
18 İl Demiryoluyla Birbirine Bağlanıyor!

Demiryolu Koordinasyon Kurulu Kuruluyor!

Demiryolunda Gözler Artık Özel Sektörde!

Demiryolu Tüp Geçidinde Çalışmalara...

Demiryollarına Yeni Düzenleme

Demir-Çelik Üreticileri Çin...

İki Ülkeyi Demiryolu ile Birbirine...

Demir Cevheri Fiyatları Serbest...

Demiryolunda 598 Kilometre Hızla Uçacak!

Dünyanın 3. Büyük Demiryolu...

Demiryolu Kazığa Doymadı

Demiryolu Kent Dışına Çıkıyor
‘Demiryoluna Az Yatırım Bizim Ayıbımız’
İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe, “1950 yılına kadar yaklaşık 8650 kilometre demiryolu yapılmış olmasına rağmen bugün 10 bin kilometre mertebesinde demiryolumuzun olması ülkemizin ve ülkeyi yönetenlerin ayıbıdır” dedi.

Hürriyet'ten Eyüp Serbest'in haberine göre, 11. Ulaşım Kongresi dün Mimar Sinan Üniversitesi’nde başladı. Mevcut ulaşım planları ve yapılması gerekenlerin tartışılacağı 3 günlük kongrenin açılış konuşmasını Cemal Gökçe yaptı. Gökçe, “1992’de temeli atılmış İstanbul Metrosu’nun her yıl 15 kilometresi bile yapılsaydı bugün 300 kilometreden fazla metromuz olurdu. Ayrıca 1950 yılına kadar yaklaşık 8650 kilometre demiryolu yapılmış olmasına rağmen bugün 10 bin kilometre mertebesinde demiryolumuzun olması ülkemizin ve ülkeyi yönetenlerin ayıbıdır” dedi.
Ulaşım stratejisini eleştiren Cemal Gökçe özetle şunları söyledi: Yeni yol yeni tıkanıklık demek “Yeni yol ve şerit ilaveleri yapıldıkça, bu yol ve ilave şeritler bir süre sonra eskisinden daha fazla trafik almakta ve tıkanmaktadır. Boğazı deniz altından iki yaka ile birleştirecek Boğaz Tüp Tünel Projesi tarihi yarımadayı otomobillerin baskısı altına sokacak.” |