Deniz turizmi sektörüne hızlı bir giriş yapan Doğuş Holding,
Hırvatistan'a ikinci marinayı yapacak. Kısa bir süre sonra Göcek'teki Port
Göcek'i de devralacak olan D Marin, Dalaman'da da yeni bir marina izni için
görüşmeleri sürdürüyor
Bodrum Turgutreis, Didim ve Hırvatistan'daki marinalarına yeni zincirler
eklemek isteyen Doğuş Grubu, Akdeniz çanağındaki varlığını
güçlendirmeye hazırlanıyor. Hırvatistan'ın Dalmaçya kıyılarında geçen yıl ABD ve
Hırvat ortaklarıyla faaliyette olan bir marinayı alarak geliştiren ve
işletmesini üstlenen D Marin, bu bölgede ikinci marinasını
yapmaya hazırlanıyor. D Marin Marinalar Koordinatörü Ali Erkan
Bezirgan, 'Hem yurtiçinde hem yurtdışındaki arayışlarımız sürüyor.
Hırvatistan bizim için önemli bir durak. Gerekli görüşmeler sonuçlandı ve birkaç
ay içinde yapım aşamasına gelmiş olacağız' dedi.
GÖCEK BİR AY SONRA
Yaklaşık bir yıldır Metin Kalkavan'ın sahibi olduğu
Turkon Holding bünyesindeki Göcek Port adlı
marina ile Marmaris'teki Select Maris Otel'in devrinde de son
aşamaya gelindiği söyleyen Bezirgan, Göcek'teki marinanın 375 deniz, 160 kara
bağlama kapasitesi olduğunu belirtti. Bu marina ile birlikte D Marin,
kapasitesini 2 bin 835'e çıkarmış olacak. Marmaris Select Maris Otel'in devriyle
de Doğuş Grubu'nun sahip olduğu otel ve tatil köylerinin sayısı 8'e,
toplam yatak kapasitesi ise 5 bin 150'ye ulaşacak.
KRİZ TÜRKLERE YARADI
Türkiye'de son yıllarda denizciliğe olan ilginin arttığını belirten Bezirgan,
'Krizde Avrupa'da hem yeni hem de ikinci el tekne fiyatlarında düşüşler oldu.
Türkler de bu fırsatı iyi değerlendirdi ve tekne sahipliği arttı. Eskiden
marinalardaki teknelerin önemli bir bölümü yabancı bayraklıydı şimdi yüzde 60'ı
Türk bayrağı taşıyor' dedi.
Buna karşın Türkiye'deki marina sayısının çok yetersiz olduğunu belirten
Bezirgan, 'Şu anda 38 marina ve kapasitesi 15 bin civarında. Oysa Türkiye
kıyılarını ziyaret eden tekne sayısı 100 bini aşmış durumda. Yeni yatırımların
yapılması gerekiyor ancak izin almak çok zor' dedi. Türkiye'de bir marina yapmak
için izin alma sürecinin 5 yılı bulduğunu belirten Bezirgan '10'u aşkın bakanlık
ve kurumdan izin almak gerekiyor, özel sektör için bu çok uzun bir süre. Her
şeyin hızla değiştiği günümüzde sadece izin için bu kadar süre beklemek ve çaba
sarfetmek gerekiyor, bu da yatırımların önünü kesiyor' dedi
BİR YATÇI 30 TURİSTE BEDEL
Yapılan araştırmaların yat turizmi için gelen bir kişinin yaptığı harcamanın
30 kara turistine bedel olduğuna dikkat çeken Bezirgan, 'Yatçılık gelir düzeyi
yüksek insanlara hitap ediyor. Marinaya gelen bir turistin harcadığı para 30
kara turisti kadar. Daha çok alışveriş yapıyor, araç kiralıyor, rehber tutuyor,
daha lüks yerlerde yemek yiyor; dolayısıyla bıraktığı paranın miktarı da
artıyor. Dolayısıyla bu kesimi ülkemize çekmeliyiz.
Ancak bu da her koya marina yapmak şeklinde olmamalı, marinalar yerleşimin
olduğu yerlere yapılmalı. Bir master plan hazırlanmalı ve bakir koylar korunmalı
aksi durumda yatların gezeceği koy kalmayacak' dedi.
|