Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

D-Marin, Ege’de Güçlendi, Sıra İstanbul ve Hırvatistan’a Geldi

Karadeniz ve Akdeniz’den gelen yatların Akdeniz çanağında yılda 20 bin adetlik bir trafik oluşturduğunu belirten Doğuş Grubu’na bağlı D-Marin Marinalar Koordinatörü Ali Erkan Bezirgan, “Bu kapasite ülkemizde büyük bir ihtiyaç olduğunu gösteriyor. Biz de Turgutreis ve Didim’deki marinaların ardından Dalaman için de bakanlıklarla görüşmelerimiz

Hürriyet Gazetesi
D-Marin, Ege’de Güçlendi, Sıra İstanbul ve Hırvatistan’a Geldi

Karadeniz ve Akdeniz’den gelen yatların Akdeniz çanağında yılda 20 bin adetlik bir trafik oluşturduğunu belirten Doğuş Grubu’na bağlı D-Marin Marinalar Koordinatörü Ali Erkan Bezirgan, “Bu kapasite ülkemizde büyük bir ihtiyaç olduğunu gösteriyor. Biz de Turgutreis ve Didim’deki marinaların ardından Dalaman için de bakanlıklarla görüşmelerimiz devam ediyor. Burada 100 milyon dolarlık yeni bir yatırım yapmayı planlıyoruz” diye konuştu.

Türkiye’nin denizcilik sektöründeki en büyük rakibi olan Hırvatistan ile yakından ilgilendiklerini anlatan Bezirgan, “Bu ülkede iki ortakla birlikte yürüttüğümüz marina işinin yanı sıra, ikinci bir marina daha yapabiliriz” dedi. Marinaların kısa vadede prestij amaçlı yatırımlar olarak görülebileceğini belirten Ali Erkan Bezirgan, “Ancak marinaların getirisine uzun vadeli bakmak gerekiyor. Turgutreis’teki marinamızın geçen yılki cirosu 5 milyon Euro civarındaydı. Didim de 6 aylık dönemde 1.1 milyon Euro ciroya ulaştı. Didim’de fiyatlarımızı Turgutreis’e göre yüzde 15-18 oranında düşük tutarak yatçıları buraya çekmeye çalışıyoruz” diye konuştu.

İstanbul’da olmak isteriz

Bezirgan, İstanbul’daki marinaların da ihaleye çıkması durumunda Doğuş Grubu’nun yakından ilgileneceğini vurgulayarak, “Bakanlıkların ihaleye açacağı yap işlet devret modeli marinalarla ilgileniriz. Kalamış ve Ataköy’deki marinaların da sözleşmeleri bitip, ihaleye çıktığı zaman buralarda olmak isteriz” açıklamasını yaptı. Denizcilik sektöründeki hızlı artışla Doğuş Grubu’nun yatırımlara hız verdiğini belirten Erkan şöyle konuştu, “Denizcilik 21’inci yüzyılın en çok tercih edilen sektörlerinden biri oldu. Türkiye’deki trendde de artış olduğu için biz de yatırım yaptık.”

Türkler krizde yat aldı

Kriz döneminde tekne üreticilerinin fiyat kırmasıyla birlikte Türk tüketicisinin de tekne alımına yöneldiğini belirten Bezirgan, “Marinalardaki Türk bayraklı tekne sayısı ciddi bir biçimde artış gösterdi. Eskiden Türk bayraklı yatların oranı yüzde 40 iken şimdi yüzde 60’a çıktı” diye konuştu.

Yat sahipleri kendini özel hissetmek istiyor

D-Marin’le birlikte sektörüdeki kalite çıtasını yükselttiklerini anlatan Bezirgan, “Marinalar artık birer park yeri değil. İstihdam yarattığı gibi dışardan gelen insanları da ağırlıyor. Marinaları birer entegre tesis olarak görmeliyiz” dedi. Bezirgan sözlerini şöyle sürdürdü: “Yurtdışından gelen yat sahibi buraya teknesini bağladığında kendisini özel hissetmek istiyor. En ufak detayı bile atlamıyoruz. Çünkü burda gördüğü hizmetten memnun kalırsa diğer yat sahipleriyle de bunu paylaşıyor.”

ETİKETLER: firma proje
http://www.yapi.com.tr/haberler/d-marin-egede-guclendi-sira-istanbul-ve-hirvatistana-geldi_78667.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!