KoçSistem - Capital işbirliğiyle üç yıldır
gerçekleştirilen CEO Profil araştırmasının ardından gerçekleşen
CEO Profil etkinliğinde Eczacıbaşı Topluluğu CEO Erdal
Karamercan, Koç Holding CEO Turgay Durak, Borusan
Holding CEO’su Agah Uğur, grup hedefleri yanı sıra dünya ve
Türkiye ekonomisine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Visa Europe Bölge Genel Müdürü Berna Ülman ve Koç Bilgi
Grubu Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu’nun da konuşma yaptığı
toplantıda Karamercan ile Uğur, grup hedeflerine ilişkin bilgi verdi:
Katma değer önemli
Karamercan: İkinci bir dibin gelmesi durumunda bile durum
çok dramatik olmayacak... Gelişmekte olan ülkeler arasında hızla yükselen bir
yıldız var. Bu ülke Türkiye. Bunun farkında olarak stratejimizi yapmamız
gerekiyor. Diğer ülkelere bakıldığında Türkiye’nin büyüme oranını
yakalayabilecek ülke yok. Ancak Türkiye’nin katma değer yaratmada özürlü olması
sorunu var. Mesela biz 5 liralık malı 7 liraya sattığımız zaman inanılmaz mutlu
oluyoruz. Ama bizim fason sattığımız malı, alan kişi marka yapıp 15 liraya
satıyor. Güney Kore, Çin ve Hindistan yıllarca fason üretim yaptı, hala da
yapıyorlar. Ama katma değerlerini yaratmaya başladılar. Türkiye’nin de yapması
gereken budur...
Artık biz de katma değeri yakalamanın yolunu bulduk, yurtdışından markalar
satın aldık. Markalarımızı teknoloji ile desteklememiz lazım. Seramik
sektöründen örnek vereyim: Geliştirmeye çalıştığımız sektör. Dünyada seramiğin
teknoloji merkezi İtalya’dır. Orada yüzlerce şirket vardır, üniversiteler
vardır, araştırma geliştirme merkezleri vardır. Hepsi burada doğal bir kümelenme
oluşturmuştur. Şimdi amacımız orada bir şirket satın almak bizim. Teknolojiye en
çabuk ulaşmanın yolu da o.
Borusan’ın Facebook’u
Uğur: Kaynağımızı mevcut işkollarının daha da büyümesi için
kullanıyoruz. İş yapış şekillerinde çok farklı bir boyuta gerekiyor. Borusan
Grubu’nun kendi facebook’unu yaratması için çalışmalara başladık. Doğru
stratejiler ve doğru yerde rekabet edebilmek için planlarımızı oluşturuyoruz.
|