Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton

Proje bazlı çalışan, her projesi için bir terzi hassasiyetiyle özel üretim yapan ve ürünleriyle binaları giydiren Fibrobeton, 2011 yılında üretime aldığı ve dünyanın tek çatı altındaki en büyük, en teknolojik entegre tesisi olma iddiasını taşıyan Düzce fabrikasının kapılarını yapi.com.tr'ye açtı.

1
  • Fibrobeton - Düzce'nin cephelerinde de Fibrobeton ürünleri kullanılmış
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton
  • Brüt Betonu Mimarlara Sevdiren Marka: Fibrobeton

Mimarlara özel çalışma alanı

Fibrobeton – Düzce’yi özel kılan en önemli yenilik ise mimarların kullanımına ayrılan 2000 metrekarelik deneysel çalışma alanı. Mimarlara, betonun karışımından başlayarak, standart olmayan her türlü malzemeyi çalışma olanağının sunulduğu birimde, renk karışımından ürünün birebir ölçekli örneğine kadar her şeyi görebileceği bir ortam sunuluyor. Ürün geliştirmenin, rengi, deseni, malzemesi, teknik ve görsel ihtiyaçlarıyla uzun bir süreç olduğuna ve mimarın projesinin kabuğunu oluştururken tamamen deneysel bir yöne gidebildiğine işaret eden Maraşlı, bu şekilde malzeme gelişimini tasarımcılarla birlikte yaptıklarını söylüyor. Şu ana kadar bazı projelerde uygulanan bu yöntem, oldukça da başarılı olmuş. Erginoğlu Çalışlar Mimarlık’ın Prime Mall projesi, Zaha Hadid’in Capital Hill projesinin iç mekan çalışmaları bunun güzel birer örneği.

Modern formları üretime aktarmak da bir uzmanlık işi

Tam bu noktada, parametrik tasarım ürünü cephe formlarının üretime aktarılmasındaki yetkinlik gündeme geliyor. Maraşlı, o tasarımları üretime aktarabilmenin başka bir uzmanlık gerektirdiğini vurguluyor ve kullandıkları tasarım programlarının işlerini kolaylaştırdığını sözlerine ekliyor.  

“Şu anda organik form tasarımında iki program öne çıkıyor. Catia Enovia ve Rhino. Biz, daha bağımsız bir çalışma ortamı sunan Rhino ile tasarımlar yapıyoruz. Böylece, mimarın tasarımıyla birlikte çalışma imkanınız oluyor. Bizim için, tasarım aşaması, kalıbın oluşturulması ve ürünün üretimi, üretim sonrası doğrulama, ürünün sahaya gitmesi ve montajı süreçlerinin aynı parametrelerle birbirini izlemesi çok önemli”.

Süreçler

Proje odaklı üretim, süreçlerin de değişken olmasını beraberinde getiriyor. Örneğin 20 bin metrekareye yakın üretimin yapıldığı Gürcistan Parlamentosu projesi neredeyse 8 ayda tamamlanırken; çok daha küçük ölçekli projeler, 2 – 2,5 yıl sürebiliyor. Nitelikli projelerde sürecin akışının tek başına kendilerine bağlı olmadığını açıklayan Maraşlı, projenin kendi gelişiminin daha belirleyici olduğunu söylüyor ve mal sahipleriyle mimarların doğru iletişim kurmasının önemine işaret ediyor: “Uygulama projesi inşaat başladıktan sonra ortaya çıkmaya başlıyorsa, ki bu Türkiye’de çok yaygın, o zaman süreçler kimsenin kontrolünde olamıyor. Proje bitiyor; ama ya detaydan, ya kaliteden, ya da mühendislikten, birçok şeyden feragat etmek zorunda kalıyorsunuz”.  

Söz konusu üretim, projelerden bir ay önde olmayı gerektiriyor. Bu da, proje bazlı depolama yapılması anlamına geliyor ve 30 bin metrekareye yakın bir depolama alanı gerektiriyor. Kimi zaman projeler gecikebiliyor, bu da daha uzun süre depolama anlamına geliyor. Bu aşamada Düzce tesisinin bir başka özelliği ön plana çıkıyor: Yeterince stok alanının olması.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3  |   4
http://www.yapi.com.tr/haberler/brut-betonu-mimarlara-sevdiren-marka-fibrobeton_106689.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Bir vatandaş olarak gurur duydum bütün çalışanlarına ve yönetim kademesinde bulunanlara kolaylıklar ve daha büyük başarılar diliyorum. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın
Popüler Fabrika Gezileri

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!