Seramik Sektörü Bu Yıl da...
Seramik Sektörü Valensiya’da Buluştu
Seramikte Kalite Kongresi;...
14. İspanyol Seramik Ödülleri'nin...
İspanyol Seramik Ödülleri...
Valensiya Gelenek ve Teknolojiden...
“Seramik, Karodan Fazlasıdır”
Seramikte Duraklamaya Giren...
Cevisama, 2015'te de Türk Firmalarının Tercihi Oldu
Seramik sektörünün nabzını tutan uluslararası etkinlikler arasında yer alan Cevisama, bu yıl da dünyanın dört bir yanından firmaları bir araya getirdi. Fuarın yabancı katılımcıları arasında yer alan Türk firmalarına ilgi yoğundu.
İspanya’nın Valensiya kentinde 33.’sü düzenlenen uluslararası seramik fuarı Cevisama, 9-13 Şubat tarihleri Feria Valencia fuar merkezinde gerçekleştirildi. Fuar, Türkiye’nin de yer aldığı 38 ülkeden 682 firmanın (486 İspanyol, 196 yabancı firma) ürünlerini, 100.000 m2’lik sergi alanında sektör profesyonelleri ile buluşturdu. Fuarda teşhir edilen ürünler arasında; karo seramik, doğaltaş, banyo ekipmanları, hammaddeler, sır ve boyalar, sergileme sistemleri ve bağlayıcı elemanlar, zemin ve duvar kaplama malzemeleri, araç ve ekipmanlar bulunuyor. Katılımcı ülkeler: 2015 trendleri ve yenilikler Cevisama'da tanıtıldı Cevisama’da potansiyellerini dünyaya sunma imkanı bulan İspanyol karo seramik, banyo, doğaltaş firmaları en yenilikçi ve özel tasarımlarını bu uluslararası zirvede piyasaya tanıtmış oluyor. Geçtiğimiz yıla oranla her bir alt sektörden daha fazla sayıda firmanın katılım gösterdiği Cevisama 2015’te ayrıca, 200 yeni ürünün lansmanı yapıldı. Bu yeni ürünler arasında, günümüz mimarlık ve iç mekan trendlerini yansıtan zemin ve duvar kaplamaları özellikle öne çıkıyor. Seramik boyutundaki format çeşitliliği, rüstik tarzın yükselişi, doğal ve el yapımı görünümlü seramiklerin geri dönüşü, pürist stilde nötr renkli, taş görünümlü, yaşlanmış ve aşınmış dokulardan hareketle tasarlanmış sıcak iç mekanlar, altıgenin ağırlıkta olduğu geometrik şekiller ve farklı hacimler yaratmayı sağlayan çeşitli kalınlıkta ürünler, 2015 katılımcılarının fuara getirdiği yeniliklerden sadece birkaçı...
Fuar bu yıl da geçtiğimiz yıl olduğu gibi 75.000 profesyonel ziyaretçiye ulaştı. 2014’te yabancı satın almacı sayısı ise 12.800’ü bulmuştu. Organizatörler, farklı ticaret birlikleri tarafından öncelikli hedef olarak belirlenen pazarlardan uzmanları ve satınalmacıları “Cevisama Business Club” (Cevisama Ticaret Kulübü) programı çerçevesinde, fuara davet ettiler. Bu yıl özellikle Fransa, Almanya ve Birleşik Krallık gibi geleneksel Avrupa pazarları ile Doğu Bloğu ülkeleri, Rusya ve Güney yarıküreye yönelik bir strateji geliştirildi. Cevisama’nın, geçtiğimiz yıl sağlanan başarıdan hareketle bu yıl da mobilya fuarı Feria Habitat ve iç mekan projeleri için inovatif çözümler sunan Maderalia Seleccion ile aynı tarihte Feria Valencia fuar merkezine konuk olmasına karar verildi. Bu üç fuara eşlik eden paralel etkinlikler, “See you in Valencia” (Valensiya’da görüşmek üzere) inisiyatifi ile kentin tamamını mimarlık, iç mekan ve tasarım anlamında ortak bir etkinlik alanına dönüştürüyor. Feria Habitat
Cevisama’nın geleneksel etkinliklerinden biri olan “Trans-hitos” sergileri ise bu yıl “Sinergias” (Sinerjiler) başlığı altında toplanmıştı. Seramiğin farklı kullanım olanaklarını araştıran projelerin yer aldığı Trans-hitos sergi alanında, Cevisama Lab tarafından yürütülen seramik ve banyo tasarım yarışmaları ve Alfa de Oro Awards’a başvuran projeler yer aldı. Cevisama Lab
İspanyol Karo Seramik Üreticileri Derneği ASCER tarafından 13.'sü düzenlenen Tile of Spain Awards (İspanyol Seramik Ödülleri) de Cevisama 2015 kapsamında sahiplerini buldu.
