Bu yıl 30 mağaza açıp 1000 kişiye istihdam
sağlamayı hedeflediklerini söyleyen Kiler Perakende Grubu Yönetim Kurulu
Başkanı Ümit Kiler, 'Yeni açılacak mağazalar için 25 milyon
lira yatırım yapacağız. Ayrıca eski mağazaların yenilenmesi için de
10 milyon lira harcayacağız' dedi
Perakende alanında bu yıl 25 milyon lira yatırım yapmayı planlayan Kiler
Perakende Grubu, 30 market açıp 1000 kişiyi işe almayı hedefliyor. Böylece
kuruluşun çalışan sayısı 5 bin 750’ye yükselecek. Kiler
Perakende Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, 2010’da
perakendede yüzde 33 büyümeyle 1.1 milyar lira
ciroya ulaşmayı hedeflediklerini, bu yıl yeni satın almaların
olabileceğini belirtti.
Ümit Kiler, grubun perakende sektöründeki faaliyetlerine ilişkin düzenlenen
toplantıda yaptığı konuşmada, “2010 yılında yüzde 33 cirosal büyüme
öngörüyoruz, bunu da yeni açacağımız 30 mağaza ile gerçekleştirmeyi
hedefliyoruz. Açılacak 30 yeni mağaza için 25 milyon lira yatırım yapacağız. Bu
mağazalarda çalışmak üzerede yaklaşık 1000 kişiyi işe alacağız” dedi.
2009’u 162 mağazayla kapattı
Ümit Kiler, eski mağazaların yenilenmesi için de 10 milyon lira yatırım
yapılacağını sözlerine ekledi. 162 mağazayla kapattıkları
2009 yılının tüm sektörler için zorlu bir yıl olduğunu
hatırlatan Ümit Kiler sözlerine şöyle devam etti:
“Krize rağmen yüzde 10 büyüyen organize perakende sektörü, ekonominin can
simidi olmayı başardı. Kriz yılında gıda perakendesi yüzde 4 büyürken,
Kiler Perakende Grubu olarak yakaladığımız yüzde 9’luk ciro
artışı kendi alanımızda iki kat hızlı büyüdüğümüzü gösteriyor. Bunu verimlilik
odaklı çalışarak yaptık. Geçen yıl verimsiz çalışan altı mağazayı kapattık onun
yerine yedi tane mağaza açtık. 2010 iş planımızda yer alan 30 yeni mağazanın
11’ini ilk çeyrekte açmış olacağız. Verimlilik esaslı büyüyerek bu yılı 192
mağazayla kapatacağız.”
Kiler Genel Müdürü Nihat Özdemir ise 2009 yılında
tüketicilerin ortalama sepet büyüklüğünün 15 lira olarak gerçekleştiğini
belirterek şunları söyledi: “Piyasada oluşan istikrar tüketicilerin güvenini de
olumlu etkiliyor. Bu da sepet büyüklüklerinin artmasını sağlıyor. Yılın ilk iki
ayında yüzde 14 büyüyen sepet büyüklüğünün yıl sonunda yüzde 17 artarak 17.5
TL’ye çıkmasını bekliyoruz. Açacağımız mağazaların müşteri sayımızı yüzde 14
artırmasını bekliyoruz. Bu da Kiler olarak yıl boyunca 105 milyon tüketiciye ev
sahipliği yaparak, yaklaşık 63 milyon fiş kesmemiz anlamına geliyor.”
Son beş yılda mağaza sayısı açısından beş kat büyüdüklerini belirten Nihat
Özdemir, 2004 yılında 35 marketle faaliyet
gösteren Kiler Perakende Grubu mağaza sayısının şu anda 165
olduğunu anlattı.
‘Beş yılda beş kat büyüdük’
Önümüzdeki beş yıla ilişkin planları hakkında da bilgi veren Özdemir şöyle
devam etti: “2014 yılında mağaza sayımız
342’ye, net satış alanımızsa 311 bin
metrekareye ulaşacak. Bu yıl 1.1 milyar lira olması
planlanan ciromuzsa 2014’te 2.2 milyar liraya
yükselecek.
Bu arada Büyük Mağazalar Yasa Tasarısı hakkında görüşlerini
de açıklayan Kiler Perakende Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, “Tasarının
toplumun tüm kesimlerini kucaklar niteliğe bürünmesini istiyoruz. Tasarı ‘kazan
kazan’ ilkesine göre düzenlenirse elimizden gelen desteği veririz” diye konuştu.
Tüketici market market dolaşıyor
Türkiye’nin altı coğrafi bölgesinde 165 mağazayla hizmet veren Kiler
Perakende Grubu’nun, hergün ortalama 250 bin müşteriye ev sahipliği yaptığını
söyleyen Ümit Kiler, günlük kesilen fiş sayısının 155 bin adet olduğunu,
tüketicilerin ortalama sepet büyüklüğünün de 15 lira civarında gerçekleştiğini
anlattı. Krizle birlikte tüketicilerin indirimleri ve kampanyaları daha fazla
takip eder hale geldiğini belirten Ümit Kiler, “Elinde insörtlerle market market
dolaşan tüketicileri görüyoruz. En uygun fiyatlı ürünü almak için 10 market
dolaşan tüketiciler bile var. Bu nedenle kampanyalar çok önem kazandı. Biz de
altın kampanyası yaptık ve bunun sonucunda 30-40 bin altın dağıttık” diye
konuştu.
|