Çatalca-Silivri Hattına Yeni Köprü ve Havaalanı Dopingi
Bölgede emlak hareketlerinin hızlandığını söyleyen Remax Erguvan Gayrimenkul Hizmetleri Genel Müdürü Engin Eren, "3. Havaalanı için ilk olarak Çatalca-Yassıören-Arnavutköy bölgesi öne çıkıyor. İkinci seçenek ise Silivri-Gazitepe. Havaalanın bu iki bölgeden birine yapılacağı söylentileri emlak hareketlerini artırdı. Özellikle Subaşı, Kestanelik,
İstanbul'a üçüncü bir boğaz köprüsü ile yeni havaalanı
planları Çatalca ile Silivri'deki arazilerin
fiyatlarını bir anda yükseltti. Adı havaalanı ve 3. köprü ile anılmaya başlanan
Çatalca'da fiyatların yüzde 30'dan başlayıp yüzde 100'e çıkan
oranlarda arttığı belirtilirken, yine havalanı için düşünülen Silivri'de de
arazi fiyatları artama devam ediyor. Bölgede emlak hareketlerinin hızlandığını
söyleyen Remax Erguvan Gayrimenkul Hizmetleri Genel Müdürü Engin
Eren, "3. Havaalanı için ilk olarak Çatalca-Yassıören-Arnavutköy
bölgesi öne çıkıyor. İkinci seçenek ise Silivri-Gazitepe. Havaalanın bu iki
bölgeden birine yapılacağı söylentileri emlak hareketlerini artırdı. Özellikle
Subaşı, Kestanelik, Gökçeali 'de söylentiler nedeniyle fiyatlar anlamsız bir
biçimde şişirildi" dedi. 3. Köprü güzergahının Çatalca üzerinden geçeceğine ve sınırlı sayıdaki bağlantı yollarından birinin Çatalca yakınlarında yapılacağına neredeyse kesin gözüyle bakılıyor. 3. Köprünün planlanan bağlantı yolları için de en uygun yerin Hadımköy-Yassıören olabileceği belirtiliyor. Köprünün transit TIR geçişleri için planlandığı ve Çatalca-Hadımköy çevresinin sanayi-depolama ve lojistik bölgesi olarak planlanması, üniversite, teknokent yapılacağının açıklanması, raylı sistem ağının buralara kadar genişletilme hedefi de bu tezi güçlendiriyor. İstanbul Avrupa Yakası'nda 3. havaalanın inşa edileceği bugüne kadar başta
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere birçok hükümet üyesi
tarafından dile getirilmiş, havaalanın nereye yapılacağı konusunda ise kesin bir
yer ifade edilmemişti. Ancak yapılan açıklamalarda, "Havaalanı İstanbul'un Kuzey
Batısı'na yapılacak" denmesi, gözleri Çatalca ve Silivri'ye
çevirdi. Eren, bu ihtimallerden dolayı bir yıl öncesiyle karşılaştırıldığında
Subaşı'nda arazi fiyatlarının yüzde 100 arttığına işaret etti. Artışların tüm
bölge için aynı oranda geçerli olmadığının altını çizen Eren, "Özellikle Subaşı
ve Gökçeali'de fiyatlar yüzde 100 artarken diğer bölgelerde yüzde 30-50 artışlar
yaşanıyor. Sanayi ve depolama imarlı arsaların ağırlıkta olduğu Çatalca,
Hadımköy, Yeşilbayır, Ömerli bölgelerinde ise fiyatlar artış gösterdi. Depolama
imarlı olan yerlerde metrekare fiyatları 70 ile 100 dolar arasında, sanayi
imarlı arsaların metrekare fiyatları ise 100 dolardan başlayarak 200 dolara
kadar çıkıyor" açıklamasını yaptı. Turyap Silivri Temsilcisi Onur Sevimliay da yaklaşık bir yıldan beri Silivri'ye havaalanı yapılacağı söylentisinin devam ettiğini ve İstanbul'un 1/100 binlik planlarında da bunun işaretleri bulunduğunu söyledi. Silivri'de yapılması planlanan havaalanı için uygun bölgenin Kavaklı-Gazitepe arasındaki geniş düzlük alan olduğunu belirten Sevimliay, "Uluslararası kurallarda uygun havaalanı olması için 3 bin metreden fazla bir pist boyu gerekiyor ve burası da buna uygun bir saha. Ancak havaalanın buraya yapılacağı henüz kesinleşmiş değil. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 1/100 binlik planına göre bu olasılık var ancak bilindiği gibi Çorlu'da da bir havaalanı bulunuyor. Çorluyla Silivri arasındaki mesafe 40 kilometre, yarın Çorlu'daki havaalanını da entegre haline getirelim denebilir" diye konuştu. Sevimliay, Silivri'nin çok geniş bir yatırımcı kitlesine hitap edebilmesinin avantajını yaşadığına dikkat çekerek şöyle konuştu: "Silivri ve çevresinde sanayi imarlı yerlerin ortalama metrekare fiyatları 100-120 YTL'den başlayıp konumlarına göre ve ilgili olduğu sanayi kolunun konusuna göre 300-350 YTL'ye kadar çıkıyor. Villa tarzında konutların yapılabileceği arsaların metrekare fiyatları ise 80-400 YTL arasında değişiyor." Silivri'de havaaalanı söylentilerinin dolaştığı Kavaklı'daki fiyatların son
bir yıl içindeki fiyat artışının ortalama yüzde 60 seviyesinde olduğunu kaydeden
Century 21 Etken Gayrimenkul Hizmetleri Ortağı Erdinç Adanır
ise İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından 2023 yılı hedef alınarak İstanbul'un 25 binlik, 5 binlik ve binlik planlarına da zemin oluşturması için hazırlanan ancak İstanbul 2. İdare Mahkemesi'nin yürütmeyi durdurma kararı verdiği İstanbul Çevre Düzeni Planı'nda İstanbul'un Avrupa yakasındaki yeni gelişme merkezi olarak Silivri ve Çatalca'yı da içine alan batı koridoru tarif ediliyor. Bu bölgede Kıraç sanayi alanlarındaki mevcut üretim altyapısın niteliğinin artırılması, Hadımköy'ün lojistik sektörlerde uzmanlaşması ve üretim sonrası yük hareketlerinin yönlendirilecek biçimde yapılandırılması planlanıyor. Planda Silivri bölgesi için de gelişen teknolojilerin en üst düzeyde kullanılacağı hastaneler, üniversiteler, teknopark, fuar, rekreasyon ve spor alanları öngörülüyor. Bölgede toplu konut alanlarının da kontrollü olarak gelişmesi hedefleniyor. Batı koridoruna ilişkin öngörüler içinde Çorlu ve Çerkezköy sanayi alanlarının niteliğinin artması, bölgenin kuzeyinin eko-turizme ve ekolojik faaliyetlere ayrılması ve Çorlu hava alanının altyapısının geliştirilmesi de yer alıyor. |