debisini kontrol eden kartuş, gereksiz enerji tüketimini engellerken, %90'a varan su tasarrufu sağlıyor.

Suyu 'şelale gibi' akıtan tasarruflu armatür

Suya "şelaleden akar gibi" bir görünüm kazandıran T4  lavabo bataryası, akış hızını dakikada sekiz litreyle sınırlıyor. Perlatörlü versiyonlarda çıkış ucunda biriken kireci kendi kendine temizleyerek, her kullanımda aynı kusursuz akışı sağlıyor. Yumuşak hatları ve joystick kumanda koluyla, eğlenceli bir tasarım sunuyor.

Çevreci armatür

Formda devamlılık  ve bütünsellik fikrini yansıtan Pure serisinde kullanılan özel debi regülatörlü perlatör, dakikada 12 litre olan su akışını dokuz litre olacak şekilde azaltarak %40'a varan su tasarrufu sağlıyor. Silikon perlatör bataryanın ucunda biriken kireci bir dokunuşla temizleyerek kusursuz su akışı sağlıyor.

Çevreci armatür

Özel debi regülatörlü gizli perlatörü sayesinde, dakikada en fazla beş litre su akışına izin veren Mod armatür, %60 su tasarrufu sağlıyor. İnce çıkış uçlu batarya, joystick kumandayla kontrol ediliyor.

Kendi kendini temizleyen karo

Nano boyutlu titanyum dioksitle kaplanarak fotokatalitik özelliği kazandırılan VitrA Photoactive karolar, hem kendini hem de havayı temizliyor, kötü kokuları yok ediyor. Bu özelliğiyle, gün ışığını daha çok gören dış cephelerin yanı sıra, tünel, havuz, hastane gibi alanlar için ideal çözüm sunuyor. Temizlik için gereken su, deterjan ve enerji tüketimini en aza indiren karo, ekonomikliğiyle de dikkat çekiyor. Antimikrobiyel özelliği sayesinde, uygulandığı yüzeyde mikro organizmaların yaşamasına izin vermeyerek, bakteri, mantar, küf ve yosun oluşumunu engelliyor.

Çevreci ince karo

Hem renovasyon pazarında mevcut zemin üzerine karo döşemede kolay uygulama sağlayan, hem de dış cephe uygulamalarında kullanılan 30x60, 60x60, 45x90 ve 60x120 cm ebadındaki VitrA Slimetric karoların standart dokuz mm'lik kalınlıklarının beş mm'ye kadar düşürülmesiyle, ağırlıkları da %50'ye varan oranda azalıyor. Böylece üretim, ambalajlama, taşıma ve uygulamada daha az enerji ve doğal kaynak kullanılırken, gereksiz karbon salınımı engelleniyor.

İzolasyonlu karo

VitrA Isotile, bina dış cephelerinde yalıtım ve kaplama yapabilmek için pek çok farklı malzeme kullanma zorunluluğunu, tek bir ürünle ortadan kaldırıyor. Beş mm'lik inceltilmiş yapısıyla uygulama ve taşıma kolaylığı sunan Slimetric karolar, yalıtım malzemesiyle birleştirilerek izolasyon sağlıyor. Profil döşemeye gerek olmadan dış cephelere kolayca uygulanabilen karolar, yalıtım yaparken estetik bir görünüm de kazandırıyor.





Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu

Eczacıbaşı Topluluğu, 39 kuruluşu, 10 bin 100 çalışanı ve 2,1 milyar Avro cirosuyla, Türkiye'nin önde gelen sanayi toplulukları arasında yer alıyor. Topluluk bünyesinde yer alan ve çok markalı, çok üretim merkezli, çok pazarlı bir yapıda büyüme stratejisi doğrultusunda gelişimini sürdüren Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu ise yıllık 800 milyon Avro ciroya sahip. Banyo ve karo ürünlerinin toplamında Türkiye’de pazar liderliğini elinde bulunduran ve yine Türk yapı ürünleri sektöründeki en geniş ürün yelpazesine, üretim ve satış ağına sahip olan Grup; VitrA, Artema, Engers, Villeroy&Boch, Burgbad ve İntema Mutfak markalarıyla hizmet veriyor.

Bin 600’ü yurtdışında toplam 4 bin 900 çalışanı bulunan Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, altısı yurtiçinde (Bozüyük/Bilecik, Gebze/İzmit, Tuzla/İstanbul), dokuzu yurtdışında (Almanya, Fransa, Rusya) olmak üzere toplam 15 tesise sahip. Yakın zamanda Rusya’daki ikinci üretim tesisini de faaliyete geçirecek Grubun yıllık üretim kapasitesi; 5 milyon adet seramik sağlık gereci, 35 milyon m2 seramik kaplama malzemesi, 2,5 milyon adet armatür, 350 bin adet küvet ve duş teknesi ile 340 bin modül banyo mobilyasından oluşuyor.

Türkiye’deki satış ve dağıtım faaliyetlerini İntema’nın yürüttüğü Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun ürünlerine, dünya çapında yaklaşık 2.500 satış noktasından ulaşılabiliyor. Cirosunun yüzde 68’ini 75’ten fazla ülkeden elde eden Grup, Türkiye’nin toplam seramik sağlık gereçleri ihracatının yüzde 50’sinden fazlasını gerçekleştirirken, AB ülkelerine yaptığı ihracatta ise karo ürünleriyle birinci sırada yer alıyor.

