Demiryolu Emniyeti ve İşletmeciliğine...
18 İl Demiryoluyla Birbirine Bağlanıyor!
Demiryolu Koordinasyon Kurulu Kuruluyor!
6. 2 Milyar Dolarlık Sektör...
Demiryolunda Gözler Artık Özel Sektörde!
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu...
İki Ülkeyi Demiryolu ile Birbirine...
Önce Karayolu, Sonra Demiryolu...
Yüksel Proje, Cezayir’in Demiryoluna...
‘Demiryoluna Az Yatırım Bizim Ayıbımız’
Dünyanın 3. Büyük Demiryolu...
Demiryolu Kazığa Doymadı
Demiryolu Kent Dışına Çıkıyor
Demiryolu Çöktü, YHT'ye Otobüslerle...
Kemalpaşa OSB Demiryolu Tamamlanıyor
Kağıthane Demiryolu için Bir Proje Daha
Demiryolu Tüp Geçidinde Çalışmalara Hız Veriliyor
Osmaniye’nin Bahçe ile Gaziantep’in Nurdağı ilçelerini bağlayacak, her biri 10 bin 200 metrelik uzunluğuyla Türkiye’nin en uzun demiryolu çift tüp geçidi olacak projede çalışmalar, tünel kazma makinesinin devreye girmesiyle hızlandı.
Milliyet'in haberine göre, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) tarafından yaptırılan Adana-Gaziantep-Malatya konvansiyonel hattı Bahçe-Nurdağ Varyantı ve Demiryolu Tünel Geçişi Projesi tamamlandığında, mevcut demiryolu 17 kilometre kısalacak. Yüklenici firmanın şantiye şefi Hasan Çatlakkaya, her birinin uzunluğu 10 bin 400 metre ve 8 metre çapındaki tünellerden ilkinde 590, ikincisinde ise 560 metre ilerleme sağlandığını belirtti.
Şubat ayında faaliyete giren tünel kazma makinesinin çalışmaya başlamasıyla tünellerde ilerlemenin hızlanacağını ve toplam 20 bin 400 metre tünel kazılacağını belirten Çatlakkaya, “Tünel kazma makinesi 1. tünelde kazılan alanların tamamına sekment döşeme işini tamamlayarak kazma çalışmalarına başladı. Makinenin özelliği gereği, hem kazı yapıyor hem de kazılan yüzeye sekment betonlarını döşüyor. 560 metresi klasik yöntemle kazılan 2. tünelde ise 7,5 metre sekment döşeme işi tamamlandı. Tünel kazma makinesiyle günde ortalama 10 metre ilerleme sağlamayı planlıyoruz” diye konuştu. Çok zorlu bir güzergah Bahçe ile Nurdağı ilçeleri arasındaki bölgenin coğrafi ve jeolojik açıdan Türkiye’nin en zorlu kesimleri arasında yer aldığını aktaran Çatlakkaya, “Tünel tamamlandığında Çukurova ile Güneydoğu Anadolu bölgesini birbirine bağlayacak. Bölgeden demiryolu, karayolu, otoyol ve petrol boru hatları geçiyor. Yerleşim ve sanayi tesisleri iç içe bulunuyor. Doğu Anadolu fay zonu da buradan geçiyor. Bu şartları göz önüne alındığında güzergahın oldukça zorlu olduğunu görüyoruz” ifadesini kullandı. Toplam 193 milyon 253 bin liraya mal olması beklenen projenin 2018 yılının aralık ayında tamamlanması planlanıyor. 24 saat çalışmaların devam ettiği tünel inşaatındaş, 20’si teknik personel 200 işçi çalışıyor. |