Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi ev
sahipliğinde, 46 ülke, 94 sanat ve tasarım kurumunun katılmasıyla
gerçekleştirilen 5. Uluslararası Öğrenci Trienali, dün (9
Haziran Çarşamba) verilen kapanış resepsiyonu ve moda gösterisiyle son buldu.
Trienalin sonuçlarını değerlendiren Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar
Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nazan Erkmen, "Marmara Üniversitesi
Güzel Sanatlar Fakültesi Uluslararası Öğrenci Trienali, kurumumuz açısından
süreç boyunca iç dinamiklerimizi geliştirmemize katkıda bulunmasının yanısıra
ulusal ve uluslararası düzeyde diğer eğitim kurumlarıyla kurumsal ilişki ve
iletişimin gelişmesini sağladı" dedi.
Trienalin, dünyada
yaratıcılık eğitimi veren farklı kurumların deneyimlerini bir arada görebilmek,
sorgulamak, tartışmak, paylaşmak ve bunlardan yeni çıkarımlara ulaşmak için
aktif bir ortam oluşmasını sağladığını ifade eden Erkmen, katılımcıların her
organizasyonda daha da artmasının kendilerine organizasyon, sergi mekanı
düzenleme gibi teknik pek çok konuda öğrencilerle birlikte uygulama yapma,
tecrübe kazanma şansını verdiğini söyledi. Okul öğrenci ve öğretim
görevlilerinin kendi dışındaki kurumlarla organik bağlar kurarak, dış dünyayla
düzenli ve yakın bir ilişki içine girdiklerine vurgulayan Erkmen, şöyle devam
etti:
"Trienal kapsamında düzenlenen sempozyumlar, teorik ve akademik olarak
dünyadaki farklı eğilim ve gelişmeleri, okulun çatısı altında tartışmaya açtı.
Düşünsel alanda yeni söylemler üretmemizi sağladı. Böylece kültürün her
alanında çağımızın bir gerçeği olan küreselleşme kurumumuz için yaşamsal bir
sürecin parçası haline geldi. Bu bize fikirlerimizi ve çalışma alanlarımızı
güncel olanla doğrudan ilişkilendirmek, böylece kısır döngülerden kaçınma
olanağı sundu. Kendimizden farklı olanlarla yüzleşmek, bizleri zenginleştirmenin
ötesinde kendimizi de yeniden tanımlamamıza katkıda bulundu".
Erkmen, kendileri adına büyük bir kazanım olarak nitelendirdiği Valide-i
Atık Külliyesi sayesinde genç sanatçıların ürettiği çağı temsil eden estetikle
geçmişi temsil eden estetiği buluşturma şansı yakaladıklarına da değinerek,
"Geçmiş, kent, kamusal alan sanat ilişkisi eğitim sürecinde kendine yer buldu"
dedi. Sergi mekânlarını genç sanatın enerjisine uygun bir düzende hazırlayarak
izleyicilerin ülke ve kurum odaklı değil sanat eseri odaklı bakmalarını
sağladıklarını söyleyen Erkmen, şunları söyledi:
"Fakültenin
her katındaki sergi alanlarımızı düzenlerken görsellik açısından olduğu kadar
sergilenen işlerin mekânla ilişkisini düşünerek bir planlamak yapmaya çalıştık.
Genç sanatçıların mekân ve sergileme konusunda isteklerini genel sergi düzenini
göz önünde bulundurarak değerlendirdik. Sergiler Fakülte, Caddebostan
Kültür Merkezi ve Üsküdar Valide-i Atik Külliyesi olmak üzere üç ayrı mekânda
sergilendi. Tam 500 Türk ve uluslararası öğrencinin eserlerinin sergi
planlamalarını ve mantığını ünlü sanatçı öğretim üyesi Yrd. Doç. Devabil Kara
tasarladı ve sergi kurum öğretim elemanları ile gerçekleştirdi. Yine Devabil
Kara'nın tasarımı olan, kurumun öğrencileri tarafından gerçekleştirilen, dinamik
yapımız kurumun dış cephesine çok renkli duvar resimleri ile yansıtıldı.
Sanatla doğrudan ilgisi olsun ya da olmasın bu dinamik göstergelerin yaratacağı
sinerji ile daha çok insana ulaşmayı hedefledik ve hedefimize vardık.
Konuklarımız bizleri alkışlayarak kurumumuzdan ayrılıyorlar".
|