Denizli Sanayici, Tüccar ve İşadamları Platformu ve Denizli Ticaret Borsası
Başkanı İbrahim Tefenlili, mermer ocakları ve fabrikalarının
Honaz'a bağlı Kaklık beldesi yakınlarındaki Güllük Boğazı'nda
yoğunlaştığını, burada 90 firmanın üretim yaptığını, çoğunun
ihracata dönük çalıştığını ve sektörün 10 bin dolayında kişiyi istihdam ettiğini
söyledi. Mermer sanayicilerinin en önemli sorununun ihraç ürününü İzmir Limanına
ulaştırmak olduğunu anlatan Tefenlili, şunları kaydetti:
''Denizli-İzmir demiryolu hattındaki yenileme
çalışması bitirilemediği gibi Kaklık beldesinde Lojistik Köy'de yükleme
yapılmasını sağlayacak ikinci etabın ihalesi gerçekleştirilmedi. Yatırım çok
uzun sürdü. Artık Lojistik Köy ve Denizli-İzmir demiryolu bir an önce
bitirilmeli. Bu konuda Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri ile görüşmeler yapılacak.
Ayrıca İzmir ve Afyonkarahisar demiryolu bölge müdürlerinin de katılımıyla
Kaklık'ta bir toplantı planladık. Amacımız tıkanıklık neredeyse onu gidermek.''
Tefenlili, Lojistik Köy ve Denizli-İzmir
demiryolu hattının bitirilmesinin tekstil ihracatçısını da rahatlatacağını ifade
etti. Teknik Madencilik Şirketinin Yönetim
Kurulu Başkanı Samet Gündüz, AB uyum yasaları ile Türkiye'de
madencilik yapmanın güçleştiğini, bunun da bürokratların ''durumdan vazife
çıkarması''ndan kaynaklandığını ileri sürdü. Mermer sektöründe enerji ve
taşımacılığın en önemli maliyet olduğunu dile getiren Gündüz, ''Bizim ürünümüzü
Denizli'den İzmir'e göndermemizin maliyeti ile Çinlinin malını İzmir'den
ülkesine taşımasının maliyeti neredeyse aynı. Demiryolu ve lojistik yatırımının
tamamlanması maliyeti metrekarede 50 sent düşürecek. Bu uluslararası pazarlarda
rekabet bakımından çok önemli'' dedi.
|