Çimento, Cam, Seramik ve Toprak...
TÇMB, Geleceğe "Türk Çimento"...
Normale Dönüş Çimento Satışlarını...
“Beton Kullanımıyla Yangın...
ÇEİS’ten Basın Açıklaması
TÇMB’den Çimento Maliyeti Açıklaması
"Haziran Ayında Çimento Üretimi...
“Konut Alırken Yapı Malzemesi...
ÇEİS’te “Dijital Eğitim” Dönemi
Çimento Sektöründe İç Satışlar...
Çimento Sektörü İhracattaki...
Çimento Sanayisi, Atıkları...
“Çimento Sektörü Yeni Fırsatlara...
TÇMB Başkanı Saka: “En Değerli...
TÇMB Sektör Kasım Ayı Verilerini...
TÇMB Antalya’da Beton Yol...
Çimento Satışlarında Yılın İlk Düşüşü Yaşandı
Çimento sektöründe 2020 yılı Ocak-Nisan döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre üretimde yüzde 5,6’lık artış gerçekleşirken; iç satışlarda yüzde 2,5’lik düşüş kaydedildi.
Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB), Türk çimento sektörünün 2020 yılının 6 aylık ihracatı ile 2020 Ocak-Nisan üretim ve satış rakamlarını açıkladı. 2020 yılı Ocak-Nisan döneminde çimento üretiminde, Türk çimento sektörünün üretimi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,6 artarak; 17,4 milyon tona çıktı. Aynı dönemde iç satışlar ise bir önceki yıla göre yüzde 2,5’lik düşüşle 12,7 milyon ton olarak gerçekleşti. 2020 yılının ilk 6 ayında sektörün toplam ihracat miktarı yüzde 39 oranında artarak 15,8 milyon ton olarak gerçekleşti. İhracat geliri ise yüzde 23 artışla 546 milyon dolar oldu. Yine bu dönemde çimento ihracatı yüzde 42,6 artarak 7,6 milyon tona, klinker ihracatı ise yüzde 36,4 artarak 8,2 milyon tona yükseldi. 2020 yılı Ocak-Haziran döneminde, çimento ve klinker ihracatının en çok arttığı ülke Ukrayna oldu. Türkiye’nin ihracat yaptığı büyük üç Pazar ise ABD, Gana ve İsrail oldu. TÇMB Başkanı Dr. Tamer Saka, sektörün ilk 6 ayındaki ihracat ve 4 aylık iç pazar satış rakamlarını şöyle değerlendirdi: “Ocak verileri doğrultusunda ilk çeyrekte iyi bir ivme kazanan çimento sektörü iç pazarda tekrar daralma yaşadı. Dünyada yaşanan COVID-19 pandemisi sebebiyle önümüzdeki dönemde satışların daha da azalma ihtimali söz konusu. Yılın ilk yarısında ihracattaki artış sektörümüz adına umut veriyor. Ancak ihracattaki artışla birlikte iç satışlardaki mevcut durumu korumak adına ekonomik önlemler sektör için önem arz ediyor.” |