Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Çayyolu Metrodan Umudunu Kesti!

Gökçek'in yaklaşımı, yıllardır ulaşım güçlükleriyle boğuşan ve metronun bitmesini bekleyen Çayyolu'nun, sorunu daha uzunca bir süre yaşamaya devam edeceği yorumlarına yol açtı.

Cumhuriyet ANKARA
Çayyolu Metrodan Umudunu Kesti!

nakent Belediye Başkanı Melih Gökçek, 5 güzergahta devam eden metro inşaatlarında önceliği Sincan hattına vereceklerini açıkladı. Gerekli kaynak sağlandığı takdirde ilk olarak Batıkent - Sincan Metrosu'nu tamamlayacak olan Gökçek'in, iki metro inşaatının devam ettiği Çayyolu'nu "adeta unutması" dikkat çekti. Çayyolu sakinleri ise yıllardır en büyük sıkıntılarının başında ulaşımın gelmesinden yakınırken, hem metro tamamlanmadan sorunun çözülmeyeceğine hem de Gökçek'in oy almadığı yere yatırım yapmadığına inanıyor.

Anakent Belediye Başkanı Melih Gökçek, bir hafta içinde iki kez metro hatlarında önceliğin Sincan'a verileceğini açıkladı. Gökçek, büyük projelerin merkezi hükümetler tarafından yapıldığını, İstanbul'da da metronun devlet olanaklarıyla gerçekleştirildiğini söyledi. Gökçek'in yaklaşımı, yıllardır ulaşım güçlükleriyle boğuşan ve metronun bitmesini bekleyen Çayyolu'nun, sorunu daha uzunca bir süre yaşamaya devam edeceği yorumlarına yol açtı.

Çalışmalarına başlanan ilk hat Sincan'dı ancak yaşanan trafik sorunu Çayyolu'nda da inşatın bir an önce tamamlanmasını gerekli kılıyor. Çayyolu Platformu Başkanı Engin Uç da Çayyolu Metrosu'nun inşaat kısmının yüzde 97'sinin tamamlandığını, kalan yüzde 3'lük kısmın da bitirilemeyecek bir iş olmadığını söyledi. Yapılması gerekenin bir an önce elektromekanik ihalesine çıkılması olduğuna dikkat çeken Uç, "Bizim yaptığımız araştırmalara göre ihale tamamlandıktan sonra dahi bizim metroyu kullanmamız 3 yılı bulacak. Yani uzun yıllar sonra metroyu kullanabileceğiz gibi görünüyor" dedi.

Çayyolu Platformu Başkanı Uç, semt sakinlerinin ulaşımda yaşadığı sorunlara da değinerek, Çayyolu son durakta minibüslerin tamamen dolduğunu, Ümitköy'den kimsenin binemediğini anlattı. Otobüslerin de en fazla 3 durakta dolduğunu, sonra yolcu alamadan "pas geçtiği" ni ifade eden Engin Uç, "Metromuz hizmete girmeden Çayyolu'nun ulaşım sorunu çözülemez" dedi. Uç, nüfus itibariyle belediyeye en fazla gelir getiren semtlerin başında Çayyolu'nun geldiğine dikkat çekerken, "Buna karşın ne Yenimahalle Belediyesi'nin ne de Anakent Belediyesi'nin bölgemize getirdiği bir hizmet yok. Belediye Meclisi'nden arkadaşlarla konuştuk, 2007 yılı için Çayyolu'na getirilecek hiçbir hizmet gündemde yer almıyor" vurgusunu yaptı.

5 hat tamamlanmayı bekliyor
Anakent Belediyesi'nin ilkini Sincan'dan başlattığı metro inşaatlarında, kısa aralıklarla toplam 5 hatta metro yapımına girişildi. Birinde yol alınamadan diğerine başlanan hatlar sonucunda, hiçbir güzergah bitirilemezken, başkentin pek çok noktasında yerleşik şantiye alanları ortaya çıktı. Gökçek yönetimindeki Anakent Belediyesi, ilk metro hattının inşasına 19 Şubat 2001'de Batıkent - Sincan arasında başladı. Daha sonra ise sırasıyla; "AŞTİ - Çayyolu Metrosu'na 27 Ağustos 2002'de, Kızılay - Söğütözü hattına 8 Nisan 2003'te, Ulus - Keçiören Metrosu'na 15 Temmuz 2003'te, Kızılay - Çayyolu 2 güzergahına da 8 Mart 2005'te" başlandı. Metroların tamamlanarak hizmete girmesi için bir milyar 100 milyon dolara ihtiyacı olduğunu, bunu da doğalgazı özelleştirerek sağlayacağını açıklayan Melih Gökçek, belediyenin öz kaynaklarıyla Sincan Metrosu'nu bitirmek istediğini de söyledi. Ancak diğer hatlara ilişkin herhangi bir açıklaması olmadı.

http://www.yapi.com.tr/haberler/cayyolu-metrodan-umudunu-kesti_51447.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!