Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

Demiryollarında 15 Günde 3 Çökme

Demiryollarında yaşanan çökmeleri değerlendiren Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası Başkanı Murat Oral’a göre drenaj hendeklerinin ve menfezlerin ihtiyacı karşılayacak yeterlikte olup olmadığını kontrol etmek şart.

yapi.com.tr
Demiryollarında 15 Günde 3 Çökme

Türkiye genelinde etkisini gösteren yağışlı havalar, farklı noktalarda yer alan demir yollarında hasarlara neden oldu. Hasar gören tren raylarında çökme yaşanması, seferlerin durdurulmasını beraberinde getirdi.

Gazete Duvar’dan Ogün Akkaya’nın haberine göre; Denizli ile Goncalı arasındaki tren rayları, Ankara- Kars güzergahında işleyen Doğu Ekspresi seferleri ve geçtiğimiz nisan ayında kullanıma açılan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının güzergahı yoğun yağışlar sonrasında zarar gören noktalar arasında yer aldı.

‘Demiryolları bu yağış miktarından bile etkileniyorsa yapımında bir hata var demektir’
Demiryollarında yaşanan arızaları değerlendiren Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Başkanı Murat Oral, yağışların ve olası afetlerin bildirilmesi için Meteoroloji ve Devlet Demiryolları arasında iletişim ağı kurulduğunu ancak bunun arızalara bakıldığında iyi çalışmadığını söyledi. Demiryollarının yağışlardan etkilenmemesi gerektiğinin altını çizen Oral şunları kaydetti:

“Çorlu tren kazasından sonra ‘küresel ısınma ve ani yağış boşalmaları var’, ‘Meteorolojik olaylarda artış yaşanıyor’ denildi. Meteoroloji yağışların demiryollarında bu kadar hasara neden olabileceğini tahmin etmiyor. Demiryolları bu yağış miktarından bile etkileniyorsa demiryollarının yapımında bir hata var demektir. Yol altyapısının standartlara uygun olup olmadığına bakmak, sel olabilecek yerlerde önlemlerin alınması gerekiyor. Örneğin drenaj hendeklerinin ve menfezlerin ihtiyacı karşılayacak yeterlikte olup olmadığını kontrol etmek şart.”

‘250 km hızla giden trende kaza yaşansaydı hayatta kalan olur muydu?’
Yaşanan yağış sonrası Ankara - Sivas Yüksek Hızlı Treni seferi öncesi kontrol amacıyla yola çıkan kılavuz makinanın raydan çıktığını hatırlatan Oral, olası bir Çorlu benzeri kazanın önlendiğini söyledi. “Yağışlara hazırlıklı olmak ve buna göre yol yapmak gerekiyor” diyen Oral şöyle konuştu:

“Ankara - Sivas seferini yapan hızlı trende kılavuz makine yoldan çıkıyor. Bu hızlı tren seti olsaydı ne olacaktı. 250 km hızla giden trende kaza yaşansaydı hayatta kalan olur muydu? Madem ki küresel ısınma var, siz de buna göre yol yapacaksınız. Demiryolları emniyet ve güvenlikten taviz vermemesi gereken bir kurum.”

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.

http://www.yapi.com.tr/haberler/demiryollarinda-15-gunde-3-cokme_198422.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!