Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, çevreci havaalanları için
kolları sıvadı. Yeşil havaalanlarına hizmet tarifelerinde indirimlerle teşvikler
sağlanacak.
Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı Sivil Havacılık Genel
Müdürlüğü, çevreye duyarlı "Yeşil Havaalanı Projesi"
başlatıyor. Proje ile havaalanlarının bulundukları bölgede yaşayan canlılara
olumsuz etki yaratmaması, bölgesel ve küresel kirliliğe yol açmasının
engellenmesi, gürültü, hava ve su kirliliğinin engellenmesi sağlanacak. Gerekli
kriterleri sağlayan havaalanlarına "Yeşil Havaalanı" unvanı
verilecek ve bu çerçevede hizmet tarifelerinde indirimler ile teşvik
sağlanacak.
Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru, projeyle çevreye
verilen rahatsızlıkların en aza indirileceğini belirtti. Arıduru, hava yolu
şirketlerine yönelik denetimleri de artırdıklarını ve cezaların toplamının 8
milyon TL'ye ulaştığını söyledi.
Sektör yüzde 4-6 büyüdü
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün son dönemdeki faaliyetlerine yönelik
olarak bir grup gazeteci ile sohbet toplantısı düzenleyen Arıduru, yeşil
havaalanı projesi ile çevre dostu havalimanları yaratılacağını anlattı. Arıduru,
her ilçeye bir heliport projesinde ise günde 3-4 ruhsat vermeye başladıklarını
ve heliport sahibi ilçe sayısının 100'ü aştığını ifade etti.
Sivil havacılık sektörünün krizden en az etkilenen sektörlerden olduğunu dile
getiren Arıduru, Avrupa'da sektör yüzde 12 oranında küçülürken Türkiye'de ise
yüzde 4-6 oranında artış gösterdiğine dikkat çekti.
Türkiye, İran, Pakistan, Bangladeş, Malezya, Endonezya, Mısır ve Nijerya'yı
kapsayan D-8 ülkeleri ile işbirliğine de gidildiğini kaydeden Arıduru, özellikle
Kuzey Afrika bölgesindeki işbirliği imkânlarının 10 milyar dolarlık pazar
yaratabileceğini kaydetti. Arıduru, Türkiye'de 60 tane özel iş jeti bulunduğunu
belirterek mevcut kriz ortamında sektöre 6 adet yeni iş jeti dahil olduğunu
söyledi. Arıduru, 2009'un ilk 5 ayında iç hat yolcu sayısında yüzde 10, toplam
yolcu sayısında ise yüzde 4 artış yaşandığını belirtti. Arıduru ayrıca, hava
yolu işletmeleri bünyesinde bulunan uçak sayısının 2002-2008 yılları arasında
yüzde 78 arttığı bilgisini verdi.
Denetimler sıkılaştırıldı
Soruları da cevaplandıran Arıduru, hava yolu şirketlerine 2006 yılı öncesinde
"hiç yok" denecek kadar ceza kesildiğini, ancak bu tarihten sonra kesilen
cezaların bugün itibariyle 8 milyon TL'ye ulaştığını açıkladı. Bu konuda asla
taviz vermeyeceklerini ve denetimlere önem verdiklerini kaydeden Arıduru, "Biz
ne para cezası kesmek ne de başka cezalar vermek istiyoruz. Polis gibi olmak
istemiyoruz ama hata gördüğümüzde kesmeye de devam edeceğiz" dedi. Arıduru,
uçuşlarını engelledikleri hava yollarının da olduğunu belirterek, uçuşu riske
eden hava yoluna izin vermeyeceklerini yineledi.
Airbus tipi uçakların ardı ardına yaptığı kazalardan sonra Türkiye'deki
uçakların da denetlenip denetlenmeyeceği ile ilgili olarak Arıduru, "Bize gelen
bir şey yok" dedi. Bu konularda genel olarak servis bültenleri yapıldığını ve
nasıl bakım yapılacağının anlatıldığını belirten Arıduru, Türkiye'de Boeing ve
Airbus uçak sayısının hemen hemen birbiri ile aynı olduğunu kaydetti. Arıduru,
kazaların tek bir hata sonucu gerçekleşmediğine de dikkat
çekti.
|