VitrA’nın ürünleri; uzman ekibinin yanı sıra, Defne Koz, Dima Loginoff, İnci Mutlu, Matteo Thun ve Ross Lovegrove gibi tasarımcıların, Indeed, Nexus, NOA ve Pilots Design gibi dünyaca ünlü tasarım ofislerinin imzasını taşıyor. Müşterilerinin farklı ihtiyaç ve beklentilerine uygun özel çözümler sunan VitrA’nın tasarımları, bugüne kadar EDIDA, Good Design, Red Dot, iF, Wallpaper gibi dünyaca ünlü pek çok ödüle layık görüldü.

İnovatif ve sürdürülebilir özellikleriyle de pek çok ödül alan VitrA’nın ürünleri, yurtdışındaki önemli projelerde tercih ediliyor. Örneğin, dünyanın bugüne kadar inşa edilmiş en büyük gemisi olan Queen Mary II’deki tüm havuzlarda VitrA’nın karoları kullanıldı. Dom Aquaree Berlin Radisson SAS (Berlin), Ice Bar (Londra), Roomers Hotel (Frankfurt) ve W Hotel’de (Doha) VitrA tercih edilirken, Mısır’ın en görkemli yapılarından Kahire Kulesi, VitrA ürünleriyle yenilendi. Londra Heathrow, Münih, Berlin Schönefeld, Moskova Sheremetyevo, Dublin ve İstanbul Sabiha Gökçen gibi havalimanlarında da VitrA ürünleri bulunuyor. Sirena Apartments (Bulgaristan), Levent Ofis Binası (İstanbul), Marina Promenade (Dubai) ve Trump Towers İstanbul gibi projeler de VitrA imzasını taşıyor. Ali Sami Yen Spor Kompleksi Türk Telekom Arena, Astana Kongre Merkezi ve Stadyumu için de tercih, VitrA’dan yana oldu.





50 yıla yayılan tecrübe

1942 Kartal tesislerinde seramik sofra takımları üretimi başladı
1958 Kartal tesislerinde ilk seramik banyo ürünleri üretimi başladı
1966 Çalışanlar markaya adını verdi: VitrA
1977 Bozüyük’te seramik sağlık gereçleri üretimi başladı
1983 Bozüyük’te armatür fabrikası kuruldu
1983 Türk seramik sektörünün ilk dışsatımı gerçekleştirildi
1991 Tuzla tesislerinde akrilik banyo küveti üretimi başladı
1991    Tuzla tesislerinde mutfak mobilyaları üretimi başladı
1991 Tuzla tesislerinde seramik karo üretimi başladı
1992 Bozüyük tesislerinde seramik karo üretimi başladı
1992 Türkiye’de sektörün ilk yetkili servisi hizmete girdi
1992 Yurtdışında ilk pazarlama şirketleri VitrA Bad ve VitrA UK kuruldu
1993 Toplam Kalite Yönetimi’ne geçildi
1993 Türk seramik sektörünün ilk garanti belgesi alındı
1993 Türk seramik ve armatür sektörlerinin ilk kalite yönetim sistemi belgeleri alındı
1995 Amerika’da pazarlama şirketi kuruldu
1995 Banyo aksesuvarı üretimi başladı
1995 Eczacıbaşı Yapı Gereçleri A.Ş. halka açıldı
1996 Bozüyük’te, dünyanın tek çatı altında toplanan en büyük sağlık gereci üretim tesisi kuruldu
1997 Rusya'da pazarlama şirketi kuruldu
1998 Sektör profesyonelleriyle çokyönlü ortaklık anlayışı içinde “Partners Club” hizmete girdi
1998 Seramik sektöründe Türkiye'nin ilk, dünyanın ikinci çevre yönetim sistemi belgesi alındı
1999 Türk seramik sektörünün yurtdışındaki ilk üretim tesisi kuruldu: VitrA Ireland
1999 Türkiye'de armatür sektörünün ilk çevre yönetim sistemi sertifikası alındı
2000 EFQM kalite ödülüne layık görülen Avrupa'nın ilk seramik sağlık gereçleri üreticisi
2005 Türkiye'nin ilk cam mozaik ve dekorlu cam karo üretim tesisi kuruldu
2006 Türk seramik sektöründe ilk yurtdışı şirket alımı: Engers Keramik
2007 Dünyanın en eski seramik markası Villeroy&Boch'un karo bölümünün çoğunluk hissesi alındı
2008 Avrupa'nın lider banyo mobilyası markası Burgbad satın alındı
2010 Türkiye'de sektörün ilk enerji yönetim sistemi sertifikasına sahip olundu
2011 Rusya'da seramik karo üretimi başladı
2011 Türkiye'de sektörün ilk eko-etiket sertifikası elde edildi

http://www.yapi.com.tr/haberler/eczacibasi-yapi-urunleri-grubunun-sermayesi-vitra-inovasyon-merkezi_89806.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • eczacıbaşı yeni sıhhi tesisat ürünleri ile sürdürülebilir mimariye her zaman önder olmuştur. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!