Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Bu Tünel Para Basacak

Yapımı tamamlandığında Türkiye'nin en büyük tüneli unvanını kazanacak olan Hapan Tüneli'nin, 2003 yılı rakamlarıyla ülke ekonomisine katkısının yıl

Akşam



b>Yapımı tamamlandığında Türkiye'nin en büyük tüneli unvanını kazanacak olan Hapan Tüneli'nin, 2003 yılı rakamlarıyla ülke ekonomisine katkısının yılda 50 trilyon lira olacağı açıklandı.
Bolu Tüneli'nden 8 metre daha uzun olacak 3 bin 775 metre uzunluğundaki Hapan Tüneli'ne konulması planlanan paralı gişelerin de ekonomiye ek katkı sağlayacağı belirtildi.

Ordu'nun Perşembe İlçesi ile Bolaman Beldesi arasında inşa edilen ve Samsun-Sarp Karadeniz Sahil Yolu Projesi içerisinde yeralan Hapan Tüneli, aynı mevkiler arasındaki 42 kilometrelik yolu 27 kilometreye düşürecek. Karayolları 7. Bölge Müdürü Bilal Demirtaş, günde ortalama 19 bin aracın geçtiği Ordu Devlet Karayolu üzerindeki Hapan Tüneli'nin ÇED onaylı bir proje olduğunu ve Karadeniz'in güzelliğinin korunduğunu belirtti. Bilal Demirtaş, 1997 yılında Dünya Bankası kredisiyle yapımına başlanılan tünel sayesinde, bakım-onarım ve taşıt işletme giderlerinin azaltılması, trafik emniyetinin sağlanması ve zamandan tasarruf gibi avantajlarla ülke ekonomisine yılda 50 trilyon lira katkı sağlanacağını belirtti. 2000 yılında tamamlanması gereken projenin ek ödenek aktarılmaması nedeniyle tamamlanamadığını kaydeden Bilal Demirtaş, 'Çalışmalar Dünya Bankası'ndan sağlanan kredilerle sürdürülüyor. 2 tüpten oluşan tünelde kaplama çalışmalarının yarısı bitirildi. Bu yıl sağlanan 14 milyon dolarlık ödenekle çalışmalar yapılıyor. Ek ödeneklerin sağlanması halinde çalışmalar daha da hızlandırılacak' dedi.

138 milyon dolar harcandı

Proje kapsamında Hapan Tüneli'nin yanısıra 51 adet kutu menfez, 4 adet kavşak, 2 adet üstgeçit, 7 adet altgeçit, 64 adet köprü ve viyadük ile 103 metre uzunluğunda Kadıoğlu, 246 metre uzunluğunda Kozbükü, 163 metre uzunluğunda Tekkebak, 302 metre uzunluğunda Asarkayası tünelleri de yeralıyor. 330 milyon dolarlık projeye bugüne kadar 138 milyon dolar harcandığı, ödeneklerin düzenli sağlanması halinde 2005 yılında bitirilerek hizmete açılacağı öğrenildi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/bu-tunel-para-basacak_7218.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!