Sabancı Holding bünyesinde faaliyet gösteren
Çimsa, satış gelirlerini yüzde 0,7 oranında artırarak 614.9
milyon liraya çıkardığı 2009 yılında net kârını ise yüzde 41,3 artırarak 108
milyon 132 bin liraya çıkardı. Çimsa tarafından dün yapılan açıklamada, şirketin
küresel ekonomik krizin tüm endüstrilerde etkisini gösterdiği
2009 yılında, ihracat ve hazır beton
gelirlerini artırdığına dikkat çekildi.
Açıklamada, Çimsa'nın ihracat gelirlerini 2008'e göre yüzde 9 artırdığı
vurgulanarak, şirketin hazır beton satışlarının ise yüzde 12 oranında yükseldiği
bildirildi. 2009'un sadece Türkiye için değil, küresel ekonominin tamamı için en
zor yıl olduğuna dikkat çeken Çimsa Genel Müdürü Mehmet
Hacıkamiloğlu, "Çimsa olarak, kriz ortamına girerken hazırladığımız
nakit odaklı çok senaryolu gelecek planları sayesinde tıpkı 2001 krizinde olduğu
gibi, 2009 krizini de güçlü bir performansla aştık" değerlendirmesinde
bulundu. Borcunu yüzde 50
azalltı
Bir yandan ihracat ve hazır beton performansını daha da güçlendirerek, aynı
zamanda tüm süreçlerini gözden geçirerek krizde dirençlerini artırdıklarını
ifade eden Hacıkamiloğlu, "Sene başında yaklaşık 134 milyon dolar kredi borcumuz
bulunmaktaydı. 2009'da, maliyetlerimizi ve işletme sermayemizi iyi yöneterek,
borcumuzu yüzde 50 azalttık" ifadesini kullandı.
Hacıkamiloğlu, Çimsa'nın 2010 yılı başında, İtalya'nın Trieste limanında 400
bin ton beyaz ve gri çimento terminali bulunan Medcon şirketinin yüzde 60
hissesini satın alarak, Kuzey İtalya, Adriyatik ve Orta Avrupa'da rekabet gücünü
önemli ölçüde artırdığını hatırlatarak, şirketin yeni yatırımlar ile büyüyerek
bölgesel güç olma hedefleri doğrultusunda yürüdüğünü kaydetti. Öte yandan Çimsa,
2009 yılı kârından ortaklarına 81.8 milyon lira temettü (kar payı) ödemeye karar
verdi. Şirket hisse başı brüt 0.6060 TL, net 0.5151 TL nakit kar payını 15
Nisan'dan itibaren dağıtmayı 7 Nisan'da yapılacak genel kurula teklif edecek.
|