18 İl Demiryoluyla Birbirine Bağlanıyor!
Demiryolu Koordinasyon Kurulu Kuruluyor!
Demiryolunda Gözler Artık Özel Sektörde!
Demiryollarına Yeni Düzenleme
Demir-Çelik Üreticileri Çin...
İki Ülkeyi Demiryolu ile Birbirine...
Demir Cevheri Fiyatları Serbest...
40 Yıl Sonra Çözüldü
‘Demiryoluna Az Yatırım Bizim Ayıbımız’
Turistik İlçenin Çöken Yolu...
Saatte 400 Km Hız Yapan Trenler Geliyor
İstanbul'dan Bulgaristan'a...
Yeni Yılın Trendleri Üretim...
3 Şehre Havaalanı, Kapı Kule'ye...
İstanbul-Konya Arası Yüksek...
Milli Hızlı Trenin İhalesi 22 Ocak'ta
Banliyo Treni Seferleri 2015'e Kaldı
'Milli Tren Kasımda Raylarda Olacak'
Milli Tren Projesi'nde Geri...
Yüksek Hızlı Tren İnşaatında Ölüm!
Viko’dan Trenda Metal Serisi
Yüksek Hızlı Tren'de Hayati Arıza
Hızlı Tren Hattında İnsan...
'8 Milyonluk İskandinav Şehri'...
Hızlı Tren, Kuşların Göç Yolu...
Yüksek Hızlı Trene 21 Yeni Gar Geliyor!
Hızlı Trenlere Bisiklet Vagonu...
Hızlı Tren Seferleri Durduruldu
Demiryolunda 598 Kilometre Hızla Uçacak!
Japonya'da manyetik kaldırma teknolojisiyle çalışan Maglev treni, yarın yapacağı denemeyle saatte 598 kilometrelik sürate ulaşıp hız rekorunu kırabilir.
DHA'nın haberine göre, Central Japan Raiway, denemenin Yamana ilindeki 43 kilometrelik manyetik levitasyon hattında 7 adet vagon ünitesiyle gerçekleşeceğini duyurdu. Japon yetkililer, güçlü elektromanyetik itme kuvvetiyle treni raylardan yaklaşık 10 milimetre havaya kaldıran raylı sistemi 2027 yılında Tokyo ve Nagoya arasında devreye sokmayı planlıyor.
2003 yılında ilk kez Çin'in Şanghay kentinde çalışmaya başlayan manyetik raylı tren, o dönem saatte 501 kilometrelik hıza ulaşmıştı. Central Japan Railway’in geçen hafta gerçekleştirdiği sürat denemesinde ise hız rekoru saatte 590 kilometre olarak kaydedilmişti. Maglev trenler, sürtünmesiz çalıştıkları için normal trenlere oranla daha hızlı ve bakım maliyetleri daha düşük. Buna karşın, sistem çok güçlü elektromıknatıslar ve son derece duyarlı kontrol sistemleri gerektiriyor. Halihazırdaki teknolojik birikim, aşırı enerji tüketimiyle çevreye zarar verebilecek bu trenlerin yaygın kullanımına izin verecek kadar gelişmiş değil. Bu çerçevede Almanya, Japonya, Güney Kore, ABD ve Çin'de bazı şirketler manyetik levitasyon teknolojisi üzerinde çalışmaya devam ediyor. |