Uzay Limanı İnşa Ediliyor
Yatırımcı AVM’ ye Doymadı, Doymayacak
"AVM'ler Yüzde 400 Arttı"
"İnsanlar AVM Değil, Yeşil Alan İstiyor”
2 Milyar Dolar ile 25 Yeni AVM Yolda!
Türkiye’de AVM Yatırımları...
Dünyanın En Büyük AVM'si Sinek Avlıyor!
Yedi Yılda 41 AVM Kapandı
“Bu AVM’lere Uzaydan mı İnsan Gelecek?”
Ankara Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Canip Karakuş, Eskişehir Yolu’ndaki Alışveriş Merkezi (AVM) sayısının 21’e yükseldiğini belirterek, “Bu AVM’lerden kim alışveriş yapacak, uzaydan insanlar mı gelecek? AVM enflasyonu yaşanıyor, Herkes AVM işine giriyor” dedi.
Avrupa markalarının Türkiye’ye gelmesiyle birlikte Türkiye’de markalaşamama sorununun baş gösterdiğini anlatan Ankara Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Canip Karakuş, AVM sorununa değindi. Eskişehir Yolu’ndaki AVM sayısının 21’e yükseleceğini kaydeden Karakuş, şöyle dedi: “Eskişehir Yolu’ndaki AVM sayısının 21’e yükselecek olması saçmalık. Bir şehrin envanteri olması lazım. Ankara’ya ne kadar AVM lazım, ne kadar spor tesisi, gösteri merkezi lazım bunlar bellidir. Ankara’daki nüfus belli. Bu AVM’lerden kim gelip alışveriş yapacak. Uzaydan insanlar mı gelecek. AVM enflasyonu yaşanıyor. Herkes AVM işine giriyor. AVM’ler Avrupa’da hep şehrin dışında. Bizde ise şehir merkezinde ve yan yana. Ayrıca AVM’ler yabancı markalara çok ucuza ya da bedava kiralarken bizden çok yüksek kiralar alıyor. Bu da, bizi zor durumda bırakıyor. Biz çok kaliteli ürünler üretiyoruz ve dünyanın her yerine satıyoruz. Ama kar edemiyoruz. Çünkü üretim maliyetlerimiz çok yüksek. Yabancı markalar Çin’den 5 dolara ürün alabilirken, biz 15 dolara mal edemiyoruz.”
Ucuzluk oranları kandırmaca Markalaşma yönündeki engellerden birinin de, Avrupa ve gelişmiş ülkelerdeki ‘Ucuzluk Yasası’nın Türkiye’de uygulanmaması olduğunu söyleyen Karakuş, şöyle devam etti: “Ucuzluk yasasının çıkması lazım. Madem Avrupa standartlarını yakalamaya çalışıyoruz, ucuzluk yasasının mutlaka uygulanması gerekiyor. Çünkü 365 gün ucuzluk var. Kandırma ucuzluk. Örneğin satıcı cekete 350 TL fiyat koyuyor, sonra bunu indirim yaptığını söyleyip 150 TL’ye satıyor. Aslında onun 150 TL olan gerçek fiyatının 75 TL’ye düşmesi gerekiyor. Yüzdelik ucuzluk oranları tamamen kandırmaca. Tüketici bilinçlenmeli. Ucuzluk günleri yılda sadece iki kez olmalı. Tasfiyelerin de düzeltilmesi lazım. Tasfiye normalde üç ay olur. Ama bakıyoruz ki bazıları yıllardır tasfiye yaptıklarını söyleyip insanları kandırıyor.” |