Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

"Bu Çalışma Bir Başlangıç, Devamlılık Kazanması ise Temel Hedefimiz"

Van Depremi sonrasında Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde, Dr. Ali Rıza Parsa’nın yürütücülüğünde gerçekleştirilen atölye çalışması kapsamında yer alan Simgenur Soyak ve Ekin Gamze Yöney Van kırsalına odaklandıkları ve bir model önerisi oluşturdukları çalışmayı yapi.com.tr ile paylaştılar.

"Bu Çalışma Bir Başlangıç, Devamlılık Kazanması ise Temel Hedefimiz"

Van Depremi sonrasında Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde, Dr. Ali Rıza Parsa’nın yürütücülüğünde gerçekleştirilen atölye çalışması kapsamında yer alan Simgenur Soyak ve Ekin Gamze Yöney Van kırsalına odaklandıkları ve bir model önerisi oluşturdukları çalışmayı yapi.com.tr ile paylaştılar.

Simgenur Soyak ile Ekin Gamze Yöney, atölye çalışmasının tamamlanmasına rağmen sürecin içinde yer almaya devam ettiklerini ve etmeyi planladıklarını vurguladı.

Öncelikle Van ile ilgili çalışmanız nasıl başladı ve sürece nasıl dahil oldunuz?

Soyak: Öncelikle bu çalışma, YTÜ’de Hasarlı Yapılar dersi kapsamında Ali Hoca’mız tarafından yürütülen bir atölye çalışması olarak başladı. Ben dersi almıyordum ama Van üzerine çalışılacağını duyunca gönüllü olarak katılmak istedim. Çünkü çalışma konusu ve depremde zarar gören insanlara yardımcı olma fikri çalışma içinde olma isteğimi tetikledi. Daha sonra atölyeye katılabilmek için hocamla görüştüm ve sürece dahil oldum.

Atölye çalışması, birçok sorunu saptama ve bu sorunlara çözüm üretme konusunda yeni bir bakış açısı kazanmamı sağladı. İlk olarak bir afetin yaşam üzerindeki etkisini, sürecin yakın takibini ve bu konuda neler yapılabileceğini deneyimledim. Atölye çalışmamız; bölgenin ve ilin analizlerini, pilot bölge seçimini ve bu pilot bölgelerde yapılan anket çalışmalarını kapsadı.

Yöney: Ben, Hasarlı Yapıların İyileştirilmesi dersini geçtiğimiz dönem almıştım. Van Depremi gerçekleştikten sonra ilk dersimizde çok ani bir şekilde Van üzerine çalışmaya başladık. Bu beni hem korkuttu hem de çok heyecanlandırdı. Ali Hoca derse girip, “Van’da bir deprem oldu ve biz de bu konuda bir şeyler yapmalıyız”, diyerek bize öneriyi getirdiği anda çok güzel bir atölye çalışması olmaya başladı aslında... Alışageldiğimiz atölye çalışmaları gibi değil. Bir sınıf olarak böyle bir atölye çalışmasına dâhil olmak ve böyle bir konuda çalışmak tabii ki beni de çok heyecanlandırdı.

Benim daha önceden kısa film çekimi, montajı konusunda bir tecrübem olmuştu ve bu nedenle Belgesel Grubu’na dahil oldum. Bu çalışma, sayesinde montaj ve başka birinin çekimleri ile bir senaryo oluşturmak konusunda bana çok şey kattı ve yeni bir bakış açısı kazandırdı. Üç arkadaş birlikte Ali Hoca’nın desteğiyle 25 dakikalık bir kısa film hazırladık.

Atölye çalışması kapsamında kaç grup yer aldı ve hangi konular üzerine çalışıldı?

Yöney: Toplamda on grubumuz vardı.1- Van’ın İklimi, Tarihi ve Coğrafi Özelliklerini Araştıran Grup, 2- Sosyal Anket Çalışmasını Gerçekleştiren Grup, 3- Yapısal hasar ve Teknik Analizleri Geliştiren Grup. Bununla birlikte sadece model önerisi ve proje üzere çalışan dört ayrı grup bulunuyordu. 8. Grup Sosyal merkezin tasarımı ile ilgili çalışırken 9. Grup, güçlendirme teknikleri üzerine çalıştı. 10. Grup da, Belgesel Grubu olarak çalıştı.

Belgesel Grubu’nun bir parçası olarak alandan toplanan veriler sizde toplandı. Bu anlamda belgesel çalışmasından ve neleri ön plana çıkarmaya çalıştığınızdan söz edebilirsin.

Yöney: Öncelikle belgeseli üç arkadaşımla birlikte hazırladık. Araştırma Grubu Ali Hoca ile birlikte Van’a gidip geldikten sonra, alana dair video kayıtlarını ve fotoğraflarını bize teslim ettiler. Bu malzemeler Belgesel Grubu’nda toplandı. Daha sonra Ali Hoca ve grup arkadaşlarımla bir toplantı yaparak nasıl bir yol izleyeceğimizi konuştuk. Aynı anda dünya çapında meydana gelen depremler ile ilgili oluşturulan kısa filmleri ve belgeselleri izlemeye başladık. Bu anlamda örnek teşkil edebilecek verileri değerlendirdik. İlerleyen süreçte oluşturacağımız belgesel ile ilgili çocuklardan çekilen görüntülere öncelik vermeye karar verdik. Aslında belgeseli bölümlere ayırdık diyebiliriz; bir bölümü atölye çalışmasında ne yaptığımızdan, nasıl yaptığımızdan; bir kısmı Ruhi Kafesçioğlu ve ilgili kurum yöneticileri ile gerçekleştirilen söyleşiden ve bir kısmı da çocuklar ile gerçekleştirilen görüşme ve fotoğraflardan oluştu.

Parsa: Hazırladığımız belgesel bütün çalışma sürecini anlatıyor ama bununla birlikte; Van’ın geçmişini, gelişimini, depremin etkilerini, depremden oluşan hasarları, hasarların verileri üzerine yaptığımız araştırmaları ve pilot bölgenin insanıyla yapılan görüşmeleri de kapsıyor. Atölye çalışmamızda orada yaşayan insanların isteklerini dikkate almaya karar verdik. Çalışmanın gelişmesinde çocukların da çok önemli olduğunu gördük. Çünkü Türkiye’nin geleceği onlar... O bölgede afet konusunda ne kadar çok bilinçli çocuk varsa,  gelecek bizim için o kadar aydınlık olacak diye düşündük. Dolayısıyla çocuklarla birlikte neler yapabiliriz diye düşünerek onlara yöneldik. Tabii ki, bölge yaptığımız çekimler birçok konuyu içeriyordu. İstanbul’a dönünce kurgusunu beraber oluşturduktan sonra çalışmayı Belgesel Grubu gerçekleştirdi.

 

 

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/bu-calisma-bir-baslangic-devamlilik-kazanmasi-ise-temel-hedefimiz_102609.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!