ESHOT, durak reklam ihalesini yaptı. Kriz nedeniyle muhammen
bedelde önemli indirime gidildi. 5 yıllığına 18.7 milyon Euro teklifle Gündem
Matbaacılık kazandı.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı ESHOT, kent genelindeki
otobüs duraklarının reklam alanlarını beş yıllığına 18.7 milyon Euro’ya (40
milyon 525 bin TL) kiraladı. Kentin değişik güzergahlarındaki 933 kapalı, 200
pano, bin 648 bayrak otobüs durağındaki reklam alanları, ESHOT’un en önemli
gelir kaynakları arasında yer alıyor. ESHOT’un bir buçuk yıllığına 9 milyon 356
bin 712 Euro’ya kiraladığı, 10 yıldır bu işi yürüten Ströer Kentvizyon Reklam
Pazarlama Şirketi’nin sözleşme süresi Şubat 2008 tarihinde bitti. Firma,
sözleşme bittiği için duraklara reklam yerleştiremedi. ESHOT, beş yıl süreyle
durak reklam alanlarının kiralanması için ihale açtı. İlk ihale 17 Ağustos’ta
yapıldı.
Ancak, 60 ay süreli kiralama için belirlenen 23 milyon 294 bin
821 Euro’luk muhammen bedelin yüksekliği, ekonomik kriz nedeniyle düşen reklam
gelirleri, şirketlerin reklam bütçelerinde kısıtlamaya gitmesinin de etkisiyle
ihaleye katılan olmadı. Duraklar da boş kaldı.
Yedi firma teklif verdi
Yeniden piyasa araştırması yapan, diğer kentlerdeki emsalleri de
inceleyen ESHOT, ikinci ihalede muhammen bedelde iskonto yaptı, 23.2 milyon
Euro’dan 7.7 milyon Euro’ya düşürdü. Bu kez yedi firma teklif verdi.
İhalede, Karma 9 milyon 147 bin Euro, Şehir Işıkları 9 milyon
199 bin Euro, Tangram 9 milyon 587 bin Euro, Gönye 10 milyon 862 bin Euro, Wall
10 milyon 862 bin Euro, Clear Channel 10 milyon 210 bin Euro, Gündem Matbaacılık
Organizasyon Gazetecilik Reklam Şirketi ise 18 milyon 762 bin Euro teklif verdi.
En yüksek teklif 18.7 milyon Euro’yla veren Gündem Matbaacılık, ihaleyi
kazandı.
ESHOT, önce Gündem Matbacılık’ı sözleşmeye davet edecek.
Sözleşmenin imzalanmasının ardından duraklara yeniden reklam alınmaya
başlanacak.
|