İzmir-İstanbul Otoyolu'nun her iki uç noktadan eş zamanlı başlayacağı
açıklamasından sonra, İzmir trafiğini büyük ölçüde rahatlatan 51 kilometrelik
çevreyolunun da Menemen'e kadar uzatılması kararlaştırıldı. Önce yolu, mevcut
müteahhit Kutlutaş firması ile projenin son noktası olarak görülen Sasalı
Kavşağı'ndan 2 kilometre uzaklıktaki Harmandalı Kavşağı'na kadar uzatarak
İzmir-Çanakkale Karayolu'na bağlama kararı alan Ulaştırma Bakanlığı, şimdi de
bağlantıyı Menemen'e kadar götürecek. Çevreyolu, Koyundere Kavşağı'na
bağlanacak.
Yeni bölüm
Ulaştırma Bakanlığı konuyla ilgili olarak Karayolları İkinci Bölge
Müdürlüğü'ne ihale yetkisi verdi. Karayolları İkinci Bölge Müdürü Erol Altun,
Harmandalı Kavşağı ile Koyundere Kavşağı arasında kalan 9 kilometrelik kısmın
ihalesini, bu yılın sonuna kadar gerçekleştireceklerini söyledi. Mevcut
İzmir-Çanakkale karayoluna paralel olarak Seyrek tarafından geçecek yeni
bölümün, 20-25 milyon dolara mal olması bekleniyor.
İzin çıktı
Kamulaştırmasının 4 milyon lira tutacağı tahmin edilen yolun, ihale
edildikten sonra 2 yıl içinde bitirilmesi hedefleniyor. Çevreyolunu ilk etapta
Harmandalı Kavşağı'na kadar götürmek üzere Ankara'nın onayını alan Karayolları
İkinci Bölge Müdürlüğü, geçtiğimiz aylarda da yolu 2 yıl içinde Menemen'in
girişindeki Koyundere Kavşağı'na kadar götürmek üzere izin istedi. Ulaştırma
Bakanlığı, bir kaç gün önce Harmandalı Kavşağı ile Koyundere Kavşağı arasında
kalan 9 kilometrelik kısım için Karayolları İkinci Bölge Müdürlüğü'ne ihale
yapma izni verdi. Böylelikle bugüne kadar Başbakan Recep Tayyip Erdoğan başta
olmak üzere pek çok bakan tarafından Aliağa, Foça, Bergama gibi noktalara
uzatılacağı söylenen yolla ilgili ilk etap resmiyet kazanmış oldu. Proje
bitirildiğinde İzmir ile Menemen arasındaki ulaşım otoyol standardında
sağlanacak.
Karayolları İkinci Bölge Müdürü Erol Altun, Harmandalı Kavşağı ile Koyundere
Kavşağı arasında kalan bölümün ihalesini yıl sonuna kadar gerçekleştireceklerini
söyledi. İnşaatı ise, hazırlık sürecinin ardından 2010 Mart ya da Nisan ayında
başlatmayı planladıklarını belirten Altun, yolu ihalenin ardından 2 yıl içinde
bitirmeyi hedeflediklerini ifade etti. 9 kilometrelik kısmın 20-25 milyon dolara
mal olacağını belirten Altun, yolun kamulaştırma işlemlerini ise, ihalesiyle
aynı anda gerçekleşeceğini söyledi.
Seyrek yönünde
İzmir-Çanakkale Karayolu'na paralel olarak yapılacak yeni bölüm, Koyundere
Kavşağı'na kadar deniz tarafında kalan Seyrek yönünden geçecek. Yol,
bitirildiğinde Koyundere Kavşağı'ndan Menemen'in girişinde İzmir-Çanakkale
Karayolu'na bağlanacak. 9 kilometrelik bölüm, özellikle ağır vasıtaların yoğun
olarak kullandığı İzmir-Çanakkale Karayolu'na nefes aldıracak. Çevreyolunu
Koyundere Kavşağı'nın ardından Aliağa'ya kadar uzatmayı öngören proje ile ilgili
hazırlık başlattıklarını belirten Altun, şunları söyledi:
"Çevreyolunun Menemen'den sonrasını da projelendiriyoruz. Karayolları olarak
çevreyolunu önce Aliağa'ya, ardından da Çandarlı'ya kadar uzatmak istiyoruz.
İzmir'in gelişimi ve artan nüfusu gözönünde bulundurulduğunda çevreyolunun
trafiğe önemli bir rahatlama getirdiği görülüyor. Ancak, yolun Aliağa'ya kadar
ulaşım rahatlığı sağlaması gerekiyor."
|