erli ve yabancı sermayenin ilgilendiği Zincirlikuyu'daki 96 dönümlük Karayolları arazisine, 300-700 milyon dolar arası değer biçiliyor.
İstanbul'un en gözde arsalarından biri olan Zincirlikuyu'daki Karayolları 17. Bölge Müdürlüğü'nün bulunduğu 96 dönümlük arazisi, yeniden satışa çıktı. Başbakanlık Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB), satış bedeli 300 milyon dolar olarak açıklanan 96 bin 505 metrekarelik araziyi, 15 milyon dolarlık geçici teminat bedeliyle ihaleye çıkardı. Özelleştirme Yüksek Kurulu'nun (ÖYK) 11 Ağustos 2006 günü aldığı karar gereğince satışa çıkarılan arazi için teklifler, 21 - 28 Şubat tarihleri arasında kabul edilecek. İhale şartları belgesi, 20 bin YTL karşılığı temin edilebilecek. Kapalı zarf teklifi yöntemiyle yapılacak ihalede, peşin ya da 24 aya kadar vadeli ödeme seçeneği bulunuyor.
Vadeli Satışta Yüzde 10 Faiz
Vadeli seçenekte, bedelin yarısı sözleşme imzasında alınacak, geri kalan tutara da yüzde 10 basit faiz uygulanacak. İhalede kapalı zarf içinde alınacak teklifler, görüşülerek pazarlık usulüyle karara bağlanacak. İhale, komisyon gerekli gördüğü taktirde, pazarlık görüşmesine devam edilen teklif sahiplerinin katılımıyla açık arttırma yöntemiyle sonuçlanacak.
İhaleye katılabilmek için İhale Şartları Belgesi ve Tanıtım Dokümanı bulundurulması zorunlu kılınırken iki belgenin karşılığında ödenecek bedel iade edilmeyecek. İhale için teklifler, en geç 28 Şubat akşamı saat 16.00'ya kadar elden teslim yoluyla kabul edilecek. Saat 16.00'dan sonra ya da öteki günlerde yapılacak başvurular kabul edilmeyecek.
Fiyatı 700 Milyon Doları Bulabilir
Büyükdere Caddesi üzerindeki, Boğaziçi Köprüsü'nün girişinde bulunan arazi, İstanbul'un en kıymetli arsalarından biri. Sama Dubai ile Ofer Grubu'nun da araziye talip olması bekleniyor. Geçen yıl Donald Trump'ın Yeşil İnşaat'la, Emaar'ın Atasay ile gayrimenkul işine girmesi, bu ihalenin çekişmeli geçmesine neden olacak. Satış bedeli yaklaşık 300 milyon dolar olduğu açıklanan arazinin değerinin imar durumuna göre, 700 milyon doları bulabileceği belirtiliyor.
|