Mimarlık kategorisinde birinciliği, özgün seramik karo cephesi ile Lizbon'da ev projesi elde ederken; İç Mekân kategorisinde Betxí Kalesi Manastırı restorasyon projesi; Diploma Projesi kategorisinde ise Madrid Mimarlık Okulu ETSAM'dan María González Aranguren'in "Alfama 2.0" adlı projesi birinciliğe değer görüldü. Yarışma ile ilgili ayrıntılı haberimize buradan ulaşabilirsiniz. Türk firmaları Cevisama'da dünya pazarı ile buluştu Türkiye'den fuara katılan firmalar arasında; Akgün Seramik, B&S Investment, Bora Çelik, Demireks, Eczacıbaşı ESAN, Esvit, Mosaico Solo ve TESAY BU Profil Sistemleri yer aldı. Akgün Seramik'in ürünleri 50 ülkede alıcı buluyor Akgün Group Dış Ticaret Müdürü Özgür Küçüksolak, Balkanlar, Rusya, İngiltere, Almanya, Arap Yarımadası ve Amerika başta olmak üzere, 50'ye yakın ülkeye ihracat yaptıklarını belirtiyor. Amerika Atlanta'da da bir ofisi bulunan Akgün Seramik, ABD ve Kanada pazarında önemli bir yere sahip. Firmanın ürünleri %65 oranında iç piyasada alıcı bulurken, %35'i ihraç ediliyor. Demireks ihracatta %60'a ulaştı Yurtdışına 2004 yılında İskandinavya ile açılan Demireks, uluslararası fuarlar arasında Cevisama'yı tercih ediyor. Bien Seramik'in Avrupa distribütörü olan firma; Hollanda, Belçika, İngiltere, Fransa ve Almanya'nın yanı sıra Avustralya ve Kuveyt'e de ürün sağlıyor. Ev kullanımı dahil proje ürünlere ilgi olduğunu belirten Demireks Yönetici Ortağı Gökmen Kösele, üst ürünlerde ebatların büyüdüğüne dikkat çekti. Avrupa'nın daha konservatif olduğunu söyleyen Kösele, Demireks'inBrezilya'dan Japonya'ya ve İsveç'e kadar geniş bir coğrafyaya satış yaptığını belirterek, ürünlerin %60'ını ihraç eden 41 milyon cirolu firmanın Vietnam'da da bir fabrikası olduğunu ekledi. Mosaico Solo moda ürünleri ile dünya pazarında Intervo Dış Ticaret firması altında faaliyet gösteren Mosaico Solo; İngiltere, Almanya, İspanya, Fransa, Romanya, Kanada ve ABD'ye ihracat yapıyor. Firma, Bucak ve Burdur'daki fabrikalarında farklı ebatlarda doğal taş, traverten ve mozaik üretiyor. Intervo Yönetici Ortağı Harun Öztürk, Cevisama ziyaretimiz esnasında, bu sene parlak ürünlerin revaçta olduğunu belirtti. TESAY BU Profil Sistemleri TESAY BU Profil Sistemleri; Cersaie (İtalya), Brezilya, Dubai Big 5, Sudan, Tanzanya seramik fuarlarının ardından, 2015 yılında ilk kez Cevisama'ya katılmış. Firma yetkilisi Vefa Şahin, İspanya'da seramik hammaddesinin daha kaliteli ve uygun fiyatlı olması nedeniyle ziyaretçilerin Cevisama'yı tercih ettiğini belirtti. 1999 yılında kurulan TESAY, %40 oranında iç pazara üretim yaparken, piyasadaki profil ihtiyacının %80'ini karşılıyor. İstanbul'daki bölgeleri her gün dolaşan tanıtım ve teslimat araçları olduğunu söyleyen Şahin, İkitelli'deki fabrikalarında PVC, alüminyum, sac, galvaniz, paslanmaz çeliği işlediklerini ve yakın dönemde yeni bir fabrikayı daha hizmete açacaklarını ekledi. TESAY'ın bu fuarla ulaşmak istediği coğrafya ise, Arap yarımadası, Orta Doğu, Orta Afrika ve Güney Amerika. |