Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Cami Mimarisi Sempozyumu’nun 2. Gününde 'Çağdaşlık' Tartışıldı

Diyanet İşleri Başkanlığı'nın Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi (MSGSÜ) işbirliğiyle düzenlediği 'I. Ulusal Cami Mimarisi Sempozyumu' ikinci gününde de İstanbul Hilton Convention Center'da cami mimarisini farklı bağlamlarda ele alan oturum ve konuşmacılar ve günün sonundaki “Çağdaş Camiler-1” oturumu ile devam etti.

Cami Mimarisi Sempozyumu’nun 2. Gününde 'Çağdaşlık' Tartışıldı

Şenalp: “Cami mimarisinde modern/çağdaş ifadelerini doğru bulmuyorum.”

Ataşehir Mimar Sinan Camisi, Tokyo Camii ve Kültür Merkezi projelerinin de mimarı Hilmi Şenalp konuşmasına “Cami mimarisinde kültür ve medeniyet vizyonu ne olmalıdır?” sorusu ile başladı. Cami mimarisi alanındaki bunalımın nedeninin, cumhuriyet dönemi ile sınırlı değil, Osmanlı’nın Batılılaşma sürecine girdiği son dönemden başlayan bir “reddi miras” ve kültürel kopuştan kaynaklandığını belirtti. Cami mimarisinin bir medeniyet meselesi olarak ele alınması gerektiğine dikkat çeken Şenalp, üniversitelerde geleneksel mimarlığın yeterince öğretilmediğini oysa, cami mimarisinde örnek olarak metrik sistem yerine geleneksel ölçülerin kullanılmasının gerekli olduğunu, bir bütün olarak mimarların bu mimarlık mirasından kopuk olduklarını dile getirdi. Son olarak ise cami mimarisinde modern/çağdaş ifadelerini doğru bulmadığını belirterek, “Nasıl modern İslam olmayacaksa, modern cami de olamaz” dedi ve “Bizim modern diye nitelendirdiğimiz, başkasının gelenekselinin devamıdır” diye ekledi. 



Oturumda söz alan diğer konuşmacılar Hattat Hüseyin Kutlu, modernleşmeyi sorgulamak gerektiğini belirtirken, “Çarpık camilerden kaçarken, modern camilerle yağmurdan kaçarken doluya tutulmayalım” dedi ve yeni bir cami mimarisi düşünürken bunu İslam medeniyeti içinde düşünmek gerektiğini vurguladı. Kutlu’nun ardından söz alan Nakkaş Semih İrteş ise günümüzde yapılan restorasyonlarda eski kalem işlerine zarar veren yanlış uygulamalara değindi. Oturumda son olarak söz alan Tasarımcı Zeynep Fadıllıoğlu ise Karacaahmet Mezarlığı’nda yapılan Şakirin Camii’nin tasarım ve yapım sürecine ilişkin bilgi verdi. Fadıllıoğlu yapıyla ilgili olarak, modern ancak halktan kopuk olmayan insanların kendilerini bir parçası olarak hissedebilecekleri bir cami ortaya çıkarmayı amaçladıklarını belirtti.

Sempozyumun ikinci günü Türk Tasavvuf ve Sanat Müziği dinletisi ile sona erdi.     

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/cami-mimarisi-sempozyumunun-2-gununde-cagdaslik-tartisildi_102331.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!