Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Bu Yıl 30 Market Açmaya Hazırlanan Kiler, 1000 kişiyi de İşe Alacak

Bu yıl 30 mağaza açıp 1000 kişiye istihdam sağlamayı hedeflediklerini söyleyen Kiler Perakende Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, 'Yeni açılacak mağazalar için 25 milyon lira yatırım yapacağız. Ayrıca eski mağazaların yenilenmesi için de 10 milyon lira harcayacağız' dedi

Radikal Gazetesi
Bu Yıl 30 Market Açmaya Hazırlanan Kiler, 1000 kişiyi de İşe Alacak

Bu yıl 30 mağaza açıp 1000 kişiye istihdam sağlamayı hedeflediklerini söyleyen Kiler Perakende Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, 'Yeni açılacak mağazalar için 25 milyon lira yatırım yapacağız. Ayrıca eski mağazaların yenilenmesi için de 10 milyon lira harcayacağız' dedi

Perakende alanında bu yıl 25 milyon lira yatırım yapmayı planlayan Kiler Perakende Grubu, 30 market açıp 1000 kişiyi işe almayı hedefliyor. Böylece kuruluşun çalışan sayısı 5 bin 750’ye yükselecek. Kiler Perakende Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, 2010’da perakendede  yüzde 33 büyümeyle 1.1 milyar lira ciroya ulaşmayı hedeflediklerini, bu yıl yeni satın almaların olabileceğini belirtti.

Ümit Kiler, grubun perakende sektöründeki faaliyetlerine ilişkin düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, “2010 yılında  yüzde 33 cirosal büyüme öngörüyoruz, bunu da yeni açacağımız 30 mağaza ile gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Açılacak 30 yeni mağaza için 25 milyon lira yatırım yapacağız. Bu mağazalarda çalışmak üzerede yaklaşık 1000 kişiyi işe alacağız” dedi.

2009’u 162 mağazayla kapattı

Ümit Kiler, eski mağazaların yenilenmesi için de 10 milyon lira yatırım yapılacağını sözlerine ekledi. 162 mağazayla kapattıkları 2009 yılının tüm sektörler için zorlu bir yıl olduğunu hatırlatan Ümit Kiler sözlerine şöyle devam etti:

“Krize rağmen yüzde 10 büyüyen organize perakende sektörü, ekonominin can simidi olmayı başardı. Kriz yılında gıda perakendesi yüzde 4 büyürken, Kiler Perakende Grubu olarak yakaladığımız yüzde 9’luk ciro artışı kendi alanımızda iki kat hızlı büyüdüğümüzü gösteriyor. Bunu verimlilik odaklı çalışarak yaptık. Geçen yıl verimsiz çalışan altı mağazayı kapattık onun yerine yedi tane mağaza açtık. 2010 iş planımızda yer alan 30 yeni mağazanın 11’ini ilk çeyrekte açmış olacağız. Verimlilik esaslı büyüyerek bu yılı 192 mağazayla kapatacağız.”

Kiler Genel Müdürü Nihat Özdemir ise 2009 yılında tüketicilerin ortalama sepet büyüklüğünün 15 lira olarak gerçekleştiğini belirterek şunları söyledi: “Piyasada oluşan istikrar tüketicilerin güvenini de olumlu etkiliyor. Bu da sepet büyüklüklerinin artmasını sağlıyor. Yılın ilk iki ayında yüzde 14 büyüyen sepet büyüklüğünün yıl sonunda yüzde 17 artarak 17.5 TL’ye çıkmasını bekliyoruz. Açacağımız mağazaların müşteri sayımızı yüzde 14 artırmasını bekliyoruz. Bu da Kiler olarak yıl boyunca 105 milyon tüketiciye ev sahipliği yaparak, yaklaşık 63 milyon fiş kesmemiz anlamına geliyor.”

Son beş yılda mağaza sayısı açısından beş kat büyüdüklerini belirten Nihat Özdemir, 2004 yılında 35 marketle faaliyet gösteren Kiler Perakende Grubu mağaza sayısının şu anda 165 olduğunu anlattı.

‘Beş yılda beş kat büyüdük’

Önümüzdeki beş yıla ilişkin planları hakkında da bilgi veren Özdemir şöyle devam etti: “2014 yılında mağaza sayımız 342’ye, net satış alanımızsa 311 bin metrekareye ulaşacak. Bu yıl 1.1 milyar lira olması planlanan ciromuzsa 2014’te 2.2 milyar liraya yükselecek.

Bu arada Büyük Mağazalar Yasa Tasarısı hakkında görüşlerini de açıklayan Kiler Perakende Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, “Tasarının toplumun tüm kesimlerini kucaklar niteliğe bürünmesini istiyoruz. Tasarı ‘kazan kazan’ ilkesine göre düzenlenirse elimizden gelen desteği veririz” diye konuştu.

Tüketici market market dolaşıyor

Türkiye’nin altı coğrafi bölgesinde 165 mağazayla hizmet veren Kiler Perakende Grubu’nun, hergün ortalama 250 bin müşteriye ev sahipliği yaptığını söyleyen Ümit Kiler, günlük kesilen fiş sayısının 155 bin adet olduğunu, tüketicilerin ortalama sepet büyüklüğünün de 15 lira civarında gerçekleştiğini anlattı. Krizle birlikte tüketicilerin indirimleri ve kampanyaları daha fazla takip eder hale geldiğini belirten Ümit Kiler, “Elinde insörtlerle market market dolaşan tüketicileri görüyoruz. En uygun fiyatlı ürünü almak için 10 market dolaşan tüketiciler bile var. Bu nedenle kampanyalar çok önem kazandı. Biz de altın kampanyası yaptık ve bunun sonucunda 30-40 bin altın dağıttık” diye konuştu.

http://www.yapi.com.tr/haberler/bu-yil-30-market-acmaya-hazirlanan-kiler-1000-kisiyi-de-ise-alacak_76970.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!