Hollanda merkezli Corio, Bursa Anatolium Alışveriş
Merkezi’nin tamamını almak için Maya Grubu ile
stratejik işbirliği anlaşması yaptı. Corio’nun Anatolium Alışveriş Merkezi’ni
176 milyon avroya aldığı belirtildi. Net 84 bin metrekare
kiralanabilir alana sahip Anatolium Alışveriş Merkezi’nde ilk olarak, 2008
yılının Kasım ayında, IKEA, 24 bin metrekarelik bir mağaza açtı. IKEA’yı,
Carrefour ve Leroy Merlin, 31 Mart’ta açtıkları mağazalarla izlediler.
Geriye kalan 34 bin metrekarelik alansa, sonbaharda açılacak. Açılışta yüzde
90’lık doluluk oranına sahip olacak Anatolium AVM’de, kira sözleşmeleri avro
bazlı yapılıyor. Büyüklüğü, konsepti, sıcak tasarımı ve güçlü ana kiracı
karmasıyla, geniş bir alana hâkim, bölgesel bir alışveriş merkezi olacak olan
Anatolium AVM’ye, 15 dakika erişim uzaklığında 1.8 milyon, 45 dakika erişim
uzaklığında ise 2.3 milyon kişi yaşıyor.
Corio Türkiye’nin CEO’su Koray Özgül, “Anatolium AVM, çok
güçlü lokomotif kiracıları, orijinal ve sıcak konsepti ve geniş bir bölgeden
mıknatıs gibi müşteri çekebilecek büyüklüğü ile yalnız Bursa’da değil, Marmara
Bölgesi’nde de önemli bir oyuncu olacak. Hem Bursa’nın güçlü sanayi yapısı hem
de AVM’nin dikkatle tasarlanan özgün özellikleri, Corio’nun Türkiye’deki
stratejisine uyuyor” dedi.
Buluşma merkezi olacak
Anatolium’un, bölgenin buluşma mekânı olacağını belirten Özgül şöyle devam
etti: “2011’de AVM’nin 335 milyon TL satış hacmi ve 60 milyon TL katma değer
vergisi yaratarak, Bursa ekonomisine daha birinci yıldan doğrudan fayda
sağlayacağı tahmin ediliyor. Anatolium, önümüzdeki 5 yılda yaratacağı 15 bin
yeni iş imkânıyla, şehirdeki işsiz sayısında yüzde 3.4 azalma sağlayarak,
Bursa’nın toplumsal refahına olumlu katkı yapacak. Bursa-Yalova aksında
gerçekleşecek ticari değişimlere öncülük edecek.”
|