Trabzon'da Kentsel Dönüşüm...
Derbent'e Ayrımcı Kentsel...
Kentsel Dönüşümün Hak Sahipleri...
Kentsel Dönüşümle Yeni Riskli...
Hamburg'ta Kentsel Dönüşüme Direniş!
Kentsel Dönüşüm Sinemaya Yaradı
Daha İyi Kentsel Dönüşüm için 8 Öneri
"Kentsel Dönüşüm Bursa'nın Gelecek Yüzü"
Kentsel Dönüşümden Etkilenen...
"Kentsel Dönüşüm Belediyelere...
Alibeyköylüler Yedi Yıldır...
Kentsel Dönüşümün Gizli Finansman...
Dönüşümü En Çok İstanbullu Merak Etti
Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca hayata geçirilen "Alo 181" çağrı merkezi, en çok İstanbul'dan aranırken, en fazla merak edilen konu ise kentsel dönüşüm oldu.
Çevre ve şehircilik konusundaki soruları yanıtlamak, ihbar ve şikâyetleri değerlendirmek amacıyla oluşturulan "Alo 181" çağrı merkezini geçen yıl 242 bin 347 kişi aradı-Çağrı merkezi en çok İstanbul, İzmir ve Ankara'dan aranırken, en dazla merak edilen konu ise kentsel dönüşüm oldu. ÇED çalışmaları, gürültü, hava kirliliği, çevre yardımları ve imar uygulamaları da vatandaşların merkezi arama nedenleri arasında bulunuyor.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamaya göre, Türkiye genelinde Bakanlığın çalışma alanına giren tüm konularda vatandaşların sorularını yanıtlamak, sorunlara kaynağında müdahalede bulunmak amacıyla hizmet veren "Alo 181" çevre hattını, geçen yıl 242 bin 347 kişi aradı. Çağrı merkezini arayan vatandaşların yüzde 72,98'i bilgi alırken, yüzde 22,45'i şikayette, yüzde 4,56'sı da ihbarda bulundu. En çok İstanbullu, en az Tuncelili aradı Merkezin en çok arandığı il ise 17 bin 433 kişiyle İstanbul oldu. 11 bin 414 İstanbullu kentsel dönüşümü sorarken, 968 kişi ÇED çalışmaları, bin 26 kişi çevre yönetimi, 500 kişi mesleki hizmetler, 142 kişi mekânsal planlama, 98 kişi yapı denetim çalışmaları, 19 kişi doğal sit ve korunan alanlar için aradı. İstanbul'da "Yardım Masası" uygulaması kapsamında 962 kişiye hizmet sunulurken, 2 bin 304 kişi de diğer konularda bilgilendirildi. |