Karayolları 17. Bölge Müdür Yardımcısı Asım Öztürk,
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nde ihaleyi alan firmalarla sözleşmenin
henüz imzalanmadığını, sözleşme imzalanmasının ardından İzmit Körfezi
Geçişi'nin 3,5-4 yılda tamamlanabileceğini söyledi.
Projenin Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale edildiğini,
Nurol-Özaltın-Astaldi-Yüksel-Göçay Grubu'nun 22 yıl 4
ay yapım ve işletme süresi teklifinin uygun bulunduğunu hatırlatan
Öztürk, projenin Türkiye'nin en büyük YİD projesi olduğunu ifade
etti.
Öztürk, sözleşme imzalanmamasına rağmen müteahhit firmanın altyapı
çalışmalarına başladığını, bölgede sondajlar yapıp, harita çalışmaları
yürüttüğünü kaydetti. ''Arazi
yapısı detaylı şekilde inceleniyor, sondajlar, arazi etütleri, sismik çalışmalar
yürütülüyor. Bu da düşünülen koridorda bazı ötelemelere, sanat yapılarında
değişiklik yapılmasına neden olabiliyor. Bu çalışmaları belli bir noktaya
getirdik, köprünün Gebze tarafında sondaj çalışmaları, denizde sismik çalışmalar
devam ediyor. Sözleşme imzalandıktan sonra çalışmalar hızlı şekilde
sürdürülecek. 2. boğaz köprüsünü 3 yılda yaptığımızı düşünürsek, idari ve yasal
sıkıntı çıkmazsa dünyanın en büyük 2. asma köprüsü ihaleyi alan firmalarla
sözleşmenin imzalanmasının ardından 3,5-4 yılda
bitirilecek.''
PROJE İzmit
Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu, Gebze'den başlayacak ve İzmit
Körfezi'ni köprüyle geçerek Orhangazi'ye bağlanacak. Bursa üzerinden devam
edecek otoyol, Balıkesir'den geçerek İzmir'e uzanacak. Otoyolun uzunluğu 421
kilometre olarak hesaplanıyor. Proje kapsamında, 30 viyadük, 4 tünel, 209 köprü,
18 gişe alanı, 5 otoyol bakım işletme merkezi, 7 servis ve park alanı yer
alıyor.
Proje, mevcut devlet otoyolunu yaklaşık 140 kilometre kısaltarak, 8-10
saatlik mevcut ulaşım süresini 3,5-4 saate indirecek. Böylece yılda 870 milyon
TL tasarruf sağlanacak. Proje tamamlandığında, İzmit körfezine yapılacak 3
kilometre uzunluğundaki asma köprü, dünyanın en uzun açıklıklı ikinci asma
köprüsü olacak.
Edirne-İzmir arasında kesintisiz otoyol ulaşımını sağlayacak projenin,
güzergahta bulunan Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa ve çevre illerin ekonomisi
için de büyük önem taşıdığı belirtiliyor.